W201 2.5td
W201 2.5td
Haloja.
Tuli tossa viime viikolla hommattua tuollainen W201 2.5 td:llä.
Lukenut juttuja noista ja olisi muutamia kysymyksiä kun pitäisi viikonloppuna remontoida.
Missä se magneettiventtiili piilee mikä ohitetaan letkulla suoraan imusarjaan?
Mistä lähtö ahtopainemittarille? Mittari tilauksessa.
Mikä paras vapaavirtaussuodatin? Ei saanut olla sellainen öljyttävä ilmeisesti?
Kaikki ohjeet,kuvat ym. kelpaa
Danke
Tuli tossa viime viikolla hommattua tuollainen W201 2.5 td:llä.
Lukenut juttuja noista ja olisi muutamia kysymyksiä kun pitäisi viikonloppuna remontoida.
Missä se magneettiventtiili piilee mikä ohitetaan letkulla suoraan imusarjaan?
Mistä lähtö ahtopainemittarille? Mittari tilauksessa.
Mikä paras vapaavirtaussuodatin? Ei saanut olla sellainen öljyttävä ilmeisesti?
Kaikki ohjeet,kuvat ym. kelpaa
Danke
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Re: W201 2.5td
2,5 dt (dieselturbo)
2,5 td (touringdiesel eli farmari)
No se viisastelusta. Letku lähtee imusarjasta ja menee jonnekin tulipellin seutuville, tuulilasin alapuolelle. Sinne menee ehkä joku alipaineputkikin ja sähköjohtoja...en ole ihan varma, riippuu vähän mallista jne.
Siitä samasta liitoksesta mistä meni letku magneettiventtiilille ja jatkossa menee ruiskutuspumpulle, laitat vaikka siihen Y haaran kiinni ja siitä ahtopainemittaus. Tai t haaran tjms. mitä sattuu löytymään. Paras olisi tietty semmonen metallinen Y haara, joka ruuvataan suoraan imusarjaan ja siitä letkut mittarille ja pumpulle.
Vapaavirtaussuodatin ei saisi olla öljyttävää mallia vain jos autossa on MAF eli ilmamäärämittari. Onkohan tuossa ja jos on niin onkohan sen tarkoitus vain ohjata EGR järjestelmää...eli sen voisi veivata romukoppaan. Suosittelen ehdottomasti öljyttävää suodatinta, koska vain sellainen suodattaa riittävästi ja pitkän käyttöiänkin jälkeen. Öljyämättömät on periaatteessa kertakäyttöisiä. Valkkaa semmonen suodatin mikä riittää tehotavoitteellesi, valmistaja ilmoittaa esimerkiksi 400 hp bensakoneelle, se on aika hyvä 300 hp dieselkoneeseen. Liian suuresta ei ole haittaa...katsele sitä mekaanista mahtumista ja sijoittelua siten, että se saa raitista, kylmää ilmaa.
Ahtopainemittarin liitos:
K&N öljyttävä suodatin, tämä pitää melkoista kohinaa, joka alkaa rasittamaan matka-ajossa. En tiedä onko hiljaisempia olemassa. Kohtuullisille tehoille kannattaa harkita alkuperäiseen suodatin koteloon laitettavaaK&N öljyttävää paneelisuodatinta -> hiljaisemmat äänet.
2,5 td (touringdiesel eli farmari)
No se viisastelusta. Letku lähtee imusarjasta ja menee jonnekin tulipellin seutuville, tuulilasin alapuolelle. Sinne menee ehkä joku alipaineputkikin ja sähköjohtoja...en ole ihan varma, riippuu vähän mallista jne.
Siitä samasta liitoksesta mistä meni letku magneettiventtiilille ja jatkossa menee ruiskutuspumpulle, laitat vaikka siihen Y haaran kiinni ja siitä ahtopainemittaus. Tai t haaran tjms. mitä sattuu löytymään. Paras olisi tietty semmonen metallinen Y haara, joka ruuvataan suoraan imusarjaan ja siitä letkut mittarille ja pumpulle.
Vapaavirtaussuodatin ei saisi olla öljyttävää mallia vain jos autossa on MAF eli ilmamäärämittari. Onkohan tuossa ja jos on niin onkohan sen tarkoitus vain ohjata EGR järjestelmää...eli sen voisi veivata romukoppaan. Suosittelen ehdottomasti öljyttävää suodatinta, koska vain sellainen suodattaa riittävästi ja pitkän käyttöiänkin jälkeen. Öljyämättömät on periaatteessa kertakäyttöisiä. Valkkaa semmonen suodatin mikä riittää tehotavoitteellesi, valmistaja ilmoittaa esimerkiksi 400 hp bensakoneelle, se on aika hyvä 300 hp dieselkoneeseen. Liian suuresta ei ole haittaa...katsele sitä mekaanista mahtumista ja sijoittelua siten, että se saa raitista, kylmää ilmaa.
Ahtopainemittarin liitos:
K&N öljyttävä suodatin, tämä pitää melkoista kohinaa, joka alkaa rasittamaan matka-ajossa. En tiedä onko hiljaisempia olemassa. Kohtuullisille tehoille kannattaa harkita alkuperäiseen suodatin koteloon laitettavaaK&N öljyttävää paneelisuodatinta -> hiljaisemmat äänet.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Löytyi venttili,ihan akun vieressä. Mutta se mistä letku lähtee niin siitä samasta lähtee jo joku muukin letku toiselle puolelle jonnekkin sulakeboksin lähettyville. Pitäisköhän nyt ihan varmuudeksi kysyä että mihin kohtaa pumppua tuo letku lyödään kiinni?
Sitten semmonen homma,huohotinputki joka menee ahtoputkeen on irti ja tukittu,eli huohotinputki on vapaana ja ahtoputkesta se reikä tukittu. Järkevää syytä tähän?
Sitten semmonen homma,huohotinputki joka menee ahtoputkeen on irti ja tukittu,eli huohotinputki on vapaana ja ahtoputkesta se reikä tukittu. Järkevää syytä tähän?
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Jos vaikka tässä samassa threadissa kyselisi, kun tuollainen auto pitäisi tällä tai ensiviikolla käydä hakemassa;
Jos ja kun joskus alkaa koneeseen lisään jerkkua laittamaan (tavoite alkuunsa ~250), niin mikä turbo? löytyykö jotain sopivaa joka menee suoraan vakiopakosarjaan, vai ostaako suosiolla paremman pakosarjan?
Imusarja, onko vakiona hyvä, vai pitääkö sekin vaihtaa? Mynapumppu tietenkin pitää jossain vaiheessa hommata.
Pitääkö imusarjalle tehdä jotakin, vai pysyykö vakio noilla tehoilla vielä kasassa?
Ja sitten voiman siirrosta: autossa tällä hetkellä 5v manumaali loota, mutta tilalle ajattelin getrakkia, mikä kytkin? kestääkö vakio perä vai pitääkö hommata joku kestävämpi? Auto on -89 mutta on tehtaan vuosimallia 90.
Kauhukuvana olen ajatellut että mahtaako olla vähäpäästöinen, jolloin asia kariutuisi aika pitkälti.. Auto on uitettu kymmenisen vuotta sitten italiasta nykyisen omistajan toimesta.. Eli koskas nämä on alkanut olemaan vähäpäästöisiä? 1.1.92 vai onko mersu ottanut vähäpäästöiset aikaisemmin käyttöön?
Jos joku vastaa moiseen kysymysryppääseen vastata, niin kiitän ja kumarran!
edit: Lisäyksenä vielä, ahdin saisi herätä jo 2500-3000 kierroksen kohdilla, ja huipputeho ei mieluiten saisi olla tuolla 5500rpm. Nyt haetaan kiihtyvyyttä enemmän kuin huippunopeutta.
Jos ja kun joskus alkaa koneeseen lisään jerkkua laittamaan (tavoite alkuunsa ~250), niin mikä turbo? löytyykö jotain sopivaa joka menee suoraan vakiopakosarjaan, vai ostaako suosiolla paremman pakosarjan?
Imusarja, onko vakiona hyvä, vai pitääkö sekin vaihtaa? Mynapumppu tietenkin pitää jossain vaiheessa hommata.
