nopeusmittari jumittaa
nopeusmittari jumittaa
c 180 -95 nopeusmittarin neula jumittaa tappiin taas, pomppaa näyttämään vasta jossain 40-100 välillä, viime viikon kylminä aamuina vaati pahimmillaan noin viiden kilsan ajon ennekuin lähti toimimaan. Auto ollu mulla nyt puolisen vuotta ja ostohetkellä mittari oli mykkä, myyjä otatti sillon mittariston pois ja tappi ja neula putsattiin, rupes toimimaan ja pelittikin pari kuukautta, kesällä vaiva alko taas ja otin itse mittariston pois, putsaus ja laitoin kaikkiin tappeihin sähköjohdon kuoresta holkit, sen jälkeen toimi taas niinku pitääkin. Syksyn mittaan alko taas neula jäädä tappiin ja lähti vasta jossain 40-kympissä näyttämään, nyt viime viikolla meni siihen kuntoon että saa ajaa kilometritolkulla enneku mitään tapahtuu. Nyt alkaa tuntua siltä, että kyseessä on jonkinlainen magnetoitumisilmiö, joka estää neulan irtoamisen topparistaan. Tämä lienee näissä vanhemmissa c-koppaisissa jonkinlainen tyyppivika, joka yleensä tokenee tappien päällystämisellä muoviholkein. Onko joku foorumilaisista keksinyt tähän ongelmaan ratkaisua? Autolla ajettu nyt 140th. Perheessä on kolmatta vuotta toinen samanvuotinen c-180 mutta esprit logoilla varustettu ja pari kuukautta myöhemmin käyttöön otettu jolla on ajettu jo yli 300-th., eikä 60- th aikana ole ollut minkäänlaista mittaristovaivaa. Lieneekö näissä -95 c-koppasissa jokin erä susinopeusmittareita? Ajamistahan tämä ei haittaa ja nopeuden näkee gps:stä, mutta ärsyttää ja taitaa olla nykyään katsastuksessakin pakollinen toimiva nopeusmittari. Otin tänään akunkengän yöksi auki, huomenna näkee vaikuttiko asiaan.
omassa cssä oli sama ongelma. Laitoin itselleni holkit ja putsasin neulat alkoholipohjaisella aineella. Tämän lisäksi kävin mittariston juotoksia läpi kolvin kanssa jotta ns kylmäjuotokset poistuisivat. Sitten putsasin moninapaliittimien uros ja naaraspuoliset osat. Urospuoliset kävin läpi oikein hienolla hiomapaperilla varovasti ja naaraspuoliset holkit kiristin vääntämällä holkkeja varovasti hieman tiukemmaksi ja kontaktispraytä molempiin. Saman tein mittareille. Otin mittarielementit irti ja tiukkasin elementin holkit putsasin tapit ja holkit ja laitoin kontaktispraytä.
Mulla oli mykkänä lämpömittari ja polttoainemittari juonitteli. Molemmat toimii nyt, nopeusnäyttö takelteli ja sekin vaiva poistui.
Mulla oli mykkänä lämpömittari ja polttoainemittari juonitteli. Molemmat toimii nyt, nopeusnäyttö takelteli ja sekin vaiva poistui.
MB C180 vm -95