S ( 140) muutamia kysymyksiä ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

S ( 140) muutamia kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Eli kyseinen peli vm 94 2.8 300 S auto kyseessä.

Keskuslukko? Toimiiko omilla moottoreilla vai onko ilmakompressorilla toimiva?
Ei nimittäin toimi :( Sulakkeita on katsottu, mutta ei muuta.
Voiko mankan johdoilla olla mitään tekemistä asian kanssa?

Edessä syylärin vasemmalla puolen on mittatikku, punainen tiku kirkkaan sisällä- mitä pitisi näyttää?
Paisunta säiliö on siinä vieressä iso musta.

Kyseinen tikku näytti mielestäni tyhjältä.

Maksaako ikkunan pyhkijät todella 100 euroa pari?
Katselin motonetistä.

Kyselen kun auto vasta ollut hetken itselläni.
Myös jos vinkkejä mistä löytyy edullisia muovimattoja autoon, syksy / talvi tulossa.

Kiitokset.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: S ( 140) muutamia kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja tempera »

tempera kirjoitti:
sotka1 kirjoitti:Eli kyseinen peli vm 94 2.8 300 S auto kyseessä.

Keskuslukko? Toimiiko omilla moottoreilla vai onko ilmakompressorilla toimiva?
Ei nimittäin toimi :( Sulakkeita on katsottu, mutta ei muuta.
Voiko mankan johdoilla olla mitään tekemistä asian kanssa?

Edessä syylärin vasemmalla puolen on mittatikku, punainen tiku kirkkaan sisällä- mitä pitisi näyttää?
Paisunta säiliö on siinä vieressä iso musta.

Kyseinen tikku näytti mielestäni tyhjältä.

Maksaako ikkunan pyhkijät todella 100 euroa pari?
Kyllä maksaa. Hae sellainen nettisivu kun mertel varaosat
Sieltä löytyy sinunkin autoosi oikeanlaiset varaosat.
Katselin motonetistä.

Kyselen kun auto vasta ollut hetken itselläni.
Myös jos vinkkejä mistä löytyy edullisia muovimattoja autoon, syksy / talvi tulossa.

Kiitokset.
Hae netistä sellainen sivu kun
merteil varaosat
Sieltä löytyy varaosat sinunkin autoosi. Valitettavasti sulat maksavat satasen kappale mutta niihin saa myös vaihtokumeja ja ne ovat halvempia. irtokumi maksaa 20 euroa.
Viimeksi muokannut tempera, Ke 02.09.2009 13:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: S ( 140) muutamia kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

tempera kirjoitti: Maksaako ikkunan pyhkijät todella 100 euroa pari?
Kyllä maksaa. Hae sellainen nettisivu kun www.mertel varaosat
Sieltä löytyy sinunkin autoosi oikeanlaiset varaosat.
Katselin motonetistä.
vähän osoitteeseen korjausta:

siis: www.kl-varaosat.fi
ja www.merteil.fi

Molemmista alkuperäisosia tai laadukasta tarviketta kohtuuhintaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: S ( 140) muutamia kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja tempera »

Aku P kirjoitti:
tempera kirjoitti: Maksaako ikkunan pyhkijät todella 100 euroa pari?
Kyllä maksaa. Hae sellainen nettisivu kun www.mertel varaosat
Sieltä löytyy sinunkin autoosi oikeanlaiset varaosat.
Katselin motonetistä.
vähän osoitteeseen korjausta:

siis: www.kl-varaosat.fi
ja www.merteil.fi

Molemmista alkuperäisosia tai laadukasta tarviketta kohtuuhintaan.
:shock: :shock: :evil: :roll: Sorry kun toi osoite ei ollut tarkka mutta itse haen vaan vaan liikkeen nimellä niin kyllä se yleensä sieltä löytyy. Täsmähaku on tietysti ok. Esim mulla on Merteiliin täsmähaku mun omaan Mersuun.
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ostä väyrys mallin sulka. Käy suoraan entisen paikalle. Jos haluu säilyttää alkuperäisen sulanrungon.niin vaihtaa sen kumin. Pikasen joutuu muistaakseni lyhentämään. Näin tein itse...Niin kyse oli kuskin puolen sulasta...

Punainen mittatikku näyttää pesuneste säiliössä olevan pesulitkun määrän..
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: S ( 140) muutamia kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja tempera »

tempera kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
tempera kirjoitti: Maksaako ikkunan pyhkijät todella 100 euroa pari?
Kyllä maksaa. Hae sellainen nettisivu kun www.merteil varaosat
Sieltä löytyy sinunkin autoosi oikeanlaiset varaosat.
Katselin motonetistä.
vähän osoitteeseen korjausta:

siis: www.kl-varaosat.fi
ja www.merteil.fi

Molemmista alkuperäisosia tai laadukasta tarviketta kohtuuhintaan.
:shock: :shock: :evil: :roll: Sorry kun toi osoite ei ollut tarkka mutta itse haen vaan vaan liikkeen nimellä niin kyllä se yleensä sieltä löytyy. Täsmähaku on tietysti ok. Esim mulla on Merteiliin täsmähaku mun omaan Mersuun.
Ostin tänään uuden sulan MB E 320 CDIhin ja maksoi 22e
Viimeksi muokannut tempera, Ke 02.09.2009 13:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Onnittelut vaan ässän hankinnan johdosta, olen itsekin uusi ässän omistaja, kolme viikkoa on jo takana 320SE:n ruorissa. Paljon on tuttua ja paljon uutta, mutta monikin asia selviää kun tutkii ja ajatuksella alkaa purkamaan korjattavaa kohdetta sekä kyselee täältä foorumilta asiantuntijoiden viisaita neuvoja ja ohjeita. Kaikki on säästöä minkä itse pystyy tekemään.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

harrikka95 kirjoitti:Onnittelut vaan ässän hankinnan johdosta, olen itsekin uusi ässän omistaja, kolme viikkoa on jo takana 320SE:n ruorissa. Paljon on tuttua ja paljon uutta, mutta monikin asia selviää kun tutkii ja ajatuksella alkaa purkamaan korjattavaa kohdetta sekä kyselee täältä foorumilta asiantuntijoiden viisaita neuvoja ja ohjeita. Kaikki on säästöä minkä itse pystyy tekemään.
Kiitosta vaan.
Onhan tämä Mb auto isolla A:lla.
Paljon autoja on ollut ja tulee varmaan olemaan, mutta ensimmäinen Mb.

Pyyhkimet täytyy huomenissa hankkia tai kumit, kiitos vinkistä mistä kumeja saa.
Lattiamattoja täytyy käydä vaikka motonestssä etsimässä ja keskuslukko on vielä vaiheessa :roll: :)
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

sotka1 kirjoitti:
harrikka95 kirjoitti:Onnittelut vaan ässän hankinnan johdosta, olen itsekin uusi ässän omistaja, kolme viikkoa on jo takana 320SE:n ruorissa. Paljon on tuttua ja paljon uutta, mutta monikin asia selviää kun tutkii ja ajatuksella alkaa purkamaan korjattavaa kohdetta sekä kyselee täältä foorumilta asiantuntijoiden viisaita neuvoja ja ohjeita. Kaikki on säästöä minkä itse pystyy tekemään.
Kiitosta vaan.
Onhan tämä Mb auto isolla A:lla.
Paljon autoja on ollut ja tulee varmaan olemaan, mutta ensimmäinen Mb.

Pyyhkimet täytyy huomenissa hankkia tai kumit, kiitos vinkistä mistä kumeja saa.
Lattiamattoja täytyy käydä vaikka motonestssä etsimässä ja keskuslukko on vielä vaiheessa :roll: :)
Riippuu missäpäin asut mutta lattiamattoja löytyy Robin Hoodista Hongongista ja täällä idässäpäin rajamarketista myös Lildissä olen nähnyt mattoja. Hommaa talveksi kaukalo sinne kuskinpuolelle. Kyllä sulla on varmaan edullisinta hommata vaan kumit kun koko sulat.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

No sulat vaihdettu, martelilta hain ja eihän tuossa mennyt kuin 10 minuttia. Eli ostin pelkät kumit ja helppo vaihtaa, eipä mitään järkeä ostaa 100 euron satsia kun eihän noissa runko ole rikki.

Nyt voisi alkaa soitinta asentamaan, ym ym...
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: S ( 140) muutamia kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

sotka1 kirjoitti:Eli kyseinen peli vm 94 2.8 300 S auto kyseessä.

Keskuslukko? Toimiiko omilla moottoreilla vai onko ilmakompressorilla toimiva? Ei nimittäin toimi :( Sulakkeita on katsottu, mutta ei muuta.
Voiko mankan johdoilla olla mitään tekemistä asian kanssa?
Ilmanpaineella pitäisi toimia tässäkin mallissa, kuten myös face liftin jälkeisissä. Takapenkin alla on kompura, joka tuota paineistusta tuottaa. Joskus, varsinkin pakkaskelillä, on mahdollista että kompuran voimat eivät riitä vetämään kankeassa vaseliinissa olevia koneistoja ja lukkoja kiinni/auki. Syynä voivat olla jähmeät paikat tai akun alhainen jännite. Tuolloin systeemi yrittää vetää lukkoja kiinni, mutta kolmen turhan yrityksen jälkeen lopettaa äheltämisen säästääksen kompuran moottoria kuumenemiselta ja jopa palamiselta.
Sama logiikka on myös sulkemisavustimessa eli imuovissa.

Homman saa "buutattua" ottamalla keskuslukituksen sulakkeen muutamaksi kymmeneksi sekunniksi irti tavarasäiliön oikean puolen luukun takaa. Toinen konsti on irrottaa kompuran piuhat joksikin aikaa, takapenkki on helppo nostaa tieltä. Tuo temppu nollaa vikatilan. Jos se ei auta, pitää kuulostella, onko kompurassa yleesäkään eloa. Ovatko paineletkut kiinni eivätkä vuoda?
Jos vieläkin tökkii, kompuran ilmanotto saattaa olla tukossa, siellä on irrotettava suodatin tavaratilan vasemman sivuverhouksen alla.

Nämä tarinat perustuvat nyt 98-mallisen 300 dieselin ruumiinrakenteeseen eli poikkeamia saattaa olla. Mutta kokeile nyt piruuttaan noitakin konsteja.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

sotka1 kirjoitti:No sulat vaihdettu, martelilta hain ja eihän tuossa mennyt kuin 10 minuttia. Eli ostin pelkät kumit ja helppo vaihtaa, eipä mitään järkeä ostaa 100 euron satsia kun eihän noissa runko ole rikki.

Nyt voisi alkaa soitinta asentamaan, ym ym...
:idea: Onneksi kysyit täältä ensin etkä mennyt suinpäin ostamaan satasen pyyhkijöitä. Mulla maksoi oma eilen 22e.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Re: S ( 140) muutamia kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Kaapo kirjoitti:
sotka1 kirjoitti:Eli kyseinen peli vm 94 2.8 300 S auto kyseessä.

Keskuslukko? Toimiiko omilla moottoreilla vai onko ilmakompressorilla toimiva? Ei nimittäin toimi :( Sulakkeita on katsottu, mutta ei muuta.
Voiko mankan johdoilla olla mitään tekemistä asian kanssa?
Ilmanpaineella pitäisi toimia tässäkin mallissa, kuten myös face liftin jälkeisissä. Takapenkin alla on kompura, joka tuota paineistusta tuottaa. Joskus, varsinkin pakkaskelillä, on mahdollista että kompuran voimat eivät riitä vetämään kankeassa vaseliinissa olevia koneistoja ja lukkoja kiinni/auki. Syynä voivat olla jähmeät paikat tai akun alhainen jännite. Tuolloin systeemi yrittää vetää lukkoja kiinni, mutta kolmen turhan yrityksen jälkeen lopettaa äheltämisen säästääksen kompuran moottoria kuumenemiselta ja jopa palamiselta.
Sama logiikka on myös sulkemisavustimessa eli imuovissa.

Homman saa "buutattua" ottamalla keskuslukituksen sulakkeen muutamaksi kymmeneksi sekunniksi irti tavarasäiliön oikean puolen luukun takaa. Toinen konsti on irrottaa kompuran piuhat joksikin aikaa, takapenkki on helppo nostaa tieltä. Tuo temppu nollaa vikatilan. Jos se ei auta, pitää kuulostella, onko kompurassa yleesäkään eloa. Ovatko paineletkut kiinni eivätkä vuoda?
Jos vieläkin tökkii, kompuran ilmanotto saattaa olla tukossa, siellä on irrotettava suodatin tavaratilan vasemman sivuverhouksen alla.

Nämä tarinat perustuvat nyt 98-mallisen 300 dieselin ruumiinrakenteeseen eli poikkeamia saattaa olla. Mutta kokeile nyt piruuttaan noitakin konsteja.
Isot kiitokset ! Olen jo nyt 15 % viisaampi :)

Teen noin ja ihmetellään sitten lisää.

Kyllä kannattaa kysyä, kiitokset!
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Sulakkeet katsottu, ovat ehjiä.
Sulakkeita pidetty pois n minuutin ajan.

Penkki irroitettu ja todettu Bosch kompura ilmapiuhoineen.
Kun painaa keksulukon nappia, kuuluu pieni napsahdus ja kohta n 4-5 s päästä uusi napsahdus, mutta ovissa ei tapahdu mitään :x

Mitähän tuommoinen uusi maksaa / tai käytetty?
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vähän kuulostaa siltä, että vehje yrittää lähteä käyntiin, mutta joku kivestää. Se voi hyvin olla jumissa oleva pumppu tai palanut moottori.

Taitaapi olla sitten kompura mykkä, se on sen verran hyvin äänieristetty, että takapenkin ollessa paikoillaan sen käyntiä ei kuule sisälle, mutta paljaaltaan pitäisi kyllä elämää ilmetä. Kääntyvätkö takapenkin niskatuet (jos siis sellainen varuste on) alas kojelaudan napista? Ne pelaavat samalla kompuralla. Sama koskee etupenkkien selkänojien ristiselän tukia (ilmatyynyt). Tuolla kokeella voidaan mahdollisesti rajata olemassaolevaksi sellainen ilmiö, että keskuslukon katkaisin tai lukituksen tunnistin on poissa pelistä.
Jos kompura on kokonaan hyytynyt, kannattaa virransaanti vielä tarkistaa ja kaikki sähköliittimet vielä kertaalleen käyttää irti mötikän kyljestä.

Seuraavaksi pitänee mennä osakauppaan. KL-varaosasta saa uusia, hintaa en tiedä, mutta lienevät melko kalliita. Venetmäellä on kaiketi purussa useampikin W140, sieltä kannattaa kysyä myös. Nuo löytyvät kuuklella. Mersupurkaamo Kangasalla Saarikyläntie 1, puh. nroa en muista, palastelee E-sarjalaisia päätyökseen, mutta niissä saattaa olla aivan sama kompura.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Kaapo kirjoitti:Vähän kuulostaa siltä, että vehje yrittää lähteä käyntiin, mutta joku kivestää. Se voi hyvin olla jumissa oleva pumppu tai palanut moottori.

Taitaapi olla sitten kompura mykkä, se on sen verran hyvin äänieristetty, että takapenkin ollessa paikoillaan sen käyntiä ei kuule sisälle, mutta paljaaltaan pitäisi kyllä elämää ilmetä. Kääntyvätkö takapenkin niskatuet (jos siis sellainen varuste on) alas kojelaudan napista? Ne pelaavat samalla kompuralla. Sama koskee etupenkkien selkänojien ristiselän tukia (ilmatyynyt). Tuolla kokeella voidaan mahdollisesti rajata olemassaolevaksi sellainen ilmiö, että keskuslukon katkaisin tai lukituksen tunnistin on poissa pelistä.
Jos kompura on kokonaan hyytynyt, kannattaa virransaanti vielä tarkistaa ja kaikki sähköliittimet vielä kertaalleen käyttää irti mötikän kyljestä.

Seuraavaksi pitänee mennä osakauppaan. KL-varaosasta saa uusia, hintaa en tiedä, mutta lienevät melko kalliita. Venetmäellä on kaiketi purussa useampikin W140, sieltä kannattaa kysyä myös. Nuo löytyvät kuuklella. Mersupurkaamo Kangasalla Saarikyläntie 1, puh. nroa en muista, palastelee E-sarjalaisia päätyökseen, mutta niissä saattaa olla aivan sama kompura.
Kiitos viestistä.
Kokeilin takaniskatukia ja kyllä napsahtivat alas napista painamalla.

Eikai muu auta kuin testailla lisää. En irroittanut vielä mitään kompuraa, kun ajattelein että olisi "rikki" koska napsahtaa vain kerran.
Täytyy huomenna katsoa vielä uudestaan, lähteekö koko kompura helposti irti?

Piuhoja tuntuu olevan jonkin verran + imaputket.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Putket saavat olla paikoillaan, kampaliittimet vaan irti toviksi. Onko takaluukun vasemmalla puolella toinen kompura? Joissain on, se saattaa selittää takaniskojen toiminnan, jos penkin alla oleva mötti on mykkä.
Kompura lähtee ihan nostamalla, jotkut pikku kiinnikkeet siellä taisi olla, mutta muistan että ihan ilman työkaluja sen sieltä käteen saa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Kaapo kirjoitti:Putket saavat olla paikoillaan, kampaliittimet vaan irti toviksi. Onko takaluukun vasemmalla puolella toinen kompura? Joissain on, se saattaa selittää takaniskojen toiminnan, jos penkin alla oleva mötti on mykkä.
Kompura lähtee ihan nostamalla, jotkut pikku kiinnikkeet siellä taisi olla, mutta muistan että ihan ilman työkaluja sen sieltä käteen saa.
Tere taas :)

Nyt systeemi nostettu pois ja liittimet irroitettu.
Napsunta jatkuu, mutta takaniskanojat kyllä ampaisee alas, eli hyvin toimii.

Keskuslukko jatkaa napsumista . . ehkä tiheämmin kuin ennen.

Laitan parit kuvat mokkylästä ja takaluukusta.
Eli ono takaluukussa jokin järjestys mistä lähtee purkamaan, onko se ilmajärjestelmä tukossa vai auki, ja onko jossain toinekin kompura?


Kuva

Kuva

Eli kuinka tuosta lähdetään etenemään, ei viitsi alkaa rikkomaan . . :P ja hermotkin saattaa olla joskus aika lyhyet :)

Kiitokset taas.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sivuverhouksen takana on toinen kompura, mutta enempää ei kannata alkaa vielä purkailla. Tämä ko. kapistus ohjailee perimätiedon mukaan vain imuovia, joten jos sellaisia ei autossasi ole, niin peräkompulan voi jättää rauhaan.
Vikaa on haettava sitten väliltä kompuran letkulähdöt - lukot, jos kerran kompura muuten pelaa. Ei missään kohdin kuulu sen kaltaisia ääniä, että paineet pääsevät jostain vuotamaan eikä voimia siten riitä itse lukoille asti?
Tuosta lukkohässäkkästä pitäisi arkistojen aarteistosta löytyä kaaviokuvat, joista voi katsella mihin mikäkin menee ja mitä härveleitä missäkin on. Täytyy kaivella, jos sattuisi vielä löytymään, ovat sähköisessä muodossa jossain koneen uumenissa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Moi. Eipä vuotoääniä noin äkkiseltään kuulunut.

Nyt oli ihan ajelupäivä, ei jaksanut stressata asialla.
Täytyy ensviikolla miettiä lisää.
Ajattelin, että olisiko lukot vain kankeita, jos keskuslukkoa ei ole käytetty?
kenties sekin on yksi mahdollisuus.

PS. en ole löytänyt sitä suodatinta mikä on saattanut tukkeutua?
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Moi taas. Onko kyseisessä autossa parkissa ollessaan "tyhjäkäynti" tai kierrosluku rajoitettu?
Kokeilin niin tuntui, että 4000 ottaa ja sitten rajoitin ottaa vastaan, ajossa ei ota, vaikka Sport asetuksella kiihdyttää ottaa kyllä 6500 asti kierrosta.

Ilmamassamoottori vaihdettu ,tulpat ym ym, pikkuisen joskus tyhjäkäynti heijaa?
Olisiko mistä haettava ongelmaa, jos tuota nyt ongelmaksi voi sanoa :)
On satunnaista.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Taitaa olla pikemminkin ominaisuus, ainakin M103-kutosessa eli tuossa 126-koppaisessa käytetyssä 3-litraisessa. Jos lisäilmaluisti ei ole sittaantunut ja jumittele, niin äkkiä ei tuohon osaa mitään sanoa, mahdollisuuksia on monia ja vastaavaa on forumeilla ihmetelty aikojen alusta lähtien. Perimmäinen syy voipi olla ruiskussa, tuota heijaamista ilmenee myös 4-koneissa. Omassa pirssissä heijari hävisi jostain syystä erään huollon jälkeen ilman tarkoitusperäisiä säätöjä, ilmansuodatin vaihdettiin, kotelo kiristettiin kunnolla imupuoleen ja uusittiin vj-pyörijä sekä kansi. Ei ole heijannut yli vuoteen...

Tomaattilaatikon S-asetus ei ole kummemmin Sport, vaan mieluummin Standard, jolloin loota pelaa vakiasetuksella normiajoon tarkoitettuna. W on Winter, jolloin vaihtokohdat ovat alemmilla kierrosluvuilla ja pirssi lähtee kakkosella liikenteeseen. Näin siis 5-vaihteisessa lootassa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Kiitos tästä, pieni epäilys olikin, että ei välttämättä vikaa. Ensimmäisen kerran tuo ilmeni parin viikon sisällä tänään..

No kovaa ajoa vaan.

Edittiä: mulla on vaihtoehtona S ja E . ...ei W
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tuossa lootassa saattaa sitten olla S ns. perusasetus ja E mahtollisesti Economy, jossa laatikon käytös on kaiketi lähellä W-moodia eli ainakin vaihtokohdat ovat alemmilla kierroksilla, jos ykkösellä lähteekin liikkeelle. Näin varmasti 4-pykäläisessä onkin, varmuutta ei ole kun moista en ole ohjastanut. Maasturissa on tosin 4-vaiheinen tomaatti, mutta ei mitään esivalintoja, kepillä käsketään pakkovaihteilla.

Heijaava tyhjäkäynti saattaa joskus johtaa siihen, että kierrokset käyvät äkillisesti niin alhaalla, että kone sammuu ajossa, esim. tyhjäkäynnillä rullatessa. Tämä ilmenee kylmällä moottorilla lähdettäessä siinä vaiheessa, kun motti saavuttaa normaalin käyntilämpötilan ja rikastuspiiri tippuu pelistä pois. Ja varsinkin kosteilla keleillä. Näin muodoin syytä heijariin voisi etsiä myös tyhjäkäynnin ilman/seoksen/lambdan edesottamuksista, imuilman esilämmityksestä jne... . Välttämättä oire ei edes ilmene uudemmassa kutosessa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Käsittääkseni kierrosluku on rajoitettu vaihdeasennolla P. Oma kone ei ole ikinä kiertänyt yli neljäätonnia P -asennolla.
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Kiitokset tuostakin kierros tiedosta.
Sama tässäkin 300 S ei kierräyli 4000 P asetuksella.
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Hei. Ono olemassa ohjeita, tietoa kuinka etuovien / takaovien purku onnistuu?

En ole vielä tutkinut, mutta jos jollain tietoa niin mieluusti otetaan vastaan.
Kun sattuu olemaan useissa autoissa hieman
erinlainen tuo purku, ruuvi, pultti, muovi ymkiinnityksiä, niin ei
tulisi rikottua mitään :)

kippis ja kiitos.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tässä on vain takaoven riisuminen ja ikkunannostimen vaihto, mutta ainakin 126-mallin kokemusten perusteella myös etuovissa on samanlainen perussysteemi. Möhkön oviverhoiluja en ole ikuna irrottanut.

http://v12uberalles.com/Rear_Window_Regulator.htm
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

TOIMII :)

Liike kun lupasi sen laittaa kuntoon niin ei itse paljon viitsinyt tehdä..
Menihän siihen 3 viikkoa, ja viimeinen viikko ajeltiin autoliikeiden autoilla.

Kokeilivat parilla moottorilla, mutta ei toiminut-
Tilasivat" uuden" ja nyt toimii kaukosäädöllä ovet, takakontti, bensatankki ja JOPA takanurkissa olevat tolpat jotka nousee kun pakittaa + penkin selkäsäätö ja takaniskatuet.

Happy now !

Kiitokset kaikille kirjoituksista ja infosta....

Nyt jatkamaan asennuksia.. :)

Ps. edullisia ikkunantummennuspaikkoja hki +- 120 km
2 olen pyytänyt tarjouksen... lustig ....300 €
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

sotka1 kirjoitti: Kokeilivat parilla moottorilla, mutta ei toiminut-
Tilasivat" uuden" ja nyt toimii kaukosäädöllä ovet, takakontti, bensatankki ja JOPA takanurkissa olevat tolpat jotka nousee kun pakittaa + penkin selkäsäätö ja takaniskatuet.
Hyvä että pelaa, mikäs tuossa loppuviimeksi oli vikana? Vuoto, joku tunnistin vaiko moottori?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin