A-malli
A-malli
Morjens mersutietäjät!
Olen ajatellut hankkia kakkosautoksi A-mallin meseä.
Millaisia kokemuksia vm 2004-2006 autoista on?
Onko jotain erityisiä tyyppivikoja joihin kannattaisi kiinnittää erityishuomiota?
Olen ajatellut hankkia kakkosautoksi A-mallin meseä.
Millaisia kokemuksia vm 2004-2006 autoista on?
Onko jotain erityisiä tyyppivikoja joihin kannattaisi kiinnittää erityishuomiota?
Tere,
Mulla on A-mese vm. 2007, 180 cdi ja sillä on nyt ajettu 95 000 km.
Kaksi H7 polttimoa, yksi takavalopoltin ja oikea etuiskari on tarvinut itse hoitaa omasta pussista normaalien huoltojen lisäksi.
Huoltoja on mun ajossa tullut 25 000 km:n välein eli ei vielä kovin montaa.
Mutta noiden ruosteongelmien vuoksi auto on ollut pajalla sitäkin useammin. Onneksi ne on hoidettu ainakin toistaiseksi maahantuojan toimesta ihan kivuttomasti.
Ruostumiselle herkimmät kohdat ovat ovien ryppysaumojen kohdat sisäpuolella, sekä etu-ja takalasien kehykset eli ne kohdat mistä lasi on liimattu runkoon.
Muuten olen tykännyt autosta.
Kylmempänä aikana liikkelle lähdön jälkeen auto on alkuun vähän jäykkä esim. vaihteistoltaan ja semmoinen hyppyheikki mutta lämmetessään menee yllättävän kevyesti ja pehmeästi noinkin pieneks, eikä melukaan kunnon renkailla juuri sisälle kanna.
Ton 95 kilokm:n keskikulutukseksi on tullut 5,1 l sekalaisessa ajossa.
Uudemmassa (2008-)faselift-mallissa on paljon isommat/paremmat tautapeilit sekä käteen paremmin istuva pienempi ratti. Eikä niissä enää pitäis olla noita ruostumisongelmiakaan.
Katotaan sitten onko näin, nyt mullakin on semmoisen uudemman version ovet.
-oske
Mulla on A-mese vm. 2007, 180 cdi ja sillä on nyt ajettu 95 000 km.
Kaksi H7 polttimoa, yksi takavalopoltin ja oikea etuiskari on tarvinut itse hoitaa omasta pussista normaalien huoltojen lisäksi.
Huoltoja on mun ajossa tullut 25 000 km:n välein eli ei vielä kovin montaa.
Mutta noiden ruosteongelmien vuoksi auto on ollut pajalla sitäkin useammin. Onneksi ne on hoidettu ainakin toistaiseksi maahantuojan toimesta ihan kivuttomasti.
Ruostumiselle herkimmät kohdat ovat ovien ryppysaumojen kohdat sisäpuolella, sekä etu-ja takalasien kehykset eli ne kohdat mistä lasi on liimattu runkoon.
Muuten olen tykännyt autosta.
Kylmempänä aikana liikkelle lähdön jälkeen auto on alkuun vähän jäykkä esim. vaihteistoltaan ja semmoinen hyppyheikki mutta lämmetessään menee yllättävän kevyesti ja pehmeästi noinkin pieneks, eikä melukaan kunnon renkailla juuri sisälle kanna.
Ton 95 kilokm:n keskikulutukseksi on tullut 5,1 l sekalaisessa ajossa.
Uudemmassa (2008-)faselift-mallissa on paljon isommat/paremmat tautapeilit sekä käteen paremmin istuva pienempi ratti. Eikä niissä enää pitäis olla noita ruostumisongelmiakaan.
Katotaan sitten onko näin, nyt mullakin on semmoisen uudemman version ovet.
-oske
Meillä on -04 w169 A150 ajettu n.60tkm enkä siitä ole ruostetta löytänyt, eli taitaa olla hyväyksilö. Ainoot mitä tietääkseni on vaihdettu tohon meitiin "aahan" niin jarrupalat eteen n. 42tkm ja taakse 59tkm, viimisessä huollossa takuuseen vaihdettiin flekti ja korjailtiin alusta muovien alta ruostesuojauksia.
-05 ja vajaa 50 tkm. Jarrupalat kuluu kaupunkiajossa ja jumiutuu, jos ei ajele ollenkaan. Kerran jättänyt kadun varteen, kun bensatankin näytössä jokin häiriö ja tankki tyhjeni. Auto kävi meidän käytössä ensimmäisen kerran huollossa noin parivuotisena. Huollossa oli tehty toistakymmentä päivitystä (softa & takuu), pientä parantelua siis valmistajan puolelta alkuvaiheissa.
Pikkukone vie yllättävän paljon taajamapyörittelyssä.
Pikkukone vie yllättävän paljon taajamapyörittelyssä.
w450
ex. w209, w169
ex. w209, w169
Vähän OT: kommentit vahvistaa uskomuksen että ikinä ei kannata ostaa Mersun uutta mallia kahden ekan valmistusvuoden aikana. Vikoja on vaikka minkälaisia, ja käyttäjät joutuvat tekemään testauksen. Ostakaa vain facelift-malleja. Itsellä S211-03 oli ihan susi, w168-02 ja w220-04 ovat toimineet moitteettomasti.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Ne ruosteet mitä mulla on tuossa ollut on jotenkin olleet yhteydessä käytettyyn liima-aineeseen. Liima ei ole tykännyt korin sinkistä tai päinvastoin.
Sinkki menee ensin rakkulaksi eli valkeiksi pilkuiksi ja sitten lopuksi ruostuu siitä kohtaa. Ei ole helppo nähdä kun on se paksu saumamassa päällä mutta saattaa näyttäytyä kun oikein hyvällä valolla katsot sauman reunaa. Kun sen sauma-aineen siitä kohtaa poistaa niin onkin jo kokonaan ruosteenruskea sieltä alta.
Tässä mun yksilössä ei paljon jarrut ole kuluneet, niitä ei ole vielä kertaakaan vaihdettu ja melkein se 95 kilotkm takana. Nyt tosin ekassa katsastuksessa inssi ilmoitti levyn kuluneen niin, että kannattaa vaihtaa.
Kulutus on kylmällä koneella aika suuri ja kestää tosiaan lämmetä suht pitkään jos ei ole esilämmittänyt yhtään.
Se sähkövastuksella aikaansaatu mukavuus nopealla sisälämpiävyydellä kostautuu vissiin kulutuksessa. Kun kone on kunnolla lämmin niin toi dieseli ei sitten paljon vie.
-oske
Sinkki menee ensin rakkulaksi eli valkeiksi pilkuiksi ja sitten lopuksi ruostuu siitä kohtaa. Ei ole helppo nähdä kun on se paksu saumamassa päällä mutta saattaa näyttäytyä kun oikein hyvällä valolla katsot sauman reunaa. Kun sen sauma-aineen siitä kohtaa poistaa niin onkin jo kokonaan ruosteenruskea sieltä alta.
Tässä mun yksilössä ei paljon jarrut ole kuluneet, niitä ei ole vielä kertaakaan vaihdettu ja melkein se 95 kilotkm takana. Nyt tosin ekassa katsastuksessa inssi ilmoitti levyn kuluneen niin, että kannattaa vaihtaa.
Kulutus on kylmällä koneella aika suuri ja kestää tosiaan lämmetä suht pitkään jos ei ole esilämmittänyt yhtään.
Se sähkövastuksella aikaansaatu mukavuus nopealla sisälämpiävyydellä kostautuu vissiin kulutuksessa. Kun kone on kunnolla lämmin niin toi dieseli ei sitten paljon vie.
-oske
Selvennetään vielä, että skeptismi ostotilanteessa uuden mallin ensimmäistä vuosikertaa kohtaan oli suuri. Vaikka kommentissani hämmästelin huollossa tehtyjen päivitysten ja tarkastusten määrää, ei niistä ollut käyttötilanteessa näkynyt merkkejä. Tosin tuo bensamittarin reistailu on kohdannut ilmeisesti joitakin muitakin käyttäjiä.Matti R kirjoitti:Vähän OT: kommentit vahvistaa uskomuksen että ikinä ei kannata ostaa Mersun uutta mallia kahden ekan valmistusvuoden aikana. Vikoja on vaikka minkälaisia, ja käyttäjät joutuvat tekemään testauksen. Ostakaa vain facelift-malleja. Itsellä S211-03 oli ihan susi, w168-02 ja w220-04 ovat toimineet moitteettomasti.
Autohan on kokoluokassaan vallan mainio kulkine. Pikkuautoluokassa ei ole parempia sisätiloja koon eikä laadukkuuden puolesta.
w450
ex. w209, w169
ex. w209, w169