W126 Puskurin kromeista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

W126 Puskurin kromeista

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Pesun jälkeen tarkemmin zoomailin puskureiden kromi osia ja pieniä ruoste pisteitä on ilmestynyt :shock: , Joten tietääkö kukaan paljonko uudet kromipalat maksaa.
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Kromeista

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Itse hommasin vajaat pari vuotta sitten Venetmäeltä yhden kpl etupuskurin kulmakromeja. Maksoi silloin 430 mk + toimituskulut. Kannattaa varmaan sieltä Viialan suunnalta edelleen kysellä. Vehon hinnoista en tiedä, tosin sieltäkin kannattaa aina kysyä (vaikka usein vetääkin "vesiperän").
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tuohan on varsinainen tyyppivika noissa W126:ssa. Meikäläisellä on ajettu ~225th ja ainakin tuo etupuskurin kulmapala on vaihdon tarpeessa. Lisäksi tuolla takapuskurin kromeissa on pari ruostepilkkua, mutta ne varmaan lähtevät jollain kliinerillä poies.

Myös tuolla "W126":lla ja "Kaapo":lla taisi olla samaa vikaa. Kiva kuulla, mistä noita saisi halvalla. Purkaamoillakaan (ainakaan Suomessa) ei noita kovin tiheässä ole. Tampereen Fustilla oli jossain vaiheessa purettu -91 126:nen, mutta joku ryökäle oli kerinnyt ostaa tuon etupuskurin. Mulle sentään jäi vesiventtiili. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 927
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

Takapuskurin keskimmäinen kromilista Venetmäellä 200e (uusi, Veholla sama hinta!) ja päätykromi (käytetty) 50e, Veholla n.135e

Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

KL:tä

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Kysyin tarjoukset KL:stä kaikista kromeista.
Olen laittanut siitä viestiäkin jonnekkin tänne. Kuitenkin alkuperäiset etukulmakromit oli 74€/kpl. Takapuskurin keskikromi n. 200€.

Jos tilaa useamman kerralla, saa alennusta. Jukka N:n kanssa oli silloin vähän alustavaa puhetta kromien metsästyksestä yhdessä.

www.mersumies.com :sta kannattaisi kanssa kysästä.
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Elikkä taitaa olla tosiaan tyyppi vika w126 kromiosien ruostuminen, vastauksien määrästä päätellen...

Noh ei kai auta kun soittokierros, jos sattuis käytettyjä löytymään.

Tuo mersumies oli taannoin täällä oulussa, nyt lienee Hki seudulla, Liike josta ei kyllä kehuttavaa ole, joten sen puljun kierrän kaukaa...
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Kromi osat irti ja kromin poistoon jonka jälkeen santapaperia hulluna.
Kun pinta on hyvä, takaisin kromaamoon kromattavaksi.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

hmm

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tuo krominpoisto onnistuu myös kromaamossa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja PM »

Muffler kirjoitti:Tuo krominpoisto onnistuu myös kromaamossa.
Vaan tuleeko halvemmaksi tai yhtään paremmaksi?
Aikalailla se sitä ruostetta on pukannut meinaan sieltä halkeamasta - tiedä sitten missä kunnossa pohjametalli on? Ei taida nääs paljoa jäädä varaa hioa... :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
VilleH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 28.04.2003 14:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja VilleH »

ihme kyllä mulla ei ole yhtään ruostetta cromeissa ja auto on kumminkin -83
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Onkohan ennen faceliftiä ollut parempi kromaus kun mullakin on virheettömät :lol: . Toki ei sillä suolanpaskassa ole ajettukaan. Ja oiskohan nämä alkupään autot muutenkin paremmin tehty :mrgreen:
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Muffler kirjoitti:Tuo krominpoisto onnistuu myös kromaamossa.
Niin sillä se lähtee millä on tullutkin :lol:
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Ei hitustakaan ruostetta kromeissa, 126 -85 ennen faceliftiä.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Kromaamoista...

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Missäs semmosia kromaamoja sijaitsee? Muutaman kerran oon yrittänyt etsiä mutta löysin vaan jotain alihankkijoita tms. :?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Kromaamoista...

Viesti Kirjoittaja PM »

lajunen kirjoitti:Missäs semmosia kromaamoja sijaitsee? Muutaman kerran oon yrittänyt etsiä mutta löysin vaan jotain alihankkijoita tms. :?
Ora:n (Oratel?) tms. kromaamo sijaitsee jossain päin Noormarkussa. Tulee siitä mentyä aina ohi, kun kesällä mennään tuonne velipoijaan vaimon möksälle kalasteleen.

Ootas kun katton Google:lla, niin eiköhän se löydy. :P

Edit: Kyseles täältä:
http://www.oratel.fi/yhteystiedot.htm

Ainakin joskus niillä oli KePö:ssä tms. ilmoitus myös autonosien kromaamisesta. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: Kromaamoista...

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Pasi M. kirjoitti: Ora:n (Oratel?) tms. kromaamo sijaitsee jossain päin Noormarkussa. Tulee siitä mentyä aina ohi, kun kesällä mennään tuonne velipoijaan vaimon möksälle kalasteleen.

Ootas kun katton Google:lla, niin eiköhän se löydy. :P

Edit: Kyseles täältä:
http://www.oratel.fi/yhteystiedot.htm

Ainakin joskus niillä oli KePö:ssä tms. ilmoitus myös autonosien kromaamisesta. 8)
Tattis!
Googlella minäkin kattelin mutta en osannut ilmeisesti käyttää! :lol:

Laitan mailia menemään... 8)


(tosta kalastelustahan sais seuraavan OT-aiheen... :P )
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Onko kenelläkään tiedossa MB-varaosanumeroita ko. kromiosille? :?: Tiedustelisin tuolta Mersun kotomaasta, kuinka paljon edullisemmaksi nämä osat tulisivat sieltä hankittuna.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

on

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Mulla on ollut ne koodit.
Kirjoitin ne vieläpä tänne foorumiin tai sitten Jukka N:lle sähköpostilla.

Jukka N. kaiveleppa vanhoja viestejäsi :)
Olen itse hukannut sen lapun.
Sain muuten koodit KL:stä.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kromaamoista...

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Pasi M. kirjoitti:
lajunen kirjoitti:Missäs semmosia kromaamoja sijaitsee? Muutaman kerran oon yrittänyt etsiä mutta löysin vaan jotain alihankkijoita tms. :?
Ora:n (Oratel?) tms. kromaamo sijaitsee jossain päin Noormarkussa. Tulee siitä mentyä aina ohi, kun kesällä mennään tuonne velipoijaan vaimon möksälle kalasteleen.

Ootas kun katton Google:lla, niin eiköhän se löydy. :P

Edit: Kyseles täältä:
http://www.oratel.fi/yhteystiedot.htm

Ainakin joskus niillä oli KePö:ssä tms. ilmoitus myös autonosien kromaamisesta. 8)
Noormarkku ei ole kovin kaukana, olisko heittämällä ~40~ kilsaa.. Niin, taitaa olla aika kalliita tuollaiset kromaukset??
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 927
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

Mulla ainakin ruostuminen alkoi sisäpuolelta, joten kun ruoste näkyi pinnassa saakka niin jäljellä olikin vain kromikerros...

Ei olisi onnistunut uudelleenkromaus

esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Muistakaa, kun tilaatte purkaamoilta w126 puskurin kromi osia, että 80-85 mallisissa on erinlaiset kromilistat kuin 86-91 mallisissa. eli ei yhteen sopivat
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Enpäs jaksanut uutta aihetta aloittaa, kun tälläinen vanhakin kerran löytyi. Jotain tolla haku-toiminnollakin joskus löytää. :D

Asiaan. Kävin tossa pesemässä auton, ja huomasin takapuskimen kromissa pieniä ruostepisteitä. Näyttäisivät olevan aika pinnassa, eli varmaan lähtee jollain tökötillä ja hankaamalla pois.
Minkälaisella aineella noita kannattaa alkaa hankaamaan? Ei varmaankaan mitään ruosteenpoistoliotinsprayta kannata töräyttää? Jollain kiillotusaineella?

Ei muuten, mutta jos tuollaisella toimenpiteellä pelastaa noi kromit, niin hiano juttu. Ovat lukemani mukaan kohtalaisen hintavaa tavaraa..
Kesällä olis tarkoitus purkaa noi, jotta näkee sitten niiden todellisen kunnon.


Se on muuten jännä juttu, kuinka autoa pestessä löytyykin niin paljon kaikkia ruostepisteitä, naarmuja ja muita kauneusvirheitä. :D Pitäisköhän lopettaa se auton puhtaana pito, ei löytyis ikäviä ylläreitä... :wink:
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Merbensium kirjoitti:Enpäs jaksanut uutta aihetta aloittaa, kun tälläinen vanhakin kerran löytyi. Jotain tolla haku-toiminnollakin joskus löytää. :D

Asiaan. Kävin tossa pesemässä auton, ja huomasin takapuskimen kromissa pieniä ruostepisteitä. Näyttäisivät olevan aika pinnassa, eli varmaan lähtee jollain tökötillä ja hankaamalla pois.
Minkälaisella aineella noita kannattaa alkaa hankaamaan? Ei varmaankaan mitään ruosteenpoistoliotinsprayta kannata töräyttää? Jollain kiillotusaineella?

Ei muuten, mutta jos tuollaisella toimenpiteellä pelastaa noi kromit, niin hiano juttu. Ovat lukemani mukaan kohtalaisen hintavaa tavaraa..
Kesällä olis tarkoitus purkaa noi, jotta näkee sitten niiden todellisen kunnon.


Se on muuten jännä juttu, kuinka autoa pestessä löytyykin niin paljon kaikkia ruostepisteitä, naarmuja ja muita kauneusvirheitä. :D Pitäisköhän lopettaa se auton puhtaana pito, ei löytyis ikäviä ylläreitä... :wink:
Joku hiova vaha, hankaa sillä.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

sitten kun purat ne niin homma reilusti ruosteenirroittajaa, tein itelle n. 2vuotta sitten 500 sel tuontiauton kesäpirssiks ja ne kromit on oikeesti sieltä sisältä ihan paskat jos pinnassa näkyy jotain, yks kaveri hommas ne kaverinsa kautta saksasta ja tuli vähän halvemmaks kun suomesta mutta olihan ne pakko laittaa kun auto muuten tehtiin alkuperäkuntoa hakien ja onhan se kertaluonteinen kustannus, perikunta ostaa seuraavat kromit
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

ja jos laitat ne uudet kromit niin eiku reilusti ruosteenestoo asennuksen yhteydessä
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

itsekin kysyin kuukausi sitten Venetmäestä kromeja,reunapalat UUDET olisi kustantanut; Etupuskuri.Vasen kulma 120e ja oikea 90e.Keskipala 350e.Koko käytetty etupuskuri 450e.
aikas suolaisia noi hinnat..Kiinnosti kysyä kun jouluna joku jantteri pyyhkäisi SEL.llini kylkeen ja puskurihan oli entinen..Venetmäestä käytetty puskuri(550e toimituskuluineen)+maalaus.Ja lokarin korjaus+oven maalaus,kaikkiaan 2300e.Kolarikorjaamon mies sanoi että vuosimallin mukaan menisi lunastukseen mutta onneksi auto kuuluu jo harvinaisuuksiin jolloin korjattiin.Nyt vaan on pirun siisti takapää ja etupuskurissa rehottaa ruoste :?
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

JanneVillePetteri kirjoitti:itsekin kysyin kuukausi sitten Venetmäestä kromeja,reunapalat UUDET olisi kustantanut; Etupuskuri.Vasen kulma 120e ja oikea 90e.Keskipala 350e.Koko käytetty etupuskuri 450e.
aikas suolaisia noi hinnat..Kiinnosti kysyä kun jouluna joku jantteri pyyhkäisi SEL.llini kylkeen ja puskurihan oli entinen..Venetmäestä käytetty puskuri(550e toimituskuluineen)+maalaus.Ja lokarin korjaus+oven maalaus,kaikkiaan 2300e.Kolarikorjaamon mies sanoi että vuosimallin mukaan menisi lunastukseen mutta onneksi auto kuuluu jo harvinaisuuksiin jolloin korjattiin.Nyt vaan on pirun siisti takapää ja etupuskurissa rehottaa ruoste :?
onkos sulla se pyykkilauta vai suora kylykinen :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Merteil tuo näitä kromeja saksasta hitusen halvemmalla kuin veho. Muistaakseni 135€ kipale takapuskurin sivukromit. Aikoinaan meillekkin tuollaiset vaihdettiin.
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

touhottaja kirjoitti:
JanneVillePetteri kirjoitti:itsekin kysyin kuukausi sitten Venetmäestä kromeja,reunapalat UUDET olisi kustantanut; Etupuskuri.Vasen kulma 120e ja oikea 90e.Keskipala 350e.Koko käytetty etupuskuri 450e.
aikas suolaisia noi hinnat..Kiinnosti kysyä kun jouluna joku jantteri pyyhkäisi SEL.llini kylkeen ja puskurihan oli entinen..Venetmäestä käytetty puskuri(550e toimituskuluineen)+maalaus.Ja lokarin korjaus+oven maalaus,kaikkiaan 2300e.Kolarikorjaamon mies sanoi että vuosimallin mukaan menisi lunastukseen mutta onneksi auto kuuluu jo harvinaisuuksiin jolloin korjattiin.Nyt vaan on pirun siisti takapää ja etupuskurissa rehottaa ruoste :?
onkos sulla se pyykkilauta vai suora kylykinen :roll:
Mulla on -86 vuosimallia,eli vaihtuuko se nyt missä vuosimallissa? Mulla tais olla ne "uudenmalliset" puskurit,suora kylkinen?
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Timo N kirjoitti:sitten kun purat ne...
:D Pelottaa hiukan toi purkaminen. Voipi olla, että paljastuu yhtä sun toista muutakin laitettavaa, kuin pelkät puskurit. Pieni haave olis, että sais ton auton joskus käytyä kunnolla läpi ajan kanssa kustannuksista niin piittaamatta ja laitella tosta itselle harrastekulkine. Nyt toimii käyttöautona, joten kunto on myöskin sen mukainen...

JanneVillePetteri kirjoitti: Mulla on -86 vuosimallia,eli vaihtuuko se nyt missä vuosimallissa? Mulla tais olla ne "uudenmalliset" puskurit,suora kylkinen?
Facelift malliin tapahtui vuonna 1985, eli sulla on suorakylkinen. (vuodet 1985-1991) Pyykkilautakylkinen vastaavasti sitten 1979-1984.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Vastaa Viestiin