Viton tuhdit savuarvot....-96 110d
Viton tuhdit savuarvot....-96 110d
Tere!
Vito oli ammattikoulun poijjilla laitossa katsastukseen ja olivat käyttäneet leimalla. Kaikki muuten ok mutta savuarvot pielessä, pitäis olla 2,5 ilmeisesti mutta oli 5. Hoksasin vasta nyt kysyä entiseltä omistajalta onko tehnyt suutinremonttia niin kertoi että syöttöjä on lisätty ja laita palikka kaasupolkimen alle. Mut perhana kun on jo autoa yritetty niin ei taida enään palikka jelpata? Onko olemassa mitään "kotikonsteja"/säätöjä mitä osasisi tehdä?
Vito oli ammattikoulun poijjilla laitossa katsastukseen ja olivat käyttäneet leimalla. Kaikki muuten ok mutta savuarvot pielessä, pitäis olla 2,5 ilmeisesti mutta oli 5. Hoksasin vasta nyt kysyä entiseltä omistajalta onko tehnyt suutinremonttia niin kertoi että syöttöjä on lisätty ja laita palikka kaasupolkimen alle. Mut perhana kun on jo autoa yritetty niin ei taida enään palikka jelpata? Onko olemassa mitään "kotikonsteja"/säätöjä mitä osasisi tehdä?
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ei muuta kuin pumpun kellosta savut alemmas. Ei se turbon kellon letku vaikuta muuta kuin, että se ahtaa liikaa kuormitettaessa ja se taas ei vaikuta savutestissä yhtään mitään..
En usko ahtovuotojenkaan vaikuttavan testiin juuri mitään ja jos sellaisia olisi niin pitäisi kyllä huomata kuoritettuna ajossa kun lykkää mustaa ja pitää pahaa ääntä.
Se on edellinen omistaja ruuvvannut huolella syöttöä ylös, sen takia savuttaa.
Uusi ilmansuodatin ja ajat sen pakoputken puhtaaksi pienillä syötöillä (eli kierroksia ja ruiskutuspumpusta alasyöttö alhaalla ja letku tukittuna.
Kiertääkö paljon paikallaan polkiessa ?
En usko ahtovuotojenkaan vaikuttavan testiin juuri mitään ja jos sellaisia olisi niin pitäisi kyllä huomata kuoritettuna ajossa kun lykkää mustaa ja pitää pahaa ääntä.
Se on edellinen omistaja ruuvvannut huolella syöttöä ylös, sen takia savuttaa.
Uusi ilmansuodatin ja ajat sen pakoputken puhtaaksi pienillä syötöillä (eli kierroksia ja ruiskutuspumpusta alasyöttö alhaalla ja letku tukittuna.
Kiertääkö paljon paikallaan polkiessa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ahtopuolella tämän kämmärin mielestä kaikki ok. Edellinen omistaja vaan tuumi että joskus se kello sieltä oli irronnut. Vitoon on vaihdettu vissiin srinterin turbo ja entinen se kello-
Noo asiaan, siis riittääkö 3000 kierrosta katsastukseen? Käytän aamulla savutestissä ja kokeilen sillä kierrosluvulla arvoja. Löydänkö pumpunkellolta säätöön ohjeita jostain? Ammattikoulun testeissä oli kierrokset olleet n.5900!
Kiitoksia ohjeista!
Noo asiaan, siis riittääkö 3000 kierrosta katsastukseen? Käytän aamulla savutestissä ja kokeilen sillä kierrosluvulla arvoja. Löydänkö pumpunkellolta säätöön ohjeita jostain? Ammattikoulun testeissä oli kierrokset olleet n.5900!
Kiitoksia ohjeista!
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
5900 rpm kierrokset kertovat karua kieltä, että pumpusta on otettu kaikki irti mitä lähtee. Tehot on varmaan josain 170...200 hp välillä. Tuolleen säädetty pumppu ei todellakaan mene heittämällä läpi savutestista vaan nyt:
- laitat kuulan (kuulalaakeri) sinne ruiskutuspumpulle menevään letkuun.
- säädät alasyötön 3 kierrosta alas päin (Vito500tkm kuvassa se kupariruuvi)
- Poltat hiukkaset pakoputkesta
Sitten on savuarvo jotain 1...2
- laitat kuulan (kuulalaakeri) sinne ruiskutuspumpulle menevään letkuun.
- säädät alasyötön 3 kierrosta alas päin (Vito500tkm kuvassa se kupariruuvi)
- Poltat hiukkaset pakoputkesta
Sitten on savuarvo jotain 1...2
Totta hitossa ne voi olla 5900 ja vaikka enemmänkin jos haluaa.Henkka kirjoitti:Olisko tuossa huiput joku 5300,en tiedä,mutta ei ainaskaan 5900.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kiitos Veskola, Vito500tkm &co! Nyt vasta iolen löytänyt Vitosta tehoja kun hoksaa antaa vähän kierroksia ajellessa...isompi turbo niin ei taida niin herkästi avustella, mutta kyllä liikkuu ihan hyvin kun vaan kaasua antaa! Ahtopaine on entisen omistajan mukaan niin alhaalla että joku 120-130hp on myllyssä mutta kuulemma vähän ruuvaamalla löytyy het se 170hp.
Pari (hölmöä) kysymystä vielä, Minkäkokoinen kuulalaakeri ja vielä varmennut mihin kohti? Ruuvin säätö myötä- vai vastapäivään?
Tiedättekö, että tällainen autoista ennen täysin tietämätön alkaa oppia ja innostua teidän hyvien neuvojen ansioista! Kelpo viikonloppua täältä pohjois-savosta!
Pari (hölmöä) kysymystä vielä, Minkäkokoinen kuulalaakeri ja vielä varmennut mihin kohti? Ruuvin säätö myötä- vai vastapäivään?
Tiedättekö, että tällainen autoista ennen täysin tietämätön alkaa oppia ja innostua teidän hyvien neuvojen ansioista! Kelpo viikonloppua täältä pohjois-savosta!
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
No se laakeri vain tukkii sen letkun eli semmonen, ettei se liiku siellä paineen voimasta. Voi se olla mikä tappi/kierretangonpätkä tahansa, kuulalaakerin saa helposti poiskin ja katsastusmiehen/savumittaajan silmään leku on ihan oikein paikallaan.
Matala ahtopaine tosiaan rajoittaa syötöt (=tehot) juuri tuon ruiskutuspumpun kellon avulla. Sen takia se ahtopaine kannattaa olla jossain 0,9 yläpuolella.
Matala ahtopaine tosiaan rajoittaa syötöt (=tehot) juuri tuon ruiskutuspumpun kellon avulla. Sen takia se ahtopaine kannattaa olla jossain 0,9 yläpuolella.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo voihan ne olla vaikka 7000,mutta lähinnä vakiopumppua ajattelin.veskola kirjoitti:
Totta hitossa ne voi olla 5900 ja vaikka enemmänkin jos haluaa.Henkka kirjoitti:Olisko tuossa huiput joku 5300,en tiedä,mutta ei ainaskaan 5900.
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
Niin ja ihan vakiopumpulla...jota on ruuvattu. Mikä tässä nyt vielä on ihmeellistä
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuommonen se varmaan oli tehtaalta tullessa Siihen viritetyn tehoon/vääntöön tottuu ihan pelottavan nopeasti. Sullakin tuo vielä kiertää / vetää ylemmäs kuin alkuperäinen tehtaan jäljiltä.sepelix kirjoitti:niin melkomoinen nuhapumppu on pirssi nyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi