110d 2,3 -97 Viton turbo ongelma

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
m_ollik
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 17.11.2009 21:09

110d 2,3 -97 Viton turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja m_ollik »

Missä vika? Nostaa ahdot 0,5bar mutta sitten tiputtaa nollille, kaasua löysäämällä alkaa taas ahtamaan, mutta 0,5 pudottaa taas... Auttakee...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 110d 2,3 -97 Viton turbo ongelma

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kuulostaa todella oudolle, jos autossa on paineella ohjattava hukkaportin kello. Koitappa ensin selvittää tuo voisiko siinä olla alipaineohjaus sittenkin. Alipaineohjatussa on muovisia "mokkuloita" moottoritilassa, joissa risteilee alipaineputkia ja silloin moottorissa on usein myös EGR järjestelmä. Jotenkin kyllä tuntuu että 97 mallissa ei ole alipaineohjausta...mutta mistäs näistä tietää.

Tipahtaako tehot pois silloin kun tuo 0,5 ylittyy ja paineet romahtaa vai alkaako tulla savua?

Yksi voisi olla syöttöpumpun savunestokellon sekoilu, joka paineen ylittyessä alkaakin rajoittamaan syöttöä lisäämisen sijaan. Tuota tosin on tapahtunut pikemminkin yli barin paineilla kuin alle puolikkailla. Tosin tuossa ei kaasun löysäämisen pitäisi vaikuttaa yhtään mitään vaan syötön ja ahdon pitäisi vain jäädä siihen rajoille tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
m_ollik
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 17.11.2009 21:09

vika löytyi

Viesti Kirjoittaja m_ollik »

Vika oli niinkin yksinkertainen kuin tukkeutunut ilmanputsari... Ei tullu ihan ekana mieleen... Taas ahtaa..
Vastaa Viestiin