Oisko kertoo mikä mennyt, kenties kansi??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
Oisko kertoo mikä mennyt, kenties kansi??
w210 cdi vm 99, 3.2 diesel kone
Jäähdytysnesteen sekaan ilmestyy mustaa mönjää, aivan selvästi mustaa moottoriöljyä, ajon jälkeen kun aukasee paisarin korkin niin saa koko sormen aivan mustan mönjän peittoon. Sitten kun on auto on seissyt niin pinnalla näkyy vain vähäistä jämiä öljystä.
No mutta kuitenkin kymppitonni sitten jäähdytysnesteet vaihdettiin uusiin ja paisari näytti tonnin välein varsin puhtaalta, samoin nesteet, nyt öljyy rupee olee taas sit vähän enemmän. Auto oli mersulla kannentiivistetestissä ja silloin ainakin ne väitti että se testi sanoi kaiken olevan kunnossa.
Lämmöt ei vatkaa, termari menossa vaihtoon kun lämmöt ei tuppaa nousee edes 80 asteeseen.
Öljytikkuun kurkatessa kaikki näyttää olevan normaalia.
Jäähdytysnesteen pinta pysyy samassa ja öljyykään ei tunnu hirveitä määriä häviävän. Paisarissa ei kupli, jonkunlainen virtaus pinnalla käy.
Osaisko joku sanoo mistä se pukkaa sitä öljyy ???
Jäähdytysnesteen sekaan ilmestyy mustaa mönjää, aivan selvästi mustaa moottoriöljyä, ajon jälkeen kun aukasee paisarin korkin niin saa koko sormen aivan mustan mönjän peittoon. Sitten kun on auto on seissyt niin pinnalla näkyy vain vähäistä jämiä öljystä.
No mutta kuitenkin kymppitonni sitten jäähdytysnesteet vaihdettiin uusiin ja paisari näytti tonnin välein varsin puhtaalta, samoin nesteet, nyt öljyy rupee olee taas sit vähän enemmän. Auto oli mersulla kannentiivistetestissä ja silloin ainakin ne väitti että se testi sanoi kaiken olevan kunnossa.
Lämmöt ei vatkaa, termari menossa vaihtoon kun lämmöt ei tuppaa nousee edes 80 asteeseen.
Öljytikkuun kurkatessa kaikki näyttää olevan normaalia.
Jäähdytysnesteen pinta pysyy samassa ja öljyykään ei tunnu hirveitä määriä häviävän. Paisarissa ei kupli, jonkunlainen virtaus pinnalla käy.
Osaisko joku sanoo mistä se pukkaa sitä öljyy ???
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Automaattiöljy kun on useimmiten puhtaana punaista ja vanhemmitenkin vain vähäsen tummempaa (ihan vaan sen takia että se ei ole palotapahtuman kanssa tekemisissä kuten moottoriöljy) - niin siitä vois ikkäänkuin päätellä...
Moottorin jäähdyttimen sisällä kun on koneen lämmettyä suurempi paine kuin automaatin jäähdytyskennossa, niin sitä pitäis sitten löytyä jäähdytysnestettä automaatin sisältä. Jäähtyessään ja moottorin jäähdytysnesteen supistuessa voisi periaatteessa jäähdytystilaan tulla rikkinäisestä automaatin jäähdyttimestä öljyä, mutta jos automaatin öljy on kirkasta tai edes sinnepäin (sitä voi kokeilla minkäsorttista emulssiota tulee kun kaataa kipossa olevaan lootaöljyyn vähän vettä ja sekoittelee) niin, ei se oo sitten automaatista se paisarin öljy. Arvelen...
Edit: ai juu, tää kysymys taiski olla viisaammille...oops...
Moottorin jäähdyttimen sisällä kun on koneen lämmettyä suurempi paine kuin automaatin jäähdytyskennossa, niin sitä pitäis sitten löytyä jäähdytysnestettä automaatin sisältä. Jäähtyessään ja moottorin jäähdytysnesteen supistuessa voisi periaatteessa jäähdytystilaan tulla rikkinäisestä automaatin jäähdyttimestä öljyä, mutta jos automaatin öljy on kirkasta tai edes sinnepäin (sitä voi kokeilla minkäsorttista emulssiota tulee kun kaataa kipossa olevaan lootaöljyyn vähän vettä ja sekoittelee) niin, ei se oo sitten automaatista se paisarin öljy. Arvelen...

Edit: ai juu, tää kysymys taiski olla viisaammille...oops...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08