Pitääkö imusarjalle tehdä jotakin, vai pysyykö vakio noilla tehoilla vielä kasassa?
Ja sitten voiman siirrosta: autossa tällä hetkellä 5v manumaali loota, mutta tilalle ajattelin getrakkia, mikä kytkin? kestääkö vakio perä vai pitääkö hommata joku kestävämpi? Auto on -89 mutta on tehtaan vuosimallia 90.
Kauhukuvana olen ajatellut että mahtaako olla vähäpäästöinen, jolloin asia kariutuisi aika pitkälti.. Auto on uitettu kymmenisen vuotta sitten italiasta nykyisen omistajan toimesta.. Eli koskas nämä on alkanut olemaan vähäpäästöisiä? 1.1.92 vai onko mersu ottanut vähäpäästöiset aikaisemmin käyttöön?
Jos joku vastaa moiseen kysymysryppääseen vastata, niin kiitän ja kumarran!
edit: Lisäyksenä vielä, ahdin saisi herätä jo 2500-3000 kierroksen kohdilla, ja huipputeho ei mieluiten saisi olla tuolla 5500rpm. Nyt haetaan kiihtyvyyttä enemmän kuin huippunopeutta.
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Se huohotin putki on otettu orkkis kohdasta pois, ja reikä tulpattu. Koska sehän tulee turbon imu puolelle se kun huohottaa öljyä, vuosien päästä turbo on ihan soossissa ja ahtoputket semmosta mustaa mönjää täynnä.Islander kirjoitti:Löytyi venttili,ihan akun vieressä. Mutta se mistä letku lähtee niin siitä samasta lähtee jo joku muukin letku toiselle puolelle jonnekkin sulakeboksin lähettyville. Pitäisköhän nyt ihan varmuudeksi kysyä että mihin kohtaa pumppua tuo letku lyödään kiinni?
Sitten semmonen homma,huohotinputki joka menee ahtoputkeen on irti ja tukittu,eli huohotinputki on vapaana ja ahtoputkesta se reikä tukittu. Järkevää syytä tähän?
Ite vaihoin omaan isomman paremman ahtimen en laittanu huohotusta ollenkaa imu puolelle vaa tein erillisen säiliön huohotusta varten.
On tässä tullu ajeltua jotain 7000 km ja turbo cooler ja ahto putket aivan puhtaat...
Toisaalta ei se huohotuksesta tulevä öljy oikeastaan haittaakkaan siellä ahtoputkistossa, öljyllähän nämä autot käyvät. Jokin öljynkeruu purkki siellä olisi hyvä olla ainakin ettei katsastusmies ala nussimaan pilkkua.
Mulla meni tuo letkukysymys vähän ohi, oliko siinä vielä joku epäselvyys. Jos magneettiventtiilille tuli alipaineletku (yleensä kova, nailonputki) niin se pitää tukkia, ettei alipaine pääse karkuun.
Kuvassa tuo korkeimmalla kohtaa oleva kello, siitä letku imusarjaan niin auto toimii hienosti. Kannattaa olla myös se ahtopainemittari, kun ei ole enää mitään suojakytkentöjä, eli hukkaportin rikkoutuessa näet mittarista, että jokin meni rikki.
Mulla meni tuo letkukysymys vähän ohi, oliko siinä vielä joku epäselvyys. Jos magneettiventtiilille tuli alipaineletku (yleensä kova, nailonputki) niin se pitää tukkia, ettei alipaine pääse karkuun.
Kuvassa tuo korkeimmalla kohtaa oleva kello, siitä letku imusarjaan niin auto toimii hienosti. Kannattaa olla myös se ahtopainemittari, kun ei ole enää mitään suojakytkentöjä, eli hukkaportin rikkoutuessa näet mittarista, että jokin meni rikki.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nyt on ahtopainemittari ja jos huomenna hakisin tuon Y liittimen ja koittais vähä remontoida.
Kiitoksia neuvoista!
Kiitoksia neuvoista!
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Nyt on ohitettu magneettiventtiili ja laitettu ahtomittari,mutta magneettiventtiilin letkusta tulee öljyä? Sitten se tukkii liittimet ja letkut. Ahdot nousi sinne 0,8-0,9bar mutta sitten löi öljyä letkuihin. Eli laitoin liittimet "Mikä tämä on letkuun" http://img183.imageshack.us/i/mesenputkikuvia2by9.png/ ja siitä ylimpään kelloon mikä on pumpussa. Pumpusta meni jo ennestään t-liittimen kautta letku imusarjalle ja magneettiventtiilille.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Kun lähdin ajamaan ja auto on kylmänä niin silloin ahdot nousevat mutta jo seuraava veto niin ahdot nousevat vain suurinpiirtein 0,3bar
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
. Taas piti käydä koittamassa ja ajelin aika kauankin niin että ahdot nousi 0,9bar mutta sitten taas teki sen että max ahdot 0,3bar,taitaa olla hukkaportin kello niin löysä?Islander kirjoitti:Kun lähdin ajamaan ja auto on kylmänä niin silloin ahdot nousevat mutta jo seuraava veto niin ahdot nousevat vain suurinpiirtein 0,3bar
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
vois kyllä kuulostaa siltäkin että hukkaportin kello olis kunnossa kerta kuitenkin ahtaa aina sinne 0,9 mutta oletko ihan varma että sillon kun ei ahda kuin 0,3 nii että sinne pumpun rikastus piiriin menevä letku ei vuoda. sillä kuulostas sille että oisko alasyöttöt sillon käytössä kun ahtaa 0,3 ja sillon ku paine menee rikastuspiirille se sit ahtaa sen 0,9 ??
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
tuumasin kyllä samaa että se on kyllä varmaan joku muu homma koska ennen kuin vedin letkun pumpulta suoraan imusarjaan niin kaikki toimi mutta nyt sitten ei enään. Pitää varmaan koittaa tukkia se letku paremmin josko auttaisi.juuso he kirjoitti:vois kyllä kuulostaa siltäkin että hukkaportin kello olis kunnossa kerta kuitenkin ahtaa aina sinne 0,9 mutta oletko ihan varma että sillon kun ei ahda kuin 0,3 nii että sinne pumpun rikastus piiriin menevä letku ei vuoda. sillä kuulostas sille että oisko alasyöttöt sillon käytössä kun ahtaa 0,3 ja sillon ku paine menee rikastuspiirille se sit ahtaa sen 0,9 ??
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Laitoin uuden letkun magneettiventtiilin ja imusarja välille,toimi hyvin kunnes pysäytin auton risteykses ja lähdin niin taas teki saman tempun ja äsken kun kävin asioilla ja kiihdytin vähä reilummin niin yhtäkkiä ahdot laski 0,5bar ja sen jälkeen vielä alemmas.Islander kirjoitti:tuumasin kyllä samaa että se on kyllä varmaan joku muu homma koska ennen kuin vedin letkun pumpulta suoraan imusarjaan niin kaikki toimi mutta nyt sitten ei enään. Pitää varmaan koittaa tukkia se letku paremmin josko auttaisi.juuso he kirjoitti:vois kyllä kuulostaa siltäkin että hukkaportin kello olis kunnossa kerta kuitenkin ahtaa aina sinne 0,9 mutta oletko ihan varma että sillon kun ei ahda kuin 0,3 nii että sinne pumpun rikastus piiriin menevä letku ei vuoda. sillä kuulostas sille että oisko alasyöttöt sillon käytössä kun ahtaa 0,3 ja sillon ku paine menee rikastuspiirille se sit ahtaa sen 0,9 ??
Auttakaa tietämätöntä
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
mäkin täällä aika paljon puhelen itseni kanssanj^ kirjoitti:Eikö kukaan osaa vastata mun kysymyksiin? Aina kun kysäisen jotain, niin ihmiset jäätyy
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Vika taisi löytyä, egr letku oli tulpattu,sitä ei huomaa mitenkään mutta koitin painella letkua niin sielä on joku kuula tms. sisällä.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Ja ei v*ttu! Sama vika tuli taas pian kyllä heitän koko autolla vesilintua. Voiko sielä hukkaportis olla jotain vikaa? Tässä on nyt letkuja laittanu enemmän ku putkimiesIslander kirjoitti:Vika taisi löytyä, egr letku oli tulpattu,sitä ei huomaa mitenkään mutta koitin painella letkua niin sielä on joku kuula tms. sisällä.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Sattuuko keltään löytymään kuvaa alipaine letkuista mitkä menee ihan turbon/ilmansuodattimen kotelon vierestä,että mitkä letkut menevät mihinkäki liittimiin?
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Siis kaikki ne letkut? nehän menee joittenki magneettiventtiilien kautta ym.juuso he kirjoitti:helpimmalla pääset kun otat ja tulpaat egr:än ja tukit ne alipaineletkut
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Onko sulla alipainetoiminen hukkaportti? Mulla oli -92 vuosimallissa, ja siinä ei voinut letkun tulppaamalla poistaa EGR käytöstä, koska teki juuri kuvaamallasi tavalla. Toimi ensimmäisen kiihdytyksen ja sitten loppui ahtopaineet.
Hukkaportti pitäisi vaihtaa painetoimiseksi, niin sitten voi vähentää niitä "turhia" letkuja...
Hukkaportti pitäisi vaihtaa painetoimiseksi, niin sitten voi vähentää niitä "turhia" letkuja...
ex S202 180 -01
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
JahasPitää koittaa laittaa uusi letku kiinni ja katsoa toimiiko. Mutta tuon magneettiventtiilin mikä suojaa korkeilta ahdoilta voi poistaa?SamiI kirjoitti:Onko sulla alipainetoiminen hukkaportti? Mulla oli -92 vuosimallissa, ja siinä ei voinut letkun tulppaamalla poistaa EGR käytöstä, koska teki juuri kuvaamallasi tavalla. Toimi ensimmäisen kiihdytyksen ja sitten loppui ahtopaineet.
Hukkaportti pitäisi vaihtaa painetoimiseksi, niin sitten voi vähentää niitä "turhia" letkuja...
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
olisikohan mahdollista että syy voisi olla pakoputken vuoto,tarkastelin putkea ennen turboa ja vaikuttaisi siltä että vuotaisi. Mikä garrettia näissä vehkeissä käytetään?
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Jos tuo vuoto on moottorin ja turbon välillä niin varmasti vaikuttaa.Islander kirjoitti:olisikohan mahdollista että syy voisi olla pakoputken vuoto,tarkastelin putkea ennen turboa ja vaikuttaisi siltä että vuotaisi. Mikä garrettia näissä vehkeissä käytetään?
Mitä suurempi on vuoto sen pienemmät on ahdot.
-M-
Ahdot kyllä nousee kylmänä tonne 1bar mutta lämpöisenä nousee tonne max. 0,3bar. Oon nyt laittanu uuden letkun egr:ään ja koittanu tulpata magneettiventtiiliä mutta mikään ei tunnu auttavan.-M- kirjoitti:Jos tuo vuoto on moottorin ja turbon välillä niin varmasti vaikuttaa.Islander kirjoitti:olisikohan mahdollista että syy voisi olla pakoputken vuoto,tarkastelin putkea ennen turboa ja vaikuttaisi siltä että vuotaisi. Mikä garrettia näissä vehkeissä käytetään?
Mitä suurempi on vuoto sen pienemmät on ahdot.
-M-
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
kuva 1: http://s53.photobucket.com/albums/g54/T ... CN0111.jpg
magneettiventtiili?: http://s53.photobucket.com/albums/g54/T ... CN0112.jpg
magneettiventtiili?: http://s53.photobucket.com/albums/g54/T ... CN0112.jpg
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
sä saat sen testattua ihan silleen että tuosta t-haarasta mistä menee tuonne ahtopaine mittarille se letku ja se missä on se ruuvvi nii siihen ruuvvin tilalle ku pistät letkun ja vedät sen rikastus piirille nii sillon se antaa sen sopan mihin pumppu on säädetty. nuin se on minullakin että imusarjasta menee letku t-haaraan mistä toinen ahtopaine mittarille ja toinen menee pumpun rikastuspiiriin( tosin minulla on siinä linjassa sit viel magneettiventtiili että voin ajaa pelkillä ahtamattomilla (0.9bar) ja sit ku venttiili auki nii sit vajaa 2bar. itellä kylläkin hukkaportti aukee pakopaineella.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400