110d 2,3 -97 Viton turbo ongelma
110d 2,3 -97 Viton turbo ongelma
Missä vika? Nostaa ahdot 0,5bar mutta sitten tiputtaa nollille, kaasua löysäämällä alkaa taas ahtamaan, mutta 0,5 pudottaa taas... Auttakee...
Re: 110d 2,3 -97 Viton turbo ongelma
Kuulostaa todella oudolle, jos autossa on paineella ohjattava hukkaportin kello. Koitappa ensin selvittää tuo voisiko siinä olla alipaineohjaus sittenkin. Alipaineohjatussa on muovisia "mokkuloita" moottoritilassa, joissa risteilee alipaineputkia ja silloin moottorissa on usein myös EGR järjestelmä. Jotenkin kyllä tuntuu että 97 mallissa ei ole alipaineohjausta...mutta mistäs näistä tietää.
Tipahtaako tehot pois silloin kun tuo 0,5 ylittyy ja paineet romahtaa vai alkaako tulla savua?
Yksi voisi olla syöttöpumpun savunestokellon sekoilu, joka paineen ylittyessä alkaakin rajoittamaan syöttöä lisäämisen sijaan. Tuota tosin on tapahtunut pikemminkin yli barin paineilla kuin alle puolikkailla. Tosin tuossa ei kaasun löysäämisen pitäisi vaikuttaa yhtään mitään vaan syötön ja ahdon pitäisi vain jäädä siihen rajoille tjms.
Tipahtaako tehot pois silloin kun tuo 0,5 ylittyy ja paineet romahtaa vai alkaako tulla savua?
Yksi voisi olla syöttöpumpun savunestokellon sekoilu, joka paineen ylittyessä alkaakin rajoittamaan syöttöä lisäämisen sijaan. Tuota tosin on tapahtunut pikemminkin yli barin paineilla kuin alle puolikkailla. Tosin tuossa ei kaasun löysäämisen pitäisi vaikuttaa yhtään mitään vaan syötön ja ahdon pitäisi vain jäädä siihen rajoille tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vika löytyi
Vika oli niinkin yksinkertainen kuin tukkeutunut ilmanputsari... Ei tullu ihan ekana mieleen... Taas ahtaa..