Katalysaattorilla vai ilman - W124 250D -90?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kangas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 11.07.2003 20:53
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Katalysaattorilla vai ilman - W124 250D -90?

Viesti Kirjoittaja Kangas »

Pitäisi saada selville, onko autoni (-90 250D) etuputkessa oleva pönttö hapetuskatalysaattori vai tavallinen äänenvaimennin, mistä sen tunnistaa? Pöntön yläpuolella on koria suojaava lämpölevy. Suomen rekisteriotteeseen auto on merkitty täystehoiseksi, mutta tuontiauton ollessa kyseessä ei asiasta voi olla varma.

Olisi tarkoitus saattaa ruiskutuspumppu kulkevampiin säätöihin ja samalla poistaa tuo mahdollisesti pakopuolella majaileva kuristin. Jos tuo osoittautuu katalysaattoriksi, niin mahtavatko äänet pysyä sivistyneinä, mikäli avarran pöntön rautakangella vai laitanko suosiolla uuden vaimentimellisen etuputken? Nelisylinterisessähän ei tuota etummaista vaimenninta ole ollenkaan.
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Itellä sama vuosi malli kakspuokki ja muistaakseni itellä kans se pikku pönttö siinä on mutta ei oo katiksi merkattu.Tosin itelläki on tuonti pirssi ja en muista varmasti et onko pönttöö voin huomenissa käyä isännän tallis tb:llä kattoon ja varmistaan.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
pasik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 01.12.2003 15:00

Viesti Kirjoittaja pasik »

Eihän dieseleissä katteja ole... ainakaan tuon ikäisessä...?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

se pieni puikula pönttö pakosarjan jälkeen on ihan normaali vaimennin.
Kangas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 11.07.2003 20:53
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kangas »

pasik kirjoitti:Eihän dieseleissä katteja ole... ainakaan tuon ikäisessä...?
Hapetuskatalysaattori (oxi-kat) tuli saataville juuri tuohon vuosimalliin ja tyypin W124.125 taulukoista löytyy molemmat OM602 -konetyypit ("mit kat" 66kW und "ohne kat" 69kW). Olisi vain kiinnostanut, miten nuo mallit helposti ulkoa käsin erottaa toisistaan.
Vastaa Viestiin