Voiko ohjaustehostimen pumpun laakerin korjata. Autoni ohjaustehostimen pumppu resonoi liikkeellelähdettäessä matalilla kierroksilla. Resonoitia tapahtuu hyvin pienellä kierroalueella. Pumpun hihnapyörässä on pieni päittäisvälys. Resonoinnille ei ole löytynyt muuta aiheuttajaa ja se ilmenee vain, kun automaattilootassa on veto päällä ja antaa vähän kaasua. Tyhjäkäynnillä ei resonointia ilmene.
Kiitos asiantuntevista vastauksista. Tämä foorumi on tosi hyvä.
Ohjaustehostimen pumpun korjaus, W124 -86 B/automaatti
Onhan siellä tarpeeksi öljyä?
Kyllä sen muistaakseni saa korjattua. En vaan muista millainen laakeri siellä on, mutta veikkaisin liukulaakeria. Vaihdoin muutama vuosi sitten tiivisteet pumppuun ja se oli silloin ihan osina. Se on semmonen siipipumppu. Sisällä on kaikenlaista "kivaa", mutta ei mitään hankalaa, eikä tainnut edes mitään erikoistyökalujakaan tarvita.

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Kannattaa tarkistaa ettei ole pumpun korvakko(korvakot) haljennut, kiinitys pulttien juuresta, itselläni oli kerran tämmönen oire, pumppu resonoi matalillakierroksilla .
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Morientes!
Jatkoa aiheeseen...Väykän ohjaustehostin alkoi myös resonoimaan ja oitis tarkistaan öljytilanne. Saihan sinne laittaa vajaan desin ja kas resonointi loppui!
Mutta, mutta, viikon päästä samat oireet ja kun katsoin öljytikkua niin pää ei tahtonut kastua! Vuotoa ei näy missään ja auton allekkaan ei ole mitään tiputtanut.
Mikä saakelin kotitonttu sitä siellä ryystää!! Eli viisaammat auttakaa,mistä vikaa hakemaan?
Jatkoa aiheeseen...Väykän ohjaustehostin alkoi myös resonoimaan ja oitis tarkistaan öljytilanne. Saihan sinne laittaa vajaan desin ja kas resonointi loppui!
Mutta, mutta, viikon päästä samat oireet ja kun katsoin öljytikkua niin pää ei tahtonut kastua! Vuotoa ei näy missään ja auton allekkaan ei ole mitään tiputtanut.
Mikä saakelin kotitonttu sitä siellä ryystää!! Eli viisaammat auttakaa,mistä vikaa hakemaan?
Katsopa kiireesti, ettei ole tosiaan tehostimen pumpun alin korvake murtunut. Omassa automaatissani oli vastaavaa resonointiääntä ja ääni tuli mitä ilmeisemmin siitä, että ilmanputsaarin kotelo on kiinni toisesta päässä tuossa tehostimessa ja itse suodatinpanos saa kotelon sisällä moisen äänen. Kannattaa ainakin katsoa. No kun en itse hoksannut katsoa ajoissa niin nyt on sitten tosi hintava remontti edessä, kun tehostimen alakorvakkeen murtumisen myötä lähti moniurahihna paikoiltaan ja mursi moottorin etulohkosta tehostimen korvakkeen irti. Nyt kun moottoria koekäytettin niin eipä resonoi kun ei ole moniurahihna paikoillaan pyörittämässä ohjaustehostinta. On kuulemma aika tyypillinen vika tuo murtuminen. No mene ja tiedä.
No omani odottaa nyt korjaamolle pääsyä ja eka vapaa aika löytyi 6.5. Uusiksi menee moottorin etulohko ja ohjaustehostimen pumppu, mikä myös on varsin hintava kun on tuo ASD-järjestelmäkin. No aika näyttää vaihtuuko merkki 19 vuoden ja kolmen mesen jälkeen.No eiköhän mesellä ajella jatkossakin kunhan tästä harmista selvitään.
No omani odottaa nyt korjaamolle pääsyä ja eka vapaa aika löytyi 6.5. Uusiksi menee moottorin etulohko ja ohjaustehostimen pumppu, mikä myös on varsin hintava kun on tuo ASD-järjestelmäkin. No aika näyttää vaihtuuko merkki 19 vuoden ja kolmen mesen jälkeen.No eiköhän mesellä ajella jatkossakin kunhan tästä harmista selvitään.