300CE = M104 ja ahtaminen vai M119 4.2

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

300CE = M104 ja ahtaminen vai M119 4.2

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Niin tästä ei ole ollut niin paljoa täällä kokemusta, toisin kuin tuosta vanhemmasta m103 koneesta.
Miten m104 koneen alakerta soveltuu/kestää ahtamista? Eli missä vaiheessa sinne pitää alkaa vaihtaa mäntiä/kankia. Tuosta vanhemmastahan on vissiin saatu ihan ok lukemia irti vakio alakerralla. Kansipahvihan tuossa varmaan menee vaihtoon. Ja tietenkin tuo alakerta hoonataan va vaihetaan laakerit nje.
Ebaystä ja ulkomaan forumeita tuntuu löytyy turbokittejä tuohon koneeseen, mutta onko täällä kukaan täällä asentannut semmosta.
Onko kellään täällä tämmöisestä kokemusta? Otan mielellään vastaa infoa / kokemuksia[/u]
Viimeksi muokannut Mr300, To 24.09.2009 13:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

M104 esiteltiin vuonna 1989 ja 300E-24 -mallia on tehty ei-vähäpäästöisenä 170-kilowattisena. Tällainen 1989-1991 -mallinen kävisi periaatteessa aihioksi turbottamiseen. Löytyykö sellaista Suomesta tai muualtakaan, on sitten toinen asia. Lähde:Brooklands Books Ltd, Mercedes W124 1985-1995 Owners Workshop Manual.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
TuohkaRacing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 26.05.2009 19:49
Paikkakunta: Hollola/Miekkiö

Viesti Kirjoittaja TuohkaRacing »

minulta löytyy yks saksasta tuotu -89 vuosimallin ei vähäpäästöinen 170kw kaksneljä venttiilinen.
näin niinkuin offtopiciksi :roll:
MB 420SE -88
MB 300e 24v -89
Ford Sierra m50b25TIC -87
Ford Taunus 2d sedan -75
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Mulla on kans 300ce 170kw tosin -92 mutta saksasta tuotu.. Papereissa ei ole mainintaa katalysaattorista taikka vähäpäästösyydestä. Tosin vahvistan asian viellä katsastus konttorilta.
Mutta asiaan.. Onko kokemusta tuon koneen ahtamista.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mr300 kirjoitti:Mulla on kans 300ce 170kw tosin -92 mutta saksasta tuotu.. Papereissa ei ole mainintaa katalysaattorista taikka vähäpäästösyydestä. Tosin vahvistan asian viellä katsastus konttorilta.
Mutta asiaan.. Onko kokemusta tuon koneen ahtamista.
Vuudesta 1992 alkaen käyttöönotetuista ei ahtaminen enää onnistu ilman kalliita päästötestejä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mr300 kirjoitti:Mulla on kans 300ce 170kw tosin -92 mutta saksasta tuotu.. Papereissa ei ole mainintaa katalysaattorista taikka vähäpäästösyydestä. Tosin vahvistan asian viellä katsastus konttorilta.
Mutta asiaan.. Onko kokemusta tuon koneen ahtamista.
Ei tuota vähäpäästöisyyttä enää erikseen otteeseen merkatakkaan :wink:

M104 saa oikein rakennettuna kestämään vaikka pommin mut eipä siintä vakio hiluilla kummoisia tehoja saa niin kuin ei saa M103:kaan. Tai saahan niistä vaikka kuinka paljo tehoja irti mut ei niillä sitte enää ihan mitään 200D:n mittarilukemia ajella :lol: Mutta kyllähän tuo M104 sopii ahtamiseen huomattavasti paremmin ku M103.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Ok.. Pitää kysyy viellä tota päästösyys juttua katsurilta..
Piyänee sitten turvautua vaan isomman koneen vaihtamiseen. Joko isompi kutonen tai sitten kasi
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mr300 kirjoitti:Ok.. Pitää kysyy viellä tota päästösyys juttua katsurilta..
Piyänee sitten turvautua vaan isomman koneen vaihtamiseen. Joko isompi kutonen tai sitten kasi
Voit päästä helpommalla, kun vaihdat koko auton. Ainakin kasikoneisissa saattaa alustassa ja jarruissa olla sellaista osaa, jota ei löydy aivan pikkurahalla eikä joka tarvikeputkasta.

EPC.net on hyvä tietolähde eri mallien vertailussa eikä maksa juuri mitään. Haulla löytyy lisätietoa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Aikanaan painin saman ongelman kanssa..sitten osti ton nykyisen CLK:n 430.. :lol:
Oikeesti,joskus 90-luvulla tuli turboja autoihin laitettua,ja katsastus oli tosi helppoa,normi vuosikatsastus,ja otteeseen merkintä"autossa pakokaasuahdin",eipähän onnistu enää noin helposti,siksi ostin tehokkaamman auton.. :wink:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mut onhan se turbo aina turbo... ei tarvi vaihtaa autoa sittekään kun alkaa ne "kasin tehot" tuntumaan ei miltään :twisted:

tomant tuossa puhuikin asiaa että osat maksaa ja sitten noissa kasikoneissa on törkeästi vielä askarreltavaakin että saa istumaan eli kardaanitunnelin isontamiset, tulipellin muokkaukset jne :cry:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tomant kirjoitti:Voit päästä helpommalla, kun vaihdat koko auton.
Eipä onnistu jos haluaa ajella CE:llä. AInoo vaihtis on turbottaa tai vaihtaa kone, esim. C36AMG:stä. Ei pitäs olla kummonenkaan temppu ku kerran sama M104. tietty jos löytää löwerin tai amg coupen...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kuten sergey sanoi jos haluaa ajaa ce:lle. (en tiedä mikä näissä vanhoissa takseissa viehättää) Ei kai sitä tartte aina mennä siitä mistä aita on matalin, kun harrastaa.
;)
Jos toi ahtaminen ei onnistu niin helpoin on ostaa esim 420e ja siirtää siitä kaikki tarvittava. Niitä nyt alkaa saamaan jo aika sopuhintaa tuolta saksasta..
Pitää nyt katsoa että mitä tässä keksii..
On tuolla mobile.de sivustolla ollut muutama amg myynnissä. Laitetaan tuo ulkopuoli nyt ekaksi kuntoon tuosta ce:stä. Katsellaan sitten
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Eikös se Juben V8 coupe kaatunut ahtauteen, ts liian isoja muutoksia koriin/runkoon, eli ei mene V8 kamat "heittämällä"... emmää muista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Sergey kirjoitti:Eikös se Juben V8 coupe kaatunut ahtauteen, ts liian isoja muutoksia koriin/runkoon, eli ei mene V8 kamat "heittämällä"... emmää muista.
No jos tuommoisen 420e mersun tuo niin siitähän saa kaiken tarvittavan. mutta pitää nyt tosissaan katsoa mitä tuolle tekniikalle tekee.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mr300 kirjoitti:No jos tuommoisen 420e mersun tuo niin siitähän saa kaiken tarvittavan. mutta pitää nyt tosissaan katsoa mitä tuolle tekniikalle tekee.
Mutta on siinä silti työmaata niin ku jo tuossa aijemmin sanoin eli vaihtoon menee korin osalta ainakin kardaanitunneli, tulipelti ja ties mitä muuta :roll:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mr300 kirjoitti:Ok.. Pitää kysyy viellä tota päästösyys juttua katsurilta..
Piyänee sitten turvautua vaan isomman koneen vaihtamiseen. Joko isompi kutonen tai sitten kasi
Luulisin että toi sun kuuppa on automaattisesti vähäpäästöinen kun on -92.
Omassa lukee että katalysaattori mut ei ole vähäpäästöinen. (-90)

Katsuri sen kerran perusteli kun sitä kyselin ja sanoin että jos on merkintä lapuissa kolmitoimikatalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä niin se on vähäpäästöinen.

Mulla lukee vai katalysaattori ja ei ole vähäpäästöinen.
Eli katin saa omasta ottaa pois jos haluaa ja jos se menee silti vielä siltä vaadittavilta päästöiltä läpi.

Muistaakseen sanoin vielä että -91 ja siitä eteenpäin olevan on vähäpäästöisiä vaikka lapuissa ei niin lue.

Korjatkoon taas muut.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Poimittu eräästä lehdestä:

Ei-vähäpäästöinen 1.7.1987 - 31.12.1991 käyttöönotettu:
Moottorin tulee päästellä virityksen jälkeen normin ECE R15-04 mukaisesti. Näin katsotaan tapahtuvan, jos auto läpäisee katsastuksen päästömittauksen ja siinä on katalysaattori. Ilman kattia tarvitaan todistus moottorin valmistajalta, valmistajan edustajalta tai puolueettomalta tutkimuslaitokselta. Putkeen siis laitetaan katalysaattori.
Tähän kategoriaan kuuluvalta dieseliltä riittää normaali katsastuksessa tehtävä savutus mittaus.

Vähäpäästöinen tai kolmitoimikatalysaattorilla varustettu:
Jos rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen tai kolmitoimikatalysaattori, pitää turbotetulle moottorille teettää täydet päästömittaukset, emissiotesti, hyväksytyssä tutkimuslaitoksessa. Yksi näistä paikoista on VTT. Kotitallissa rakennetun moottorin saaminen testit läpäisevään kuntoon on todellinen taidonnäyte. Ennen kuin käy varaamaan aikaa emissiomittaukseen, on syytä järjestää muutama tonni maksuvalmiutta.

Vaihtokoneella helpommin:
Vähäpäästöisen kohdalla emissiotestit pääsee kiertämään hankkimalla konehuoneeseen päästövaatimukset täyttävän vakiokuntoisen moottorin kaikkine päästöihin vaikuttavine apulaitteineen. Puhtauden todistamiseksi riittää moottorin valmistajan tai sen edustajan todistus pakokaasupäästönormin täyttymisestä.
Lisäksi saatetaan tarvita selvityksiä päästöihin vaikuttavista apulaitteista. Näiden tarpeellisuus selviää katsastus asemalta kysymällä.
Jos uusi moottori on peräisin samasta mallisarjasta kuin rakentelun kohteena oleva auto, riittää selvitys tästä ja uuden moottorin vähäpäästöisyydestä. Katsastusasemalta voi kysellä tämänkin selvityksen laatimiseen ohjeita.
Jos vaihtokone on vähääkään vakiosta muuteltu, vaikkapa välijäähdytin vaihdettu, päädytään takaisin lähtöruutuun, eli emissiomittausten äärelle.


Autosi on siis vuosimallia -92 mutta onko se käyttöönotettu ennen 31.12.1991 ?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Pitää vkl katsoa milloin tuo on käyttöönotettu kun auto on tallilla. Tuon moottorin vaihdon kanssa nyt ei tule laillisesti ongelmia. Ja uskon että peltihommistakin selviydyn.
Papereissa lukee että 170kw ja katalysaattorista taikka vähäpäästösyydestä ei ole merkintää. Kuten sanoin tarkistan asian viellä konttorilta. Voipi olla hyvinki että on vähäpäästönen, silloin pitä vaan hylkää ahtaminen..
Viimeksi muokannut Mr300, To 10.09.2009 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Typo...
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mr300 kirjoitti:Typo...

Tuolta-> http://wapedia.mobi/en/Mercedes-Benz_M104_engine#6.

6. Turbo Conversions
Turbocharger kits were offered for both the M103 and M104 engines by Turbo Technics, Mosselman, Lotec and other tuners. These conversions typically raised engine output to between 300 and 400 horsepower (300 kW). During the 1990s UK customers were able to buy new vehicles eqipped with a Turbo Technics conversion directly from Mercedes dealer Hughes of Beaconsfield (limited run of 75 conversions).

Elikkä tuommoinen pellin alle ja todistus valmistajalta. Voi olla tietty hankala löytää kun noita on hieman harvemmassa....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

AK47 kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:Typo...

Tuolta-> http://wapedia.mobi/en/Mercedes-Benz_M104_engine#6.

6. Turbo Conversions
Turbocharger kits were offered for both the M103 and M104 engines by Turbo Technics, Mosselman, Lotec and other tuners. These conversions typically raised engine output to between 300 and 400 horsepower (300 kW). During the 1990s UK customers were able to buy new vehicles eqipped with a Turbo Technics conversion directly from Mercedes dealer Hughes of Beaconsfield (limited run of 75 conversions).

Elikkä tuommoinen pellin alle ja todistus valmistajalta. Voi olla tietty hankala löytää kun noita on hieman harvemmassa....
Ei taida tuon kitin valmistajan paperit kelvata suomessa. Näin olen ainakin ymmärtännyt. Ei tuo ahtaminen nyt mikää vaikea asia ole, ainoo mikä täällä suomessa kiikastaa on nämä lakipykälät :twisted:
Nyt toivotaan vaan että tuo autoni on ottettu käyttöön ennen 31.12.1991 ja katsastusmies antaa siunauksen ahtamiselle.

ps: Mitähän tuohon tbo kittiin on oikeen kuulunnut. Varmaan vaan kaikki ulkopuoliset osat, eli ei mitään sisuskaluja? Eli jos ne on ottannut vakio alakerrasta 300kw niin se sopisi omaan teho haarukkaan. Onkohan missään kokemuskia tuon vakio koneen kestosta tietoa tuommoisella tehonlisäyksellä. Onhan tuossa ihan melkeen 100% tehonlisäys 170kw --> 300kw.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Pisti silmään tommonen 300CE Lotec saksasta.
Mitenköhän tommonen menee läpi suomen konttorilla, ja voiko tommmosta kayttaa vertailukohteena?

Edit: Näyttää olevan viellä KE-jetillä.. Mitähä mahtaa syödä kakkua ahdettuna tolla ruiskulla.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jännä homma sinällää että minkä olen ite ymmärtänyt niin mekaanista ei voi puhaltaa yli puolen baarin (0,5Bar).
Ja tossa on kyl aika iso puhallin.

Ja tossa on kuitenkin 350HP:tä niin ei kyl puolella kilolla vakiosta sitä saada irti jos ei muuta tee.

Joskus kattelin että omasta vois saada irti puolella baarilla sen n.280.
Ja toi 350 on kuitenkin aika paljon verrattuna tohon 280?

En tiiä mutua vaan tässä nousukkaassa tarjoilen. :D

Mut takaspoikan toteutus on aika jännä ja mun mielestä siisti.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kyllä ke jeteistä isompia paineita saadaan rs turbo escorteista kiloa ja enemmän, frendillä on 200 10vt audi 1bar ahdoilla. Ke-jet toimii hyvin.. Tosin seoksen säätö on aika karkeeta ja bensan kulutus kasvaa huomattavasti. 20-25l/100km
Tosta takakontista sen verran että nettivaraosassa joku myi tommosta samantapasta amg luukkuna huikeeseen hintaan...
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eskortissa on k-jetronik ja kestää kovia paineita mut mesen ke-jettin ongelma tyssää ruiskun alla olevaan kumikaukaloon joka ei pysy paikallaan .Muistelen lukeneen 0.7-8 paineilla vielä paikallaan pysyvän.Jos paljon tehoa haluaa pitäis vaihtaa toinen ruisku merkki.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

atlas kirjoitti:Eskortissa on k-jetronik ja kestää kovia paineita mut mesen ke-jettin ongelma tyssää ruiskun alla olevaan kumikaukaloon joka ei pysy paikallaan .Muistelen lukeneen 0.7-8 paineilla vielä paikallaan pysyvän.Jos paljon tehoa haluaa pitäis vaihtaa toinen ruisku merkki.
Ite ajattelin tuolla imusarjalla ja kaasuläpällä käyttää squirkkia tai haltecia. Muutenki vähän sivistyneempiä kuin tuo Ke-jet :D
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nonni, ku menee ruuta kokonaa uusiks ni silloha sä voit painaa kunnolla paineita. Sit tulee himo ja sun autosta tulee tuplaturbo... btw useat valmiit turbokitit on tuplaturboja.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

kyllä m104 kestää ahtamista k jetti pitää kyllä hävittää pois ja tilall ohjelmoitava ruutta . ja moottori ei edelleenkään tarvii ahtopainetta kun ilmaa vain tulee runsaasti ja soppaa siitä se teho tulee . pistät 600 suuttimet ja ahtimeksi aika reilun kokoisen niin kyllä mersun mosasta kierroksilla alkaa sitä tehoa tulla
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

k tai ke-jet kyllä itsessään kestää paineita,eri asia sitten jos moottorin valmistaja on tehnyt huonoja ratkaisuja...

B-ryhmän 205 pösössä oli k-jet (tais olla käytännössä sen aikaisen 500 mersun osista kasattu) ja ahtopaineita oli villeimissä versioissa n. 2.8 bar...
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

320 imusarjaa, ajattelin ekaksi. Näyttää vähän fiksummalta. mutta todettuani sen olevan muovia niin hylkäsin ajatuksen.

Olen ajatellu että joku Hx35, GT3xxx tai sitten 2 ahtimella riittäis varmaa joku Gt28xx. Melkeempä 2 tommosella ahtimella sais heräämään aikasempaa ja kummiski riittääis taas to tuotto ja ei tarttis välttämättä yli kilon paineita nostaa.
Itellä Oli kanssa mielessä 550cc tai 600cc suuttimet, Bensan kulutus psyisi aisoissa ja kuitenki riittäis noille ahtimille. saahan skylinestä vakiona sen ~450hp ja siinä on vaan 444cc suuttimet

Edit: saa nähä miten käy auto on käyttöönotettu 10.3.1992 Kävin katsastaa käyttöautoni ja samalla kyselin asiasta, voi olla että tuo on ei vähäpääsönen. Pitää kaydä katsomassa koneelta auton papereitten kanssa ja varmistaa voiko tuolle tehdä mitään.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Vastaa Viestiin