w201 2.5dt (om602)

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

w201 2.5dt (om602)

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Terve!
Taloon tuli otsikon mukainen laite, 250tkm ajettu vm 89 (90 tehtaan vuosimallia).

Jos ja kun joskus alkaa koneeseen lisään jerkkua laittamaan (tavoite alkuunsa ~250), niin mikä turbo? löytyykö jotain sopivaa joka menee suoraan vakiopakosarjaan, vai ostaako suosiolla paremman pakosarjan?

Imusarja, onko vakiona hyvä, vai pitääkö sekin vaihtaa? Mynapumppu tietenkin pitää jossain vaiheessa hommata.

Ja sitten voiman siirrosta: autossa tällä hetkellä 5v manumaali loota, mutta tilalle ajattelin getrakkia, mikä kytkin? kestääkö vakio perä vai pitääkö hommata joku kestävämpi? Autossa on tällä hetkellä ASD perä (mikä välitys?), joka kuitenkin kolisee kun kaasun päästää.. Osaisiko joku sanoa mikä vika? rättinivelet?

Jos joku vastaa moiseen kysymysryppääseen vastata, niin kiitän ja kumarran!

Lisäyksenä vielä, ahdin saisi herätä jo 2500-3000 kierroksen kohdilla, ja huipputeho ei mieluiten saisi olla tuolla 5500rpm. Nyt haetaan kiihtyvyyttä enemmän kuin huippunopeutta.

Kiitän ja kumarran näin etukäteen 8)

ps. Kuvia laitan joskus kun jaksaa (== on selvänä ja on kunnon kamera)

pps. Tiedän että aiheesat löytyy aikaisempia threadeja, mutta kovin on nihkeästi tietoa niissä :D Lukenut useempaan kertaan 8)
Viimeksi muokannut nj^, Ti 09.02.2010 16:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Eipä tunnu vastauksia tulevan, kait sitä on pakko sitten alkaa oikein kunnolla etsimään netin syövereistä tietoa, vielä kun osaisi sen jalon taidon niin, että löytäisi jotakin :oops:

Tuli tuossa mieleen että minkäs kokoinen cooleri tuonne menee heittämällä keulille? Muistaisin jossakin lukeneeni w201 coolerin asennuksesta jonkin moisen "projektiblogin", mutta en kyllä löytänyt vaikka etsein (muistaakseni mese.fi puolelta löytyi?).. Niin ja saisi mieluiten vielä olla jotenkuten hyvin toimivakin :)

Toinen asia mitä tänään koomatessani mietein, että onkos tuo pumppu mikä autosta jo löytyy tarpeeksi pätevä mynälle lähetettäväksi, vai löytyykö esim. 2.5 20v koneesta lähtökohtaisesti parempi? Konehan on tuo 93kw jos se johonkin vaikuttaa :)

Jälleen kerran kiitos etukäteen, jos vaikka joku tälläkertaa vastaisikin :lol:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Sopiva kuuleri on esim kiina malleista 450x400x76, tai 600x300x76.
Laitat sinne Mynälle vaa sen nykysen pumpun.

Kytkin puoleen löytyyki sitte eri variaatioita aina 3 levykytkimstä lähtien.
esim Sileeks sorvattu 200d vp ja Bmw m3 race asetelma (228mm) ja Mb massa levy= väännönkesto noin 600nm ja sintteri levyn kans menäänki jo sinne 700nm. Bmw m5 race asetelma (240mm) ja massa levyllä menäänki yli 700nm. Noilla monilevykytkimillä menäänki jo sinne 1000nm ja yli.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mistäs tuon M5 asetelman ootte tilannu? Mahtuuko se enää vauhtipyörään huulloksen kanssa...? Ja minkä vehkeen levy ko. asetelmaan?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Niin tai noita M3 asetelmia? Ja minkäs ikäisestä penarista sopivaa löytyy?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

M3 asetelma on e30 korimallin M5 taas e34. Noitahan myy hyvin varustetut autotarvike ja varaosaliikkeet :wink:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mitenkäs se on mahollista, ku mitä asetelmaa mulle on kaupattu niin se oli m3 e36:sta ja kokokin oli 240mm? Varaosanumero sama ku tuon m5:sen... Onko sitte niin että m3 e36:ssa ja m5 e34:ssa on samat asetelmat mutta m5:sen on jäykempi?

Mutta mistä levy noihin? Joku SL:n kenties?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Osaako kukaan auttaa tuossa turbon valinnassa? Nyt kun tolla vakiolla ajanut, jossa on vähän kuin turbo, mutta niin pieni, niin olisi mukavaa jos se heräisi hieman matalemmalta.. Tai en tiedä miten paljon se meno muuttuu mynällä? Nyt ennenkuin turbo herää niin meno on kohtalaisen laiskaa :lol:

LISÄYS:
Niin ja osaako kukaa sanoa pako ja imusarjoista?!?
Viimeksi muokannut nj^, Pe 13.11.2009 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kummeli kirjoitti:Mitenkäs se on mahollista, ku mitä asetelmaa mulle on kaupattu niin se oli m3 e36:sta ja kokokin oli 240mm? Varaosanumero sama ku tuon m5:sen... Onko sitte niin että m3 e36:ssa ja m5 e34:ssa on samat asetelmat mutta m5:sen on jäykempi?

Mutta mistä levy noihin? Joku SL:n kenties?
E30 M3:en asetelma on halk 228mm ja e34 M5 halk 240mm. Levy taas riippuu minkä asetelman laittaa. Jos on vaikee saaja oikeita palikoita paikallisesta, nii laita viestiä.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Johtaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 04.03.2009 19:18

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

Moi. Itellä on w201 2,5d johon on laitettu turbo jälkikäteen, tehoa arviolta 130-150 hp. Onko tämmösen kans ongelmaa katsastaa ? Eikai se oo muutaku penkittää ja paperien kans konttorille. Ensvuoden puolella tarkotus laittaa cooleri sekä nostaa syötöt (nyt syötöt niin pienellä ku saa, ei tuu yhtää ees savua putkesta)
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Alusta ja voimansiirto vastaamaan turbollista ja penkin kautta leimalle.. Ei kait tuo muuta?

Täällä kun ei tuon turbon kanssa oikein kukaan auta, niin taidampa pirauttaa proturbolle ja kysyä heidän mielipidetää :)
Avatar
Johtaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 04.03.2009 19:18

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

Ok kiitos
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: w201 2.5dt (om602)

Viesti Kirjoittaja nj^ »

nj^ kirjoitti:Terve!
Ja sitten voiman siirrosta: autossa tällä hetkellä 5v manumaali loota, mutta tilalle ajattelin getrakkia
Tähän haluisin palata.. Meneekö tuohon nyt paikoillaan olevaan 5v lootaan tuo yllä mutusteltu kytkinsetti? Jos menee, niin kestääkö?

Jos ei mene, niin käykö esim. E30 325 penarista Getraggi (ei ole kyllä käännetyllä kuviolla) suoraan ja onko se vastaava kun käännetyllä kuviolla oleva? Ei oikein ole sopuhintaan myynnissä käänetyllä kuviolla olevia getraggeja (missäs muissa näitä on muuten ollut kun m3 ja cosworth?), joten olen alkanut miettimään vaihtoehtoja :)
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ST-rakentajat HOX!

Onko teillä kaikilla 265/6 Sportti Getragit? Olen tässä nyt yrittänyt kaivaa tietoa 260/6 getragista, mutta eipä sitä juur tunnu löytyvän. Lähinnä kiinnostaa sen kestävyys ja sopivuus, kun kokoonapanona toimii yllämainittu 200d vp, m3 race asetelma (se 228mm) ja mb massa..

Nykyisen mersun oman 5v manuaalin tehonkestoon en oikein usko "noinkaan laimeilla" tehoilla.. Oi st-jumalat, jakakaa tietonne :lol:

Kun saa laatikosta selvyyden, niin haalin osat ja laitan mersun tallin perälle.. Samalla kertaa kun seisoo, asennetaan tod.näk. välijäähdytin ja pp-dieselin pumppu (voi ehkä tulla mynäkin, onko näillä oikeesti hirveästi eroa?), ja siinä kun seisoo niin eiköhän sitä samalla tule haalittua turbo+pakosarja 8)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

nj^ kirjoitti:ST-rakentajat HOX!

Onko teillä kaikilla 265/6 Sportti Getragit? Olen tässä nyt yrittänyt kaivaa tietoa 260/6 getragista, mutta eipä sitä juur tunnu löytyvän. Lähinnä kiinnostaa sen kestävyys ja sopivuus, kun kokoonapanona toimii yllämainittu 200d vp, m3 race asetelma (se 228mm) ja mb massa..

Nykyisen mersun oman 5v manuaalin tehonkestoon en oikein usko "noinkaan laimeilla" tehoilla.. Oi st-jumalat, jakakaa tietonne :lol:

Kun saa laatikosta selvyyden, niin haalin osat ja laitan mersun tallin perälle.. Samalla kertaa kun seisoo, asennetaan tod.näk. välijäähdytin ja pp-dieselin pumppu (voi ehkä tulla mynäkin, onko näillä oikeesti hirveästi eroa?), ja siinä kun seisoo niin eiköhän sitä samalla tule haalittua turbo+pakosarja 8)
Minkä verran sitä jerkkua koneesa oli? Aa 228mm kytkin, eikö toho sillo mee ihan ok toi mersun oma Getrag. Mulla on 260 Ambulanssista peräsin oleva 5v ylivaiheloota ja vielä o kestäny, porsimista ootellesa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jeemu kirjoitti:
nj^ kirjoitti:ST-rakentajat HOX!

Onko teillä kaikilla 265/6 Sportti Getragit? Olen tässä nyt yrittänyt kaivaa tietoa 260/6 getragista, mutta eipä sitä juur tunnu löytyvän. Lähinnä kiinnostaa sen kestävyys ja sopivuus, kun kokoonapanona toimii yllämainittu 200d vp, m3 race asetelma (se 228mm) ja mb massa..

Nykyisen mersun oman 5v manuaalin tehonkestoon en oikein usko "noinkaan laimeilla" tehoilla.. Oi st-jumalat, jakakaa tietonne :lol:

Kun saa laatikosta selvyyden, niin haalin osat ja laitan mersun tallin perälle.. Samalla kertaa kun seisoo, asennetaan tod.näk. välijäähdytin ja pp-dieselin pumppu (voi ehkä tulla mynäkin, onko näillä oikeesti hirveästi eroa?), ja siinä kun seisoo niin eiköhän sitä samalla tule haalittua turbo+pakosarja 8)
Minkä verran sitä jerkkua koneesa oli? Aa 228mm kytkin, eikö toho sillo mee ihan ok toi mersun oma Getrag. Mulla on 260 Ambulanssista peräsin oleva 5v ylivaiheloota ja vielä o kestäny, porsimista ootellesa.
Kyllähän tuo mersun sporttigetraggi menee kiinni, on vaan niin helvatan kalliita.. Eilen mietiskeltiin irkissä, notta mahtaisko 300-24v:n laatikko ajaa asian? Onko se 228?

Edit: Ja 250-300hp tulossa
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Terveppä terve taas,
Tässä Terho P:n avustuksella päädyin siihen, että tenavan 2.6 mallista pitkäakselinen aski tulee koeajoon ensimmäisenä. (2,6 201 717,435 pitkä akselinen kai ?) Osaako joku kertoa että meneekö M3 kytkin kyseisen laatikon kanssa? Jos ei niin ehdotuksia otetaan vastaan..

Ja semmoista kyselisin vielä, että kun tuonne keulille tuntuisi mahtuvan (tarkistetaan nyt vielä joku päivä) tuo motonetin IC, niin onko tuolla mitään virkaa? Myyntipuhe on kova, mutta kuitenkin "halpa cooleri" motonetistä pistää mietityttämään.. Onko kokemuksia?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eikö tuo cooleri ole vähän pieni :roll: samaa kiinan cooleri sarjaa kuitenkin näyttää olevan, kuin useimmat, että laadussa tuskin tulee yllätyksiä, eli ihan hyviä ne on hintaansa nähden...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

juu pitää ottaa puskuria irti ja hieman mallailla mikä sinne menee.. Noh eiköhän se lähiaikoina selviä :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

nj^ kirjoitti:Terveppä terve taas,
Tässä Terho P:n avustuksella päädyin siihen, että tenavan 2.6 mallista pitkäakselinen aski tulee koeajoon ensimmäisenä. (2,6 201 717,435 pitkä akselinen kai ?) Osaako joku kertoa että meneekö M3 kytkin kyseisen laatikon kanssa? Jos ei niin ehdotuksia otetaan vastaan..
Vauhtipyörän sorvaus, M3 asetelma ja Mersun levy, nii sulla on yli 600nm pitävä paketti.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

mulla on kahdessa vehkeessä ollu 300 bensan laatikko ja toista oli käsketty 25tkm ja toista nyt joku 10tkm. molemmat kestäis varmaa pitkään jos ajais nätisti.. :D väljäkshän ne menee ajan myötä. tolla 25tkm ajetusta lopussa alko 5 hyppii poies.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Terve taas!

Semmosta kyselisin tällä kertaan, että tarviiko dieseli väkisin hukkaporttia? Saisin 500km ajetun GT40:sen halvalla. Siipikoko on 60/65. Herääkö tuo hyvin mynäpumpun kanssa?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä se tarvitsee.

Mun mielestä tuo kuulostaa vähän liian suurelta käyttöautoon, jos 2,5 litran moottori.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

On tosiaan turhan iso ahin 250-300hv tehoille.
Master Powerin 802315 jaetulla pakopesällä vois olla passeli, tosin puhaltaa seki 400hv asti.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

nj^ kirjoitti:Terve taas!

Semmosta kyselisin tällä kertaan, että tarviiko dieseli väkisin hukkaporttia?

säätäähän ne jotku ahtopeineen syötöillä, mutta silloin ei päästä samoihin tehoihin kun ahtopaine on säädetty portilla.

onhan niitä ulkosia hukkaporttejakin.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jukkis. kirjoitti:
nj^ kirjoitti:Terve taas!

Semmosta kyselisin tällä kertaan, että tarviiko dieseli väkisin hukkaporttia?

säätäähän ne jotku ahtopeineen syötöillä, mutta silloin ei päästä samoihin tehoihin kun ahtopaine on säädetty portilla.

onhan niitä ulkosia hukkaporttejakin.
Totta.. Pitää nyt taas hieman rapsutella päätä, olisi hyvä kauppa ollut ;) Pakopesä saisi kyllä olla pienempi.. Imupesästä en sano mitään :roll: Tuo ulkoinen hukkishan luonnollisesti sitten vaatisi hieman erilaisen pakosarjan, joka tosin ei olisi ongelma, koska pakosarjaa ei vielä ole edes olemassa :)

Mistäs te kaikki pakosarjan rakentaneet olette laipan hankkineet? KKD:ltä kyselin ja hieman kalliilta tuntui, ainakin kun vertaa mitä kaveri maksoi kalliista 4syl laipasta :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Terve taas..

One tuota välijäähyä tässä ihmetellyt ja heräsikin sellainen kymysys että olettekos te siirtäneet öljynlauhdutinta että maskin taakse saa ic:n? Tarviiko öljyn lauhdutin nyt väkisin ne kaksi pikkuflektiä vai voiko ne heivata hevon helvettiin ja laskea lauhdutin puskurin taakse?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

En muista että missäs se ö-lauhdutin on vakkarina, mutta vasemman eturenkaan edessä oon nähny ainakin st-käytössä.

Pakosarjanlaipan teetätin paikallisella vesileikkuri yrityksellä, ja hyvä tuli. Eikä ollu mun mielestä pahan hintanenkaan... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ö-lauhdutin on vakiona tuossa syylärin edessä maskin takana, sen edessä on kaksi "pientä" tuuletinta.. Pitää nyt selvittää mahtuuko se puskurin taakse, jos mahtuu niin saa luvan pärjätä ilman flektejä.. Periaatteessa nyttekkin kyllä mahtuisi välijäähdyttimen taakse, jos pitää siis vakiopaikalla. Tällöin jäähdytin ei tosin saisi olla mahdottoman paksu!
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Ihan nyt aluksi http://fi.wikipedia.org/ ja katsastamaan sanat lauhdutin ja jäähdytin.

Pois vaan coolerin tieltä, ja eikai parin sähköjohdon vetäminen paha rasti ole, niin tuuletus ainakin toimii tehokkaasti..

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Vastaa Viestiin