Otsikon mukainen tympeä "ongelma", Kylmänä käynnistäessä kone lähtee kyllä hyvin tulille mutta heti käynnistämisen jälkeen kierrokset laskee ja kone "röpöttää" ihan sammumisen rajoilla muutaman sekunnin enenkuin kierrokset palautuvat normaaliin tyhjäkäynti tasoon. Kone lämpimänä tai muutaman tunnin seisomisen jälkeen lähtee normaalisti.
Vaikuttais yhtäkkiä siltä että käynnistämisen jälkeen suuttimille ei tule heti bensaa ja siksi meinaa muutaman sekunnin ajan sammua. Kusisko suuttimet vai katoaako bensapuolen paineet jostain muusta syystä vai mistä sitä vikaa lähtis ettimään?
Juuri vaihdettu tulpat ja pensasuodatin, ei vaikutusta. Ajettu 108000km.
w202 c180 -98 Kylmäkäynnistys huonoa?
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
w202 c180 -98 Kylmäkäynnistys huonoa?
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

MB 190E -85 Autom.

Omasta w202:sta samainen vaiva poistui ilmamassamittarin vaihdolla.Lisäoireena oli moottorin nykiminen kylmänä. Käymään ei moottori jääny kylmänä ekasta startista, vasta toisesta tai kolmannesta jäi tulille. Testerissä oli vikamuistissa kolmeen kertaan jääny merkitä lambda-arvon olleen säätöalueen ulkopuolella. Eli mun veikkaus olis toi MAF.
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
Eipä tullu edes mieleen koko ilmamassamittarimika40 kirjoitti:Omasta w202:sta samainen vaiva poistui ilmamassamittarin vaihdolla.Lisäoireena oli moottorin nykiminen kylmänä. Käymään ei moottori jääny kylmänä ekasta startista, vasta toisesta tai kolmannesta jäi tulille. Testerissä oli vikamuistissa kolmeen kertaan jääny merkitä lambda-arvon olleen säätöalueen ulkopuolella. Eli mun veikkaus olis toi MAF.

MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

MB 190E -85 Autom.

Halpaa ku saippua..... marmoritiskiltä kuulemma yli 500! Itse hain KL-varaosista ja 210 maksoi Boschin maffi. Sama kuin orkkis. Olis ollu satkulla samasta paikasta joku tarvikemallikin, mutta myyjä ei suositellut kiinan osaa (on kuulemma tullut ihan sopivasti asiakaspalautetta sen kestävyydestä/toimivuudesta).
- A.Viertola
- Vakiokalustoa