w124 kytkimen pääsylinterin vaihto - onnistui :)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Heinäkenkä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 24.05.2004 12:41

w124 kytkimen pääsylinterin vaihto - onnistui :)

Viesti Kirjoittaja Heinäkenkä »

Olen ymmärtänyt, että paikka on hankala.

Vaatiiko mitään erikoistyökaluja?

Mitään kikkoja/vinkkejä homman helpottamiseksi?

Hannu
Viimeksi muokannut Heinäkenkä, La 29.08.2009 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Jos tarkoitat sitä mikä on kuskin jalkotilassa niin onnistuu melko helposti.
Putki joka lähtee sylinteristä saattaa olla melko tiukassa joten kita-avain on suositeltavaa hankkia. Avaimen kokoa en muista.
Ilmaamiseen käytin itse paineilmalla toimivaa värkkiä.
Kuva:
Kuva

Ilmausruuvi löytyy laatikon oikeasta kyljestä.
Heinäkenkä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 24.05.2004 12:41

Tehty :)

Viesti Kirjoittaja Heinäkenkä »

No niin...

Iltahan siihen meni mutta sain kuin sainkin sylinterin vaihdettua. Aikaa meni kolmisen tuntia mutta siitä iso osa miettimiseen miten pääsisi eteenpäin.

Minulle vaikeita paikkoja olivat:
- muoviosien irroitus. Ei sinänsä vaikeaa mutta kun yrittää saada ne ehjänä niin joutuu olemaan varsin varovainen = hidasta.
- itse sylinterin irroitus. Pultit kun on sylinterin takana eikä sinne tuntunut pääsevän millään käsiksi. Tila oli liian pieni edes pikkuhylsyille eikä kiintoavaimella ollut mitään asiaa "kulman" taakse. Tässähän ei tietty ollut kyse kuin sopivien kalujen puutteesta ja ratkaisuksi löytyi kaverilta lainattu 10mm piippuavain.
- Tulevan nesteen letkun paikoilleen saanti oli myös haastava temppu. Letkua on sen verran niukasti, ettei millään meinannut saada työnnettyä liitintä paikoilleen. Lopuksi irroitimme letkun yläpäästään ja vedimme sitä alas saaden tarpeeksi tilaa työntää liitin pohjaan.
- muovien paikoilleen laitossa haastavinta muistaa mikä tulee minnekkin ;)

Ilmaus onnistui ihan poljinta pumppaamalla. Ainakin vaikuttaa että kytkin toimii nyt normaalisti.

Aikaa siis meni kolmisen tuntia. Työasento on mitä ilkein selällään ja kyljellään jalkatilassa ähräten. Jokainen voi omalta osaltaan miettiä onko säästetyn parin tunnin huoltamoveloituksen arvoista...
Vastaa Viestiin