Moi
W211 (S211) E 320cdi alkuperäinen ilmamassamittari hajosi - auto meni limp-modeen etc. En raaskinut maksaan Vehon 450€ hintaa ilmamassamittarista, niimpä hain uuden anturin motonetista.
Vikavalo nollattiin ja auto alkoi toimimaan, mutta seuraavana päivänä moottorin vikavalo sytyi taas. Auto toimii, mutta herjaa uudelleen liian suuresta (tai ainakin väärästä, en muista tarkalleen) ilmamassasta. Vika kuitattu pari kertaa, mutta tulee aina uudelleen (auto toimii normaalisti kokoajan paitsi että vikavalo pala 5 päivää viikosta ja sammuu välillä max. päiväksi syttyäkseen uudelleen). Ajattelin että motonetin anturi on sökö ja kävin sen vaihtamassa. Ensimmäinen motonetin anturi oli jotain ihmemerkkiä, mutta tämä toinen aito bosch (kuten mersun alkuperäinenkin). Tässä yhteydessä huomasin että motonetin tarjoamissa (molemmissa: bosch sekä hämärämerkki) antureissa on numerosarja:
F 00C 2G2 025 sekä PBT-GF30
Auton alkuperäisessä Bosch ilmamassamittarissa on koodi:
F 00C 2G2 068 sekä PBT-GF30
Onkohan motonet myynyt minulle väärän anturin. Tosin ei niillä muita ole myynnissä W211 malliin kuin tämä:
Motonet numero 28-3379
MERCEDES E W211 02-> Ilmamassamittari MB-24v
W211 E240/320 Ilmamassamittari "0280217515"
Ilmoitin kyllä että auto on W211 320cdi ja sanoivat että tämä käy. Olisiko kuitenkin että tuo on tarkoitettu bensakoneisiin ?
Liekkö mitään vaaraa ajella vikavalo päällä ehkä väärä ilmamassamittari paikallaa kun auto toimii normaalisti ? Kun näihin kysymyksiin saadaan vastaukset, niin anturi luonnollisesti menee vaihtoon, jos osoittautuu vääräksi.
W211 320cdi VÄÄRÄ ilmamassamittari ? - moottorin vikavalo
W211 320cdi VÄÄRÄ ilmamassamittari ? - moottorin vikavalo
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Re: W211 320cdi VÄÄRÄ ilmamassamittari ? - moottorin vikaval
Onko tuon osanumeron tarkoitus olla MB:n varaosanumero (ilman A:ta)? EPC ei tuollaista löydä.Hannu H kirjoitti: Onkohan motonet myynyt minulle väärän anturin. Tosin ei niillä muita ole myynnissä W211 malliin kuin tämä:
Motonet numero 28-3379
MERCEDES E W211 02-> Ilmamassamittari MB-24v
W211 E240/320 Ilmamassamittari "0280217515"
Näyttää 211.061:lle osanumeroa A1120940048 ja 211.026:lle A0041533228.
surffailin vähän ebay.de:ssä ja sieltä poimittua:
MERCEDES-BENZ: 1120940048 BOSCH: 0 280 217 515 BOSCH: 0280217515
eli tuo on bosch-koodi ja sille vastaava mb-koodi. Eli taisivat myydä minulle 240/320 BENSA-version ilmamassamittarin.
Bosch-Nr. 0281002535 näyttäisi olevan CDI-koneille.
MERCEDES-BENZ: 1120940048 BOSCH: 0 280 217 515 BOSCH: 0280217515
eli tuo on bosch-koodi ja sille vastaava mb-koodi. Eli taisivat myydä minulle 240/320 BENSA-version ilmamassamittarin.
Bosch-Nr. 0281002535 näyttäisi olevan CDI-koneille.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
jos egr:n säätömoottori/venttiili on jumissa herjaa myös silloin ilmamäärämittaria vikakoodina.
Koska silloin kun ohjainlaite ohjaa egr:ää, niin ilmamäärämittarista pitäisi mennä vähemmän puhdasta ilmaa koneeseen, mutta jos egr jumissa, niin puhtaan ilman määrä moottoriin ei muutu -> vikakoodia pukkaa.
Koska silloin kun ohjainlaite ohjaa egr:ää, niin ilmamäärämittarista pitäisi mennä vähemmän puhdasta ilmaa koneeseen, mutta jos egr jumissa, niin puhtaan ilman määrä moottoriin ei muutu -> vikakoodia pukkaa.
OK, mutta koska auto meni alunperin yllättäen limp-moodiin (tehot hukassa) ja ilmamassamittarin vaihto palauttin auton toiminnan, niin voisiko siitä päätellä että ilmamassamittarissa se vika oli. Nyt vain pitäisi vielä saada oikea ilmamassamittari CDI:hin. Tosiaan se näyttää tuollabensakoneista mittarilla toimivan, paitsi että vikavalo palaa. Tilasin jo CDI:n mittarin (Englantilaiselta toimittajalta noin 100 eur postikuluineen).
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Samaa ilmamassamittarivikaa voi herjata myös, jos joku ahtoletkuista on revennyt tai liitos löysällä.
Itselläni herjalistalla oli mm. juusi se, kun ahtoletku hajosi. Kuuntele, kuuluuko konehuoneesta ylimääräistä pöhinää?
Itselläni herjalistalla oli mm. juusi se, kun ahtoletku hajosi. Kuuntele, kuuluuko konehuoneesta ylimääräistä pöhinää?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv