5-v. Getrag 260 - onko otettava talteen?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

5-v. Getrag 260 - onko otettava talteen?

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Tuossa yhdessä BMW:ssä on Getrag 260 -vaihteisto. Ilmeisesti samaa peruslootaa on käytetty MB:ssä (numero?), mutta se ei mene suoraan, kun kytkinkello on kiinteä.

Mutta kannattaako ottaa talteen silti? Onko esimerkiksi vastaavaa Mersun laatikkoa saatavilla paljolti viallisena, jolloin siitä voisi sitten ottaa kuoret ja kytkinkellon ja laittaa BMW:n romut sisään? Ja nyt puhutaan siis startti oikealla -mallista, eli M180, M110, M123 jne.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Ota talteen, voihan sen myydä tarvitsevalle bmw:hen.
250CE 1969
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Noh, ei mua niin raha kiinnosta :lol: , vaan enemmän sen käyttö vanhan Mersun koneen kanssa.

Mutta ei taida olla olemassa vanhaa Mersu-versiota, kun tuota 260:tä on tehty 1984–2005. :?

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2850
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: 5-v. Getrag 260 - onko otettava talteen?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Daaz kirjoitti: Ja nyt puhutaan siis startti oikealla -mallista, eli M180, M110, M123 jne.-Daaz
Kummalta puolelta katsottun, onko siis startti pelkääjän puolella vai kuskin?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: 5-v. Getrag 260 - onko otettava talteen?

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Kummalta puolelta katsottun, onko siis startti pelkääjän puolella vai kuskin?
Siis repsikan eli pelkääjän puolella.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Mikäs se 717.4-vaihteisto on omaa sukuaan? Eikös se ole viisivaihteinen Getrag numero joku?
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2850
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

717.400 on diesel-yhteensopiva ja siinä on startti oikealla eli pelkääjän puolella. 717.401 on bensayhteensä poislukien vissiin Sinun mainitsemasi koneet ja siinä on startti kuskin puolella..

Eli tuosta bemarin lootasta kannattais kyllä ottaa mitat tai verrata 717.400seen.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

On kyllä harvinainen bemun loota jos on startti vänkärin puolella koska bemuissa on yleensä aina startti kuskinpuolella.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Vastaa Viestiin