Kone tosiaan herää vasta 4000:ssa, mutta eihän ne äänetkään ennen sitä hienot ole, joten 2 kärpästä tulee yhdellä iskulla
Minullakin kuumassa tai puolikuumassa koneessa tyhjäkäynnillä P tai N-päällä saattaa välillä jäädä ikäänkuin yksi isku väliin. Sen huomaa lähinnä ratista kiini pitäessä aika-ajoin. Tai sitten sen kuulee pakoputkesta.
Olen myös huomannut, että käynti on erilaista eripäivinä ja eri bensalla. Eilen kun reviteltiin Timo L:n kanssa oikein urakalla ja uusi ilmanputsarikin oli vaihdettu, käynti oli tyhjäkäynnillä vähän aikaa todella virheetöntä.
Taas tänään vaimon kauppareissun jälkeen n. 50asteisessa koneessa käynti oli hyvinkin epätasaista.
Jokainen moottori melkeinpä sillon tällöin jättää yhden välistä, mutta näissä maailman tasaisemmin käyvissä M103:sa sen vaan huomaa selvemmin

itse en näkisi/näe mitään syytä huoleen...(Vaikka Jukka N:n M103 käykin virheettömästi

) ennenkun käynti alkaa olla pätkivää vähän isommillakin kierroksilla.
Jos on D-päällä ja pitää jarrulla paikallaan, käynti on minulla heti tasaista. Koneessa on silloin vähän imua ja veto päällä, eli ainetta menee enemmän.
Minulla on uudet tulpat ja 2 uutta tulpanjohtoa. Puolanjohto on päältä tosi hauraan näköinen....tiedä sitten olisko sekin jo vaihtoiässä.
En kuitenkaan aio tehdä vielä koneelle mitään. Sittenkun ulkopuoliset alkaa kehumisen sijaan moittimaan epätasaista käyntiä alkaa tapahtua. Vielä ei ole tullut ihmettelyjä kun tasaisen käynnin takia
Ps. uuden ilmanputsarin ja karstanpolttotalkoiden jälkeen. Tehopiikki 4000:ssa tulee vielä paljon selvemmin esille... Aika jännä tunne