S203 220 CDI:n käyntihäiriöt > O-renkaat uusiksi > OK

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 05.04.2003 20:18
Paikkakunta: Rovaniemi

S203 220 CDI:n käyntihäiriöt > O-renkaat uusiksi > OK

Viesti Kirjoittaja Jone »

Tervehdys!

Kyselemään, että mikähän MB C 220 CDI -02:sta vaivaa, kun auton seisoessa päivän, käynnistyy ja sammuu heti ja kun yrittää uudelleen, niin starttauttaa noin 5 sekkaa ja lähtee käyntiin. Käynti ei ole heti tasaista, vaan tasoittuu kun ajaa hetken. Auton mittarissa noin 220 tkm.

Vuotaisiko pa-järjestelmään ilmaa liittimistä tai jostain?

Kone ei vuoda ulospäin eikä haise naftalle.

Olen lukenut näistä tämän konetyypin ilmavaivoista ja puhutaan o-renkaiden vaihdoista. Onko niitä paljon ja onko vaihtotyö minkämoinen?
Viimeksi muokannut Jone, To 03.09.2009 16:45. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
C-2002 moottorin tyyppi on A611
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 05.04.2003 20:18
Paikkakunta: Rovaniemi

Moottorikoodi

Viesti Kirjoittaja Jone »

tuikku kirjoitti:.
C-2002 moottorin tyyppi on A611
Moi, taitaa se moottorikoodi olla kuitenkin OM646.963.

Noi A-alkuiset numerokoodit ovat kai varaosanumeroita.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tai sitten suutivuotoa. Mulla starttautti pitkään varsinkin lämpimällä moottorilla. Tee suuttimille ohivuototesti:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58442

Ja tuolta lisää juttua jos suutinprobleemaa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=73095

EDIT:
O-Renkaita menee muistaakseni sen 8kpl kaikkiaan. 1-1,5€ kpl. Osaavat antaa merkkiliikeessä kun sanoo että CDI-moottorin pa-jär. O-renkaita. Ja tietävät määränki ja varmaan tulostavat kuvankin mihin kaikkiin paikkoihin ne tulee ;)

Helppo vaihdella..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Moottorikoodi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Jone kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
C-2002 moottorin tyyppi on A611
Moi, taitaa se moottorikoodi olla kuitenkin OM646.963.

Noi A-alkuiset numerokoodit ovat kai varaosanumeroita.
Joo, niinhän se on.
Tuo OM646-moottori tuli C-sarjaan vasta -06/2003 jälkeen.
Noissa ei polttoainelinjoissa pitäisi häiritseviä vuotoja juurikaan olla.
Eli jos moottori on tuo, niin todennäköisin vaiva on suutinvaiva.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 05.04.2003 20:18
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Jone »

Moro tuikku ja simppa80, kiitos vinkeistä.
Pitänee seurailla ko. auton käytöstä ja tarvittaessa tsekata myös suuttimet.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Jone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 05.04.2003 20:18
Paikkakunta: Rovaniemi

OM604 > OM611 > OM646

Viesti Kirjoittaja Jone »

Tuikku olit oikeassa.

Vanhemmat CDI:t ovat OM611:a, mm. C/E 200-220 CDI 1998-2003.
- seuraaja OM646, mm. C/E 200-220 CDI 2003>

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM611_engine
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Joo Tuikulla on aika pitkä kokemus cdi:stä ja sen kaikista mahdollisista puolista ja vaivoista :wink:
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Jone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 05.04.2003 20:18
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Jone »

Vika löytyi. Pa-putkista löytyi kolme viallista o-rengasta. Kaikki o-renkaat on vaihdettu nyt uusiin ja nyt mylly toimii kuin ajatus.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: S203 220 CDI:n käyntihäiriöt > O-renkaat uusiksi > OK

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Onko näiden O-renkaiden vaihtaminen millanen homma? Tarviiko erikoistyökaluja tms? Mulla C200 cdi:ssä tismalleen sama vaiva ja O-renkaat kannattanee varmaankin katsella ensimmäisenä (?) Oliko niin että vihreät renkaat oli parhaat ja jos on niin mistä niitä saa? Haulla löysin sen verran tietoa että ilmeisesti halpoja ovat ja vaihtotyö ei kai ole sieltä pahimmasta päästä?

Kiitän jo etukäteen jos joku vaivautuu valaisemaan asiaa.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Avatar
malmgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 10.05.2011 16:43

Re: S203 220 CDI:n käyntihäiriöt > O-renkaat uusiksi > OK

Viesti Kirjoittaja malmgren »

Muistaakseni pumpun kyljessä olevat putket on vähän ahtaassa paikassa mutta kyllä ne sieltä irtoaa. Kannattaa varoa ettet hajota pa-putkia.. omat oli aika kovanoloista muovia. Mutta noin yleisesti helpot vaihtaa ja ei tarviset erikoistyökaluja.
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re:

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Jone kirjoitti:Vika löytyi. Pa-putkista löytyi kolme viallista o-rengasta. Kaikki o-renkaat on vaihdettu nyt uusiin ja nyt mylly toimii kuin ajatus.
Tuon moottorin yhteydessä yleisempi "vika" on juuri nuo o-renkaat eikä suutinvika ja suutinviassakin pohjatiiviste yleensä korjaa tilanteen kotiin!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: S203 220 CDI:n käyntihäiriöt > O-renkaat uusiksi > OK

Viesti Kirjoittaja markoala »

Sokka pohjaan ja vaikka meisselillä auttaen liitin ylös. Sitten löytyy o-rengas joka voi olla muuttunut neliskanttiseksi ja kovaksi. Osta vaikka Veholta, ei maksa kun n. euron kappale.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: S203 220 CDI:n käyntihäiriöt > O-renkaat uusiksi > OK

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Olen erittäin kiitollinen vastauksista. 8kpl noita vissiin menee?
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: S203 220 CDI:n käyntihäiriöt > O-renkaat uusiksi > OK

Viesti Kirjoittaja OskuV »

2kpl O-renkaita vaihdettu, 2kpl kovettuneita liittimiä rikottu. Onneksi eivät menneet ihan säpäleiksi vaan sain putket kasattua aika tukevan oloisesti. Marmoritiskiltä löytyi vain 4kpl O-renkaita ja maksoin niistä yht. 5,70€, ei paha. Uudet putket olis maksaneet yht. noin 150€. Vanhat tiivisteet oli aivan kivikovat, ei ihme että vuoti. Mites tuolan pumpun päässä on noita tiivisteitä? Mulla näytti olevan pumpun alapuolella kaikkein märin alue. Pari polttoainelinjaa sinne menee joissa arvatenkin on noi O-renkaat, mutta onko sielä muita tiivisteitä mitkä vois vuotaa?

O-renkaiden vaihdon jälkeen kurkkasin mitä imusarjasta löytyy. Ja löytyihän sieltä EGR:stä tullutta mustaa mähmää. Onneksi sitä ei kuitenkaan ollut niin paljoa että tarvitsisi heti ruveta purkamaan imusarjaa putsausta varten. Nyt putsasin vain imusarjan ja ahtoputken väliin jäävän metallimötikän. Siinä oli kauttaaltaan putken seinämissä n.5mm mustaa kökköä... Täytyypä jossain kohtaa laittaa toi EGR ohjelmasta pois päältä.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: S203 220 CDI:n käyntihäiriöt > O-renkaat uusiksi > OK

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kannataisi laitaa hetimiten jos tuo EGR-ventiili on jumissa niin ei kauaa kestä kun imusarja on niin tukossa, että on sama kuin viretyllä mopo autolla ajaisi. Kannattaa kurkata tuo imusarja, että on puhdas ennen kuin deaktivoit tuon EGR-venttiilin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: S203 220 CDI:n käyntihäiriöt > O-renkaat uusiksi > OK

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Tämä mun auton (n. 5mm) löydös ei taida olla ollenkaan sieltä pahimmasta päästä mitä näitä on. Pahin kuva mitä olen nähnyt tuosta paikasta oli niin että seinämissä oli noin 2-3 cm kerros kökköä! Suosittelen lämpimästi kaikille tarkastamaan tilanteen, 15min homma. Mun autossa ei mitään oireilua, ihan piruuttani päätin kurkata ja olihan sielä ihan kivasti tavaraa. Tässä vaiheessa on selvää EGR suljetaan ohjelmasta heti kun ehdin asian hoitamaan.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Vastaa Viestiin