Moi,
Onko kokemuksia kumpi jäähdytysneste käy meseen paremmin.
Onko se tavallinen glykoli vai se punainen litku joka myyjien mukaan
lähes ikuista ?
Olen kuullut että punainen litku aiheuttaisi tiiviste ongelmia, onko kenellekkään
käynyt näin ? Toiseksi on todettu jäähdytysjärjestelmän tukkeutumista jos
jäähdytysjärjestelmää ei ole puhdistettu eri aineista.
Näin ollen motin jäähdytys puoli pitäisi huuhdella huolella ennen aineiden vaihtoa eli siis jos vaihdetaan punaisen tilalle tavalliset glykoli litkut...
Jäähdytysneste
- capriceman
- Asiantuntija
- Viesti:
Mercedes on ainankin vanhemmissa malleissa käyttänyt aivan tavallista vihreän väristä jäähdytysnestettä.
Olet myös kuullut aivan oikein, että punaisesta aiheutuu tiivisteongelmia - mikäli se joutuu sekoituksiin toisenväristen jäähdytysnesteitten kanssa. Niitä ei saa käyttää sekaisin, vaan jos kerran on nesteet vähissä, on syytä ainoastaan lisätä vettä sekaan, jos ei ole oikeaa ainetta saatavana.
Shelliltä ainankin saa myös sinertävänturkoosia (huomatkaa miten hyvin kuvailtu väri
) jäähdytysnestettä. Sen voi sotkea myös tämän vihreän kanssa ilman tiivisteongelmia, mutta tämä punainen jäähdytysneste on oltava vain ja ainoastaan itsensälaisessa seurassa.
Mitä itse olen alumiinisiä moottorinosia nähnyt, joissa on ollut samat jäähdytysnesteet montakin vuotta, ei niissä ole ollut mitään silmällä havaittavaa syöpymää tai kulumista.
Olet myös kuullut aivan oikein, että punaisesta aiheutuu tiivisteongelmia - mikäli se joutuu sekoituksiin toisenväristen jäähdytysnesteitten kanssa. Niitä ei saa käyttää sekaisin, vaan jos kerran on nesteet vähissä, on syytä ainoastaan lisätä vettä sekaan, jos ei ole oikeaa ainetta saatavana.
Shelliltä ainankin saa myös sinertävänturkoosia (huomatkaa miten hyvin kuvailtu väri

Mitä itse olen alumiinisiä moottorinosia nähnyt, joissa on ollut samat jäähdytysnesteet montakin vuotta, ei niissä ole ollut mitään silmällä havaittavaa syöpymää tai kulumista.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tuon punaisen silikaattivapaan jäähdytinnesteen pitäisi olla hellävaraisempi tiivisteille ja varmaan onkin ellei sitä sotketa tavallisten nesteiden kanssa sekaisin.
Jos aikoo vaihtaa punaiseen nesteeseen, niin jäähdytysjärjestelmä vaatisi huuhtelun, sillä yhdessä tavallisen litkun kanssa neste saostuu ja tukkii paikkoja.

Jos aikoo vaihtaa punaiseen nesteeseen, niin jäähdytysjärjestelmä vaatisi huuhtelun, sillä yhdessä tavallisen litkun kanssa neste saostuu ja tukkii paikkoja.

- capriceman
- Asiantuntija
- Viesti: