Bomber4 kirjoitti:Antakaa alipaineletkun olla sellaisenaan paikallaan ja tukkikaa vain se pakosarjasta tuleva metalliputki, jolloin kierrätys venttiili toimii mutta pakokaasut ei pääsekään venttiilin kautta imusarjaan. Näin tein itse ja hyvin pelaa.
Noin meinattiin se sitten myöhemmin tehdäkkin. Leikkasin jo sopivasta pellistä tukon. Nyt vaan mietityttää se että kun kulku loppui letkun tukkimisella niin käykö samoin jos metalliputken tukkii

Paljon isompi hommeli koota ja purkaa. Ensin pitäis löytää perussyy voimattomuuteen kun EGR on pois pelistä.
Normitilanteessa mikäli pakopaine ei nouse kohtuuttomasti EGR venttiili pysyy kiinni ellei kelloa aviteta alipaineella. Pakopaine vaikuttaa EGR venttiililäpän toisella puolella ja ahtopaine toisella puolella. Itse EGR venttiili on jousukuormitettu niin että se kestää tilanteen (pysyy kiinni)jossa pakopainetta on enemmän.
Oletetaan että katti on tukossa niin miten tästä voisi olla seurauksena voimattomuus kun EGR ei ole pelissä mukana? Voisiko pakopaine nousta niin isoksi että se alkaa rajoittamaan hengitystä? (Oletetaan että EGR pysyy kiinni.) Taasen kun EGR:ää ohjataan niin osa pakopaineesta purkautuu takaisin moottoriin ja tämän seurauksena auton kulku olisi parempi? Ei oikein jaksa uskoa tuohon? Luulisi että jos katti on tukossa niin kulku on samaa oli EGR pelissä tai ei?
Testattiin se hukkista ohjaava venttiili ja se ei ole tukossa. Myöskin aipainetta näyttää kellolle tulevan vaihtelevasi riippuen pedaalin asennosta Mitattiin se. (tällöin EGR oli pelissä)
Ei tuossa vehkeessä sitten kuitenkin olisi jotain vahtia EGR:lle?
Edit:
Eikait tuo EGR-venttiilin kello vaan ole paine-ohjattu

Se selittäisi kaiken. Ainakin lankuissa ne on kait aipainetoimisia?