merseedes 508 jarrut katos

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
parooni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 21.07.2009 21:35

merseedes 508 jarrut katos

Viesti Kirjoittaja parooni »

Ensinnäkin jarrut oli oikeella edessä aluks hieman jumissa.
aukaisin työsylinterin ja putsasin sen siellä riitti moskaa.
Sitten sen jälkeen huomasin ettei sylinteriin mennyt minkäänlaista painetta.
Poljin ei liikkunut mihinkään vaikka työsylinterin sisuskalut oli poissa. Arvelin letkun menneen tukkoon.
vaihdoin letkun ja kokosin sylinterin ja aloitin ilmauksen.
Kaikki oli ok mantäliikku hieman kunnes ykskaks poljin meni elottomaks. Kattelin näitä sivuja ja tein yhteenvedon teidän teksteistä(kiitos teille). Aloitin levättyäni uudelleen viisaampana ilmaa tuli niinkuin nestettä kin kunnes usko ja voimat loppuivat.
Nestettä oli mennyt jo litra ja mistään ei vuoda muutakuin ilmaus ruuvista.
Neste säiliöön tulee painetta onkohan pääsylinterissä vikaa? ilmausruuvista oikeen purskahtaa ilmaa ja nestettä ainavaan. armahtakaa minua ja antakaa vinkkeja ja neuvoja onkohan se pääsylinterin sisuskalujen vaihto kova homma?
Oliskohan siitä jossain räjäytyskuvia?
Saattasin saada uuden pääsylinterin mutta olisko viisaampi vaihtaa vaan sisukset?
kaikki vinkit otan kiitollisuudella vastaan.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Jos säiliöön tulee painetta niin pääsylinteristä on mennyt sisältä tiiviste tai tullut naarmu mäntään/sylinteriin.
Tai sitten siellä on vaan sitä samaa moskaa. Putsauskin voi riittää.

Olethan muistanut pitää sen jarruneste-säiliön pinnan aivan täynnä ilmauksen ajan? (ei siis full merkissä vaan korkkiin asti täyteen)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
byhbyh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 26.12.2008 19:04

508

Viesti Kirjoittaja byhbyh »

Oletkos tarkistanna =herkistännä, käsijarrumekanismin takapyöristä..joskus=usein,ei palauta kunnolla ja poljintuntuma voi vaihdella kuin myös jarrutusteho.
MB 207
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
parooni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 21.07.2009 21:35

Viesti Kirjoittaja parooni »

Noniin nyt on pääsