mitä kikkoja olemassa? Kun säädän vaijerin sillain, että osuu rajoittajaan (kuusiokolo ruuvi pumpun kyljessä?) tyhjäkäyntikierrokset luokkaa 3000 rpm. Jos taas sillain että käy nätisti tyhjää, jää noin 5mm rajoittajaan...
Kysymys, mitä siis teen vivustolle, ilmeisesti ei pumppu anna kaikkea, kun ei tällä hetkellä osu rajoittimeen...
kaasuvivusto/ 7mm pumppu
-
- Sisäänajossa
säädät sen niin että menee pohjaan ja palauttaa kokonaan. Pidennät sitä joka työntää tai lyhennät sitä pumpussa olevaa. siinä on se pitkä "reikä" ite sain ainaki sillä säädettyä.
Pumpun vivussa on mun mielestä kaksi palloa, jos laittaa sen työntövivun alempaan, ni liikkeen pituus lyhenee, eli saattaa myös siten onnistua.
Pumpun vivussa on mun mielestä kaksi palloa, jos laittaa sen työntövivun alempaan, ni liikkeen pituus lyhenee, eli saattaa myös siten onnistua.
Mikäli pumpun vivussa on kaksi palloa (tappia) se toinen on tarkoitettu yleensä ohjaamaan esimerkiksi sähköistä kaasupolkimen asentoanturia tjms. Itse kaasutanko kuuluu aina siihen "lyhyemmän varren" päässä olevaan tappiin ja tuo tappi kannattaa säätää tosiaan sinne niin pitkälle akselin suuntaan kuin pystyy, jotta mahhdollisimman pienellä vaijerin liikkeellä pumpun akseli tekee mahdollisimman suuren pyörähdyksen.
Joissakin erikoistapauksissa, kuten mulla, voi vielä vähän rälläköidä itse kaasivivustoa siten, että liikeradat kasvavat, mutta tuommosiin ei pitäisi olla tarvetta normaali 7mm setissä.
Yksi tappinen vipu, tässä ei näytä olevan säätöä ollenkaan.

kaksitappinen vipu, tässä kaasutanko tulee tuohon tappiin, joka EI ole sormen alla ja se säädetään kuvan mukaisesti

Joissakin erikoistapauksissa, kuten mulla, voi vielä vähän rälläköidä itse kaasivivustoa siten, että liikeradat kasvavat, mutta tuommosiin ei pitäisi olla tarvetta normaali 7mm setissä.
Yksi tappinen vipu, tässä ei näytä olevan säätöä ollenkaan.

kaksitappinen vipu, tässä kaasutanko tulee tuohon tappiin, joka EI ole sormen alla ja se säädetään kuvan mukaisesti

Lisää tietoa: www.skg.fi