Onko mersuprojekti halpa harraste ja kannattaako se?
Onko mersuprojekti halpa harraste ja kannattaako se?
Tulipa tässä mieleen pähkäillä, että paljonko tuohon omaan museointiprojektiin on nyt tähänhetkeen mennessä palanut käteistä (Ainankaan vielä ei velkarahaa ole tämäntakia tehty, joten vielä voidaan puhua omista rahoista).
Ainoastaan auton ostohinnan jätän näin julkisesti mainitsematta, mutta muuten koetan käydä omaltaosaltani mahdollisimman tarkasti läpi kaiken.
Rekisteröinti: 9
Maalaus: 3000
Korityöt: 2100
Helmapellit ja takakaaret: 101,90
Takapuskurin ylempi kulma: 70
Etulokasuojat: 202,60
Takakontin matto: 20
Vaihdekulissin levy: 20
Oven sisälista: 15
Vaihteiston suodatin: 20
Ruuveja:4,5
Etuvastus:12
Kontaktiliimaa:7,5
Penkin verhoilunahkapala:22
Konepellin eriste:70
Niittejä ja kiinnikkeitä: 13,30
Polttoainesuodin: 34,00
Listakiinnikkeitä: 2,00
Aluskumeja: 12,30
Koristelista: 24,00
Tiivistelista: 150,00
Aluslista: 8,00
Tuulilasin tiiviste: 50,00
Tiivisteitä 34,00
Ruuveja ja aluslevyjä: 5,28
Äänieristysmattoja 17,34
Tuulilasi: 69,67
Takalasin tiiviste 52,57
Keskuslukon sylinterit: 68,00
Muita keskuslukon tankoja ja venttiileitä: 25,09
Heloja, peltiruuveja, levyjä yms: 23,20
Pultteja, ruuveja yms. 10,88
Yhdistelmäruuvi (?): 3,84
Rekisterivalon johtosarja:15
Äänieristeitä lisää: 34,60
Suojalevy: 1,90
Ilmansuodattimen kumihelat: 7,50
Ovien lukitusnupit: 8,00
Ilmansuodatin: 30,00
Takapuskurin kiinnityssarja: 30,00
Vaihteiston kumityyny: 17,00
Etuiskarit: 100,00
Maskin vaakalistat: 9,00
Pystylista 1,50
Kiinnikkeet: 1,04
Tiivisteitä, pultteja, ruuveja yms: 140,85
Tiivisteitä 3 kpl: 45,90
Kaikki takaosan polttimot: 13,94
Pari ruuvia: 11,65
Jotain on ostettu näemmä Venetmäeltä: 17,00
Ruuvia: 2,50
Kiinnikkeitä, ruuveja, aluslaattoja: 5,28
Takapuskurin kulmapala:247,00
Takapuskurin keskipala: 340,00
Takapuskurin kulmapala: 295,00
Takapuskurin rungon hiekkapuhallus ja pulverimaalaus: 70,00
Virranjakajan kansi ja pyörijä ja sytytysjohto (1kpl) 82,38
Becker autoradio: 100e
Johtoliittimet edelliseen: 6e
Kotelosuojaa pullo: 4,15e
Antennin jatkojohto: 2,95e
Ruuveja ja niittejä: 5,60e
Kiinnikkeitä: 2e
Tuulilasin tiivistysaine: 7,80e
Ruuveja: 4,00e
Verhoilijan työtä: 10e
Lukitsimia, ruuveja, tiivisteitä: 20,96
Lisää verhoilun korjauspaloja 52,00
Verhoilijan työtä 190e
Muttereita, ruuveja: 4,92e
Siirtokilvet: 17e
Takaiskarit: 120e
Kiilahihnat: 10,44e
Kirjallinen selvitys entisistä omistajista: 33,60e
Uudelleen rekisteröintikatsastus: 80,00e
Tieliikenne käytöstäpoisto: 10,20e
Kaapeliheloja: 17,60e
Sytytysjohtojen osia: 72,41e
Sytytyskaapeli: 182,00e
M3 liittimiä:7e
Moottorin tiivistesarja: 220e
Kiertokangen laakerit: 60e
Moottorin mäntäsarja; 310e
__________________________
9355,63e
Näitten lisäksi on vielä otettava tallivuokrat, joita 5 vuoden aikana on syntynyt 60e kuukausi 3,5 vuoden ajan ja 1,5 vuotta 20e kuukausi.
