Lisävalothan ei paranna ku pitkiä ja ne ei mielestäni oikeen passaa 124:n nokalle.
Entä sitten tehokkaammat polttimot orkkis umpioihin? "Kärventääkö" ne umpion heijastinpinnan piloille? ja herjaako polttimon vikavalo mittaristossa?

On vaan pirun hintavat nuo 500E:n umpiot, muuten kyllä ideana ok.Sergey kirjoitti:
Lisäpitkät ilman lisävaloja saat kun otat 500E umpiot. niis ei oo sumareita vaan pitkät. Pelkät lasit voi vaihta kans mut sit joutuu nikkaroimaan.
Tosiaan, itse olen käyttänyt jo monta vuotta GE:n +60% polttimoita.RSU kirjoitti:Vaihdoin omani E-hyväksyttyihin H4 polttimoihin joissa valoteho on 50 % enemmän kuin tavallisissa. Parani näkymät. Löytynee muistaakseni vieläkin suuremmalla prosentilla laillisia E-hyväksyttyjä. Ovat kylläkin kalliimpia kuin tavalliset . Eikä tullut paljon kalliimmaksi. Kannatta näin syksyllä vaihtaa aina uudet polttimot. Vuoden käyttö on vienyt jo tehoja pois.
ootkos mitannu paljonko vähempi on jännitettä lampun kannassa verrattuna akun jännitteeseen melkein väittäisin jotta 2 volttia pitkillä jää johtoihin 100 vattisella ja 1-1,5 volttia normi lampullaSergey kirjoitti:jooh uusilla kaapeleilla saa jo ihmeitä aikaan. Mulla kyl huomaa ihan selvästi eron laillisilla ja ylitehoisilla polttimoilla ilman uusia kaapeleitakin.
"E500 look" eli niis o sumarit, ei pitkät. Kysytty juttu.Messerschmitt kirjoitti:http://www.mbscashopen.se/se/article.ph ... rt=1458189
ai niin tuolta kun tilaa niin voi kestää
Hyvin samansuuntaisia ovat minunkin kokemukseni. Taistelin huonojen valojen kanssa pitkään. Kokeilin tehokkaampia polttimoita sekä kahta erilaista xenon-sarjaa. Hetken aikaa oli lasit, joissa on lisäpitkät sumareiden paikalla (pitkiä vaan ei kovin usein voi täällä ruuhka-suomessa käyttää).v6sa kirjoitti:Johtoasiaa jo käsiteltiin. Oikein, kannttaa myös katsoa, onko maadoituspiste kunnossa.
Auttaa myös kummasti, jos aukaisee sen valon, pesee klasin ja heijastimen ja kasaa kuivauksen jälkeen. Niin, ja vaihtaa paremmat polttimot. Vaikka tehoa ei nostaisikaan, niin uudet ja vähän paremmat poltimot kyllä auttaa luomaan valoa kansalle.
Ne valot tahtoo olla aikas paskaisia myös sisäpuolelta, puhumattakaan ulkopuolella luojuvasta töhnästä.
Uudet valot auttaa kanssa aika paljon. Muuteen - alkuperäisiin Boscheihiin saa tilattua sekä uuden lasin että heijastimen...![]()
Parhaatkaan polttimot eivät tee yhtään paremmaksi asiaa, jos lasit ovat kummaltakin puolelta paskasia, heijastimet jonkun töhnän peitossa ja lisäksi lasit kiveniskuista harmaana. Älkää kysykää, mistä tiedän...
Äkkiä luulis, että valot ainakin teoriassa voi olla hyvät, kun ne on isot, korkealla ja monesti vielä pyyhkijöillä varustetut. Silti, kyllä itsellä ainakin on jo 17 v ja 380 tkm himmentäny lamppuja selvästi...Sergey kirjoitti:
Ja ero on todella iso! Kävin siis koeajelee tänää samois olosuhteissa. On se joskus hyvä että on kaks samanlaista verrokkia ni saa konkreettista tietoa asiasta. Oon tolla coupel ajelles aina ihmetelly miks porukka haukkuu w124 valoja, mutta nyt se syy selvisi minullekin.