Nyt vielä siis olisi tulossa koneen, vaihteiston ja alustan kaikkien kuluvien osien uusiminen, sekä konehuoneen maalaus ja siellä olevien osien entistäminen. Muistutan, että totuus tuosta viivan alla olevasta summasta on vieläkin isompi, koska kaikkia kuitteja ei ole olemassa esim. ebay:stä ostetuista tavaroista. Sitäkin kautta on mennyt jokunen toimintatonni.
Ja miksikö tämän listauksen tein?
No ihan itselleni, jotta tiedän mitä on mennyt ja myös joillekkin, jotka tänäaamuna sängyssä venytellessään ajattelivat, että "Minäpä alan tänään entisöimään vanhaa mersua, kun taskussa on pari ylimäärästä satasta..."
Joten summasummarum: Mikäli mobilesta, tai mistä hyvänsäkkään nyt löytyy W116 450SE, joka olisi korin osiltaan täydellinen ja moottori pelaa hienosti sekä sisustus on ehjä ja originaali, ja kokonaishinnaksi jää alle 10 tuhatta euroa, niin se on vielä kannattava ostos kun ruveta muutaman satasen rottelosta elvyttämään uudenveroista.
Ainoastaan auton ostohinnan jätän näin julkisesti mainitsematta, mutta muuten koetan käydä omaltaosaltani mahdollisimman tarkasti läpi kaiken.
Rekisteröinti: 9
Maalaus: 3000
Korityöt: 2100
Helmapellit ja takakaaret: 101,90
Takapuskurin ylempi kulma: 70
Etulokasuojat: 202,60
Takakontin matto: 20
Vaihdekulissin levy: 20
Oven sisälista: 15
Vaihteiston suodatin: 20
Ruuveja:4,5
Etuvastus:12
Kontaktiliimaa:7,5
Penkin verhoilunahkapala:22
Konepellin eriste:70
Niittejä ja kiinnikkeitä: 13,30
Polttoainesuodin: 34,00
Listakiinnikkeitä: 2,00
Aluskumeja: 12,30
Koristelista: 24,00
Tiivistelista: 150,00
Aluslista: 8,00
Tuulilasin tiiviste: 50,00
Tiivisteitä 34,00
Ruuveja ja aluslevyjä: 5,28
Äänieristysmattoja 17,34
Tuulilasi: 69,67
Takalasin tiiviste 52,57
Keskuslukon sylinterit: 68,00
Muita keskuslukon tankoja ja venttiileitä: 25,09
Heloja, peltiruuveja, levyjä yms: 23,20
Pultteja, ruuveja yms. 10,88
Yhdistelmäruuvi (?): 3,84
Rekisterivalon johtosarja:15
Äänieristeitä lisää: 34,60
Suojalevy: 1,90
Ilmansuodattimen kumihelat: 7,50
Ovien lukitusnupit: 8,00
Ilmansuodatin: 30,00
Takapuskurin kiinnityssarja: 30,00
Vaihteiston kumityyny: 17,00
Etuiskarit: 100,00
Maskin vaakalistat: 9,00
Pystylista 1,50
Kiinnikkeet: 1,04
Tiivisteitä, pultteja, ruuveja yms: 140,85
Tiivisteitä 3 kpl: 45,90
Kaikki takaosan polttimot: 13,94
Pari ruuvia: 11,65
Jotain on ostettu näemmä Venetmäeltä: 17,00
Ruuvia: 2,50
Kiinnikkeitä, ruuveja, aluslaattoja: 5,28
Takapuskurin kulmapala:247,00
Takapuskurin keskipala: 340,00
Takapuskurin kulmapala: 295,00
Takapuskurin rungon hiekkapuhallus ja pulverimaalaus: 70,00
Virranjakajan kansi ja pyörijä ja sytytysjohto (1kpl) 82,38
Becker autoradio: 100e
Johtoliittimet edelliseen: 6e
Kotelosuojaa pullo: 4,15e
Antennin jatkojohto: 2,95e
Ruuveja ja niittejä: 5,60e
Kiinnikkeitä: 2e
Tuulilasin tiivistysaine: 7,80e
Ruuveja: 4,00e
Verhoilijan työtä: 10e
Lukitsimia, ruuveja, tiivisteitä: 20,96
Lisää verhoilun korjauspaloja 52,00
Verhoilijan työtä 190e
Muttereita, ruuveja: 4,92e
Siirtokilvet: 17e
Takaiskarit: 120e
Kiilahihnat: 10,44e
Kirjallinen selvitys entisistä omistajista: 33,60e
Uudelleen rekisteröintikatsastus: 80,00e
Tieliikenne käytöstäpoisto: 10,20e
Kaapeliheloja: 17,60e
Sytytysjohtojen osia: 72,41e
Sytytyskaapeli: 182,00e
M3 liittimiä:7e
Moottorin tiivistesarja: 220e
Kiertokangen laakerit: 60e
Moottorin mäntäsarja; 310e
__________________________
9355,63e
Näitten lisäksi on vielä otettava tallivuokrat, joita 5 vuoden aikana on syntynyt 60e kuukausi 3,5 vuoden ajan ja 1,5 vuotta 20e kuukausi.
Nyt vielä siis olisi tulossa koneen, vaihteiston ja alustan kaikkien kuluvien osien uusiminen, sekä konehuoneen maalaus ja siellä olevien osien entistäminen. Muistutan, että totuus tuosta viivan alla olevasta summasta on vieläkin isompi, koska kaikkia kuitteja ei ole olemassa esim. ebay:stä ostetuista tavaroista. Sitäkin kautta on mennyt jokunen toimintatonni.
Ja miksikö tämän listauksen tein?
No ihan itselleni, jotta tiedän mitä on mennyt ja myös joillekkin, jotka tänäaamuna sängyssä venytellessään ajattelivat, että "Minäpä alan tänään entisöimään vanhaa mersua, kun taskussa on pari ylimäärästä satasta..."
Joten summasummarum: Mikäli mobilesta, tai mistä hyvänsäkkään nyt löytyy W116 450SE, joka olisi korin osiltaan täydellinen ja moottori pelaa hienosti sekä sisustus on ehjä ja originaali, ja kokonaishinnaksi jää alle 10 tuhatta euroa, niin se on vielä kannattava ostos kun ruveta muutaman satasen rottelosta elvyttämään uudenveroista.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Ei ole halpaa ei. Kuten coupeketjussani pari vuotta sitten laskeskelin, täysin ehjään ja ajokuntoiseen autoon sai helposti uppoamaan 4000-5000 e että sen saa täysin kuntoon. Tai täysin ja täysin... sanotaan että itseäni miellyttävään originaalikuntoon.
Hirvittää oikein kun miettii edessä olevaa Jakobsonin kunnostusta.
Hirvittää oikein kun miettii edessä olevaa Jakobsonin kunnostusta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Omaan on mennyt ihan kamala kasa euroja ja nyt voin todeta, että (melkein) jokainen on kannattanut. 300 TD on maannnut pihassa ja olen ajanut pystärillä tänä kesänä melkein 6 000 kilometriä! Ja nauttinut (melkein) joka metristä.
Koneremppa ja 5-v. loota vaikuttavat myös muussa kun käyttöilossa. Mittasin tarkkaan yhden Jyväskylä-Tre-Tku-Kuhmoinen-Jyväskylä reissun aikana keskikulutuksen: 47,5 litraa dieseliä meni valtaosin valtatieajosta koostuvassa 710 kilometrin rykäisyssä. Se tekee 6,7 litraa satasella.
Koneremppa ja 5-v. loota vaikuttavat myös muussa kun käyttöilossa. Mittasin tarkkaan yhden Jyväskylä-Tre-Tku-Kuhmoinen-Jyväskylä reissun aikana keskikulutuksen: 47,5 litraa dieseliä meni valtaosin valtatieajosta koostuvassa 710 kilometrin rykäisyssä. Se tekee 6,7 litraa satasella.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Koritöistä mä vielä jotenki käsitän tuon 2000€ riippuen tietty työn laajuudesta mutta että pelkästä maaluksesta 3000€
Onneksi ei tarvi itse teettää omissa projekteissa muuta ku pintaväri ammattilaisella ja sillonki puhutaan muutamista satasista
ja kyseessähän ei ole mikään tee-se-itse-kotitallimaalari vaan vakuutusyhtiöille työskentelevä herrasmies.

Onneksi ei tarvi itse teettää omissa projekteissa muuta ku pintaväri ammattilaisella ja sillonki puhutaan muutamista satasista

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
minkäs värinen petterin pystäri on, ihme jos ei ole tullu vastaan tässä jossain nurkilla..muutamia näkyy sillontällön

Tuommoinen 304G Horizontblöö. Ensi talvena mennee lissää rahhoo kun pitää maalauttaa lokarit ja ovet. Lokareissa maalipinta on kärsinyt työnteosta ja ovet on muten vaan joistain kohdista kehnolla maalipinnalla - vanha maalipinta rakoilee ikävästi listojen kohdalta. Hirveet kattoo.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Tiedä mitä kuului maalaukseen, mutta pohjineen (koritöiden jälkeen) puhutaan ihan normihinnasta. Toki halvemmallakin saa jaei välttämättä huonompaa lainkaan, mutta äkkiä hionnat, kittaukset ym syö sitö tehokasta työaikaa viikon pari..jarkki kirjoitti:Koritöistä mä vielä jotenki käsitän tuon 2000€ riippuen tietty työn laajuudesta mutta että pelkästä maaluksesta 3000€![]()
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Toivottavasti tämä ketju ei nyt sorru siihen väittelyyn että paljonko maalaus saa maksaa. Ketjun aloittaja nyt vaan maksoi tuon verran, ja sillä siisti. Itse maksoin 300,- konepellin paikkamaalauksesta ja yli lakkaamisesta.
Tässä viime talven 6.3 projektini kulut jotakuinkin:
Bosch-kirja 32.1
Bensaletku + klemmareita 5.4
Öljynsuodatin 9.8
Bensansuodatin 6.9
Klemmareita 2.7
Vesiletkuja 4.0
Vesiletkuja 2.5
Tolueeni 21.9
Tolueenin rahti 25.3
Syylarin kiinnikkeet 35.5
Hihnoja 16.0
Hihnoja 18.0
Taittolaakeri 12.5
Liittimiä 1.0
Bensaletku + klemmareita 3.0
Pientarvike 1.5
Öljyletkuja 1.5
Hydrauliletkua 3.6
Tankin propun tiiviste 3.8
Yleissuodatin 1.7
Syylarin pellin kiinnikkeet 4.8
Kompressorin O-rengas 5.1
Termostaatti 23.8
MB Classics 168.5
Rockauto suodattimet 40.4
Öljyletkua Etola 8.0
Sytytystulpat 16.0
Bensaletkua 2.6
Ruiskupumpun korjaus 1776.0
Pumpun rahti USAhan 89.5
Pumpun rahti USAsta 275.7
Bensaletkua 7.0
Kaasuvivuston niveliä 9.0
Jarrunestettä 2 prk 7.0
Sitruunahappoa 1.5
Jarrupääsylinterin kumisarja 6.9
Kaasuvivuston niveliä 6.0
Maalispray 11.0
Jarruletku taakse 2 kpl 10.0
Jarruletku eteen 2 kpl 32.0
Letkua + klemmari 2.0
Autotarvike 8.0
Kaasuvivuston niveliä 8.3
Kumipuskin eteen 2 kpl 2.1
Takakontin matto 116.8
Katsastus 49.0
Klemmari 1.0
Pohjauskumit 16.0
Nippelit 11.0
Paikkamaali 5.0
Öljyä 98.0
Sinkkispray + alustamassa 12.0
Alustamassaa 11.4
Öljyä 1 litra Gulf 20W-50 7.0
Nahkapala 70.0
Verhoilutyö 80.0
Konepellin maalaus 300.0
Jousitusventtiilin korjaus 400.8
Puslia+ autom. suodatin 347,5
Tarrasarja 53.0
Tatakontin vedenpoistokumit 5.1
Pyyhkijän varsi 10.0
Vararenkaan kiinnikkeet 10.0
Kuulanivel 3.5
Postikulut Saksaan 12.3
Brunox 2 kpl 26.0
Kuulanivel 4.0
Pyyhkijän holkit ja jarrukilpien laakerit 35.7
Lakkaa ja peräöljyä 20.0
Pyyhkijöiden kumit 4.0
Maalia 6.0
Antti P. osia 50.0
Rosteritulpat 8.4
Valokuvat 3.7
Museotarkastus 80.0
Muutoskatsastus 50.0
Konepellin puskimet ja kumit 8.1
Pääkatkaisija 8.0
Pyöränkulmien säätö ja tasapainotus 100.0
PA-pumpun o-renkaat 29.8
Yhteensä 4435.2
Tässä viime talven 6.3 projektini kulut jotakuinkin:
Bosch-kirja 32.1
Bensaletku + klemmareita 5.4
Öljynsuodatin 9.8
Bensansuodatin 6.9
Klemmareita 2.7
Vesiletkuja 4.0
Vesiletkuja 2.5
Tolueeni 21.9
Tolueenin rahti 25.3
Syylarin kiinnikkeet 35.5
Hihnoja 16.0
Hihnoja 18.0
Taittolaakeri 12.5
Liittimiä 1.0
Bensaletku + klemmareita 3.0
Pientarvike 1.5
Öljyletkuja 1.5
Hydrauliletkua 3.6
Tankin propun tiiviste 3.8
Yleissuodatin 1.7
Syylarin pellin kiinnikkeet 4.8
Kompressorin O-rengas 5.1
Termostaatti 23.8
MB Classics 168.5
Rockauto suodattimet 40.4
Öljyletkua Etola 8.0
Sytytystulpat 16.0
Bensaletkua 2.6
Ruiskupumpun korjaus 1776.0
Pumpun rahti USAhan 89.5
Pumpun rahti USAsta 275.7
Bensaletkua 7.0
Kaasuvivuston niveliä 9.0
Jarrunestettä 2 prk 7.0
Sitruunahappoa 1.5
Jarrupääsylinterin kumisarja 6.9
Kaasuvivuston niveliä 6.0
Maalispray 11.0
Jarruletku taakse 2 kpl 10.0
Jarruletku eteen 2 kpl 32.0
Letkua + klemmari 2.0
Autotarvike 8.0
Kaasuvivuston niveliä 8.3
Kumipuskin eteen 2 kpl 2.1
Takakontin matto 116.8
Katsastus 49.0
Klemmari 1.0
Pohjauskumit 16.0
Nippelit 11.0
Paikkamaali 5.0
Öljyä 98.0
Sinkkispray + alustamassa 12.0
Alustamassaa 11.4
Öljyä 1 litra Gulf 20W-50 7.0
Nahkapala 70.0
Verhoilutyö 80.0
Konepellin maalaus 300.0
Jousitusventtiilin korjaus 400.8
Puslia+ autom. suodatin 347,5
Tarrasarja 53.0
Tatakontin vedenpoistokumit 5.1
Pyyhkijän varsi 10.0
Vararenkaan kiinnikkeet 10.0
Kuulanivel 3.5
Postikulut Saksaan 12.3
Brunox 2 kpl 26.0
Kuulanivel 4.0
Pyyhkijän holkit ja jarrukilpien laakerit 35.7
Lakkaa ja peräöljyä 20.0
Pyyhkijöiden kumit 4.0
Maalia 6.0
Antti P. osia 50.0
Rosteritulpat 8.4
Valokuvat 3.7
Museotarkastus 80.0
Muutoskatsastus 50.0
Konepellin puskimet ja kumit 8.1
Pääkatkaisija 8.0
Pyöränkulmien säätö ja tasapainotus 100.0
PA-pumpun o-renkaat 29.8
Yhteensä 4435.2
Viimeksi muokannut karra, To 06.08.2009 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Niin että mikä tuossa maalauksessa maksaa?
No se, että kaikki tehtiin uudestaan puhtaalta pellilltä lähtien takakonttia myöten.
Ovet maalattiin irtaallaan, konepelti molemmin puolin, kaikki kynnykset ja muut pikkuosat tuherrettiin uuteen sävyyn. Kolmisen kuukautta se tais kaikenkaikkiaan pajalla olla jos oikein muistan.
Välivärejä laskettiin pintaan muistaakseni kolme kappaletta, joten on siihen useampi litra maaleja liruteltu.
Ja nykyään alkaa olla harvassa ne maalarit, jotka edes suostuu moista savottaa ottamaan. Kaikki haluaa tehdä vaan vakuutusyhtiöiden ruttuja, joista viidentoista minuutin työstä voit laskuttaa 8 tuntia.
No se, että kaikki tehtiin uudestaan puhtaalta pellilltä lähtien takakonttia myöten.
Ovet maalattiin irtaallaan, konepelti molemmin puolin, kaikki kynnykset ja muut pikkuosat tuherrettiin uuteen sävyyn. Kolmisen kuukautta se tais kaikenkaikkiaan pajalla olla jos oikein muistan.
Välivärejä laskettiin pintaan muistaakseni kolme kappaletta, joten on siihen useampi litra maaleja liruteltu.
Ja nykyään alkaa olla harvassa ne maalarit, jotka edes suostuu moista savottaa ottamaan. Kaikki haluaa tehdä vaan vakuutusyhtiöiden ruttuja, joista viidentoista minuutin työstä voit laskuttaa 8 tuntia.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Oli kyllä, olin menossa ryöstämään Seppälän Prisman Nordean pankkikonttoria, mutta ne pirulaiset olivat sulkeneet sen!vk00 kirjoitti:Tämä selvä...offataa nyt vähä vielä, oliko kenties petterin auto tässä lähipäivinä suomisoffan kulmilla parkissa..jokseenki tutun näkönen
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Itse en enää uskalla edes ajatella paljonko on mennyt ja paljonko on vielä edessä..
vaikkakin maalaus taitaa mennä liki ilmaiseksi ja sitä on hierottu todella pitkään.. Joskus on käynyt mielessä, että tällä samalla rahalla saisi kohtuu tuoreen mersun. Nopeasti sitä hintaa kertyy vaikka miten pientä nippeliä ostaa ja 2-5k€ pottejakin on tullut yllättävän monta. (auton hankinta hinta, sisusta, kone+laatikko, akselistot, tiivisteet...)
btw. Ei 3k€ kovin moni ala tekemään kirkkaalle+kontti+ovenvälit, jos meinaa tehdä leipätyönä verojen kanssa. Ammattimiehen työt maksavat hommassa kuin hommassa, niin ei tuosta kannata edes väitellä.

btw. Ei 3k€ kovin moni ala tekemään kirkkaalle+kontti+ovenvälit, jos meinaa tehdä leipätyönä verojen kanssa. Ammattimiehen työt maksavat hommassa kuin hommassa, niin ei tuosta kannata edes väitellä.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
- Paikkakunta: HKI/Pietari
Mut tämähän
on harrastus ja se maksaa. On noihin romuihin mennyt ja tulee menemmän paljon rahaa.
Toisaalta mitä sillä on väliä:) Halvempaa tää on kuin alkoholismi
Toisaalta mitä sillä on väliä:) Halvempaa tää on kuin alkoholismi
Re: Mut tämähän
No jaa...jos minä lähtisin yhdeksällä tonnilla ostamaan kossua pöytään ja särpisin niitä lärviin, niin eiköhän jo viissatasen kohdalla meikäläistä vietäs jääkaappiin lappu varpaassa...marko135kg kirjoitti:Halvempaa tää on kuin alkoholismi

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Moi,
Eikös se ole kokolailla niin, että jos siinä on järkeä, se ei ole harrastus.
Ite oon upottanut nyt syksyllä Ruåttista 900 €:lla ostamaani W123 230 E:hen noin 2000 € remonttirahaa siten että vierasta työtä 500 ja 1500 osiin sekä reilun viikon verran omaa ruuvaamista. Siihen tullit, rekkarointikatsastukset ym. niin yhteensä ollaan jo noin 3,5 k€:ssa
Tietenkin tulee mieleen, että noitahan saa tonnillakin. Saa, mutta onkos niissä silloin uusi Eberspächerin putkisto, läpikäydyt jarrut ja Bilsteinin uudet iskarit joka kulmassa? Nyt alkaa tekniikan puoleen taas olla kyseessä Mersu eikä lintta. Seuraavaksi voisi käydä laittelemaan koppaa kuntoon...
Tulee myös mieleen, että olisko pitänyt ottaa halpalento Germaniaan, 4-5 k€ prstaskuun ja hakea sieltä joku alle 150 tkm ajettu Herr Doktorin entinen helmi. Niitäkin näkyy olevan tyrkyllä toisinaan. Nyt voisi laittaa nimittäin vielä sen 3-4 k€ korin nätistykseen. Tarvitaan nim. uudet loksut, hieman kemppiliimaa ja muutama ruosteeton ovi... Huoh
Järkeäkö ? No ei pätkän vertaa, mutta tietääpähän millä ajaa ja mihin raha menee...
Lisäksi näin käy, kun ensisijaisina ostokriteereinä on auton väriyhdistelmä ja varusteet (5-v manuaali)... Osasin toki odottaa, että tekniikkamurhetta tulee olemaan, mutta nyt on lääkärin määräykset kyllä ohitettu jo. Hyvääkin toki on, kone on rempattu 70 tkm sitten kunnolla, ja kokonaiskilsat ovat 265 tkm sekä sisustus aika nätissä kunnossa. Lisäksi eipähän kovin usein tuu samanväristä (Champagner Metallic) W123 230E:tä vastaan. Jos tähtäilisi maltilla ja asteittain viiden vuoden päähän MR-tarkastukseen (Vm 83) ja kävisi sovittelemassa pussihousuja...
Ai niin, kuitit on kyllä suunnilleen kaikesta tallessa, mutta ei niitä uskalla käydä summaamaan yhteen, siinä vaan antaa "järjen äänelle" lyömäasetta käteen. Eikä kyllä kannata hellahallinnon kuullen kaikkia raadollisia taloudellisia aspekteja aivan eksaktisti ruotia.
T; Wade
Eikös se ole kokolailla niin, että jos siinä on järkeä, se ei ole harrastus.
Ite oon upottanut nyt syksyllä Ruåttista 900 €:lla ostamaani W123 230 E:hen noin 2000 € remonttirahaa siten että vierasta työtä 500 ja 1500 osiin sekä reilun viikon verran omaa ruuvaamista. Siihen tullit, rekkarointikatsastukset ym. niin yhteensä ollaan jo noin 3,5 k€:ssa
Tietenkin tulee mieleen, että noitahan saa tonnillakin. Saa, mutta onkos niissä silloin uusi Eberspächerin putkisto, läpikäydyt jarrut ja Bilsteinin uudet iskarit joka kulmassa? Nyt alkaa tekniikan puoleen taas olla kyseessä Mersu eikä lintta. Seuraavaksi voisi käydä laittelemaan koppaa kuntoon...
Tulee myös mieleen, että olisko pitänyt ottaa halpalento Germaniaan, 4-5 k€ prstaskuun ja hakea sieltä joku alle 150 tkm ajettu Herr Doktorin entinen helmi. Niitäkin näkyy olevan tyrkyllä toisinaan. Nyt voisi laittaa nimittäin vielä sen 3-4 k€ korin nätistykseen. Tarvitaan nim. uudet loksut, hieman kemppiliimaa ja muutama ruosteeton ovi... Huoh

Järkeäkö ? No ei pätkän vertaa, mutta tietääpähän millä ajaa ja mihin raha menee...

Lisäksi näin käy, kun ensisijaisina ostokriteereinä on auton väriyhdistelmä ja varusteet (5-v manuaali)... Osasin toki odottaa, että tekniikkamurhetta tulee olemaan, mutta nyt on lääkärin määräykset kyllä ohitettu jo. Hyvääkin toki on, kone on rempattu 70 tkm sitten kunnolla, ja kokonaiskilsat ovat 265 tkm sekä sisustus aika nätissä kunnossa. Lisäksi eipähän kovin usein tuu samanväristä (Champagner Metallic) W123 230E:tä vastaan. Jos tähtäilisi maltilla ja asteittain viiden vuoden päähän MR-tarkastukseen (Vm 83) ja kävisi sovittelemassa pussihousuja...
Ai niin, kuitit on kyllä suunnilleen kaikesta tallessa, mutta ei niitä uskalla käydä summaamaan yhteen, siinä vaan antaa "järjen äänelle" lyömäasetta käteen. Eikä kyllä kannata hellahallinnon kuullen kaikkia raadollisia taloudellisia aspekteja aivan eksaktisti ruotia.
T; Wade

* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: Mut tämähän
samoilla linjoilla... vaikka itse en mitään entisöinti projektia todellakaan tee, vaan ihan "peltoautoa", niin rahaa on palanut ja paljon... pelkkään moottoriin on mennyt apulaitteineen n. 4000 € ja vielä pitäis se rempata (takomäntää ja parempaa veiviä, eli ainakin 1500 € vielä koneeseen)... joskus tuntuu, että jopa liikaa ja enemmän tuntuu palavan jatkuvasti... silti en voisi kuvitella laittavani samaa rahamäärää viinaan ja baarissa istumiseenmarko135kg kirjoitti:on harrastus ja se maksaa. On noihin romuihin mennyt ja tulee menemmän paljon rahaa.
Toisaalta mitä sillä on väliä:) Halvempaa tää on kuin alkoholismi

mutta ei tuo rahamäärä kuitenkaan niin suurelta enää tunnu, kun sen muistaa jakaa projektiin käytetyllä ajalla


eikös harrastuksen ole tarkoitus tuottaa mielihyvää tai ainakin toimia jonkin asteisena piristyksenä elämälle

- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Jos en olisi tuhalannut rahojani saksalaiseen malmitavaraan, olisi se pitänyt kuluttaa kolmen timangin sormukseen, uuteen tiskikoneeseen, pyykkitorniin, kylpyhuoneremonttiin superkalliilla kaakeleilla, kissojen vakuutuksiin tai lomaan jossain liian kuumassa paikassa.
Tarkoitan tällä sitä, että jos ei tuhlaa rahojaan itse hyvin niin toiset kuluttavat sinun puolestasi huonosti!
Tarkoitan tällä sitä, että jos ei tuhlaa rahojaan itse hyvin niin toiset kuluttavat sinun puolestasi huonosti!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
erittäin hyvin sanottu sieltä takaaPetteri Kivimäki kirjoitti:Jos en olisi tuhalannut rahojani saksalaiseen malmitavaraan, olisi se pitänyt kuluttaa kolmen timangin sormukseen, uuteen tiskikoneeseen, pyykkitorniin, kylpyhuoneremonttiin superkalliilla kaakeleilla, kissojen vakuutuksiin tai lomaan jossain liian kuumassa paikassa.
Tarkoitan tällä sitä, että jos ei tuhlaa rahojaan itse hyvin niin toiset kuluttavat sinun puolestasi huonosti!

Tämä on ihan tasan totta. Emäntä luuli että aion myydä jomman kumman mersun kun 6.3 valmistui mutta no chance! In her dreams only.napa kirjoitti:erittäin hyvin sanottu sieltä takaaPetteri Kivimäki kirjoitti:Jos en olisi tuhalannut rahojani saksalaiseen malmitavaraan, olisi se pitänyt kuluttaa kolmen timangin sormukseen, uuteen tiskikoneeseen, pyykkitorniin, kylpyhuoneremonttiin superkalliilla kaakeleilla, kissojen vakuutuksiin tai lomaan jossain liian kuumassa paikassa.
Tarkoitan tällä sitä, että jos ei tuhlaa rahojaan itse hyvin niin toiset kuluttavat sinun puolestasi huonosti!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
kyllä mun mielestä mersun harrastaminen on halpaa....kun muistaa senkin että osia vanhoinkin suht edukkaasti, uusia taikka käytettyä. Se vaan että kuten timokin totesi että jos haluaa kaiken tip top kuntoon niin pienistäkin euro kaks osista, muttereista kasvaa äkkiä iso virta
nimimerkillä taas ostin 3te käyttiksen johon mennyt jo tuplat helposti kun vähän laittoi kuntoon...

nimimerkillä taas ostin 3te käyttiksen johon mennyt jo tuplat helposti kun vähän laittoi kuntoon...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Kai niitä on huonompia ja kalliimpiakin harrastuksia, kyllähän rahanmenon ymmärtää paremmin jos se rahanmenon kohde ikäänkuin muuntuu jonkinlaiseksi mitattavaksi tulokseksi tai aikaansaannokseksi jota edes itse voi tarkastella jonkinlaisena tuloksena...
Itellä en osaa kyllä sanoa, käyttöauto piti hankkia ja ajettiinhan sillä kuutisen tonnia viime keväänä ja kesällä... Sitte rupesin pikkufiksiä tekemään, yks johti toiseen ja onhan se aika levällään jotenkin sekin...
Ois ollu tietty muutakin rojektia oottelemassa kyllä. Ja on.
Kyllä siitä jonniinsortin lintta vielä saadaan, ulkonäkö mulla ei oo niin nokonuuka (vaikka ruosteita en tykkää katellakaan). Että saa olla kototekoisen näköinen ja patinaakin.
Ei mulla silti rahaa vielä liene mennyt niin kauheesti, tosin oon jo oppinut pidättäytymään laskutoimituksista. Parempi niin.
Itellä en osaa kyllä sanoa, käyttöauto piti hankkia ja ajettiinhan sillä kuutisen tonnia viime keväänä ja kesällä... Sitte rupesin pikkufiksiä tekemään, yks johti toiseen ja onhan se aika levällään jotenkin sekin...

Ois ollu tietty muutakin rojektia oottelemassa kyllä. Ja on.
Kyllä siitä jonniinsortin lintta vielä saadaan, ulkonäkö mulla ei oo niin nokonuuka (vaikka ruosteita en tykkää katellakaan). Että saa olla kototekoisen näköinen ja patinaakin.
Ei mulla silti rahaa vielä liene mennyt niin kauheesti, tosin oon jo oppinut pidättäytymään laskutoimituksista. Parempi niin.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
No keskustelun aloittajalla kyllä on kokemusta kaksioviselle jenkillekin tehdystä samanlaisesta kunnostusurakasta, jossa paloi rahaa noin 20tuhatta euroa, eikä kyseessäolevien autojen keskimääräiset kauppahinnat tunnu näinäpäivinä liikkuvan kun 5000 - 8000 euron huitteilla, eli persnettoa tulee siitäkin savotasta.johtaja300 kirjoitti:... verrattuna siihen jos saman mielenkiinnon olisi käyttänyt esimerkiksi vanhempaan kaksi oviseen jenkkiin.
Ja vaikka kaikki palikat alustassakin on uutta, niin on niin p-ka ajettava hyytelölulla että matkapahoinvointilääkkeitä pitää syödä ennen autoon astumista.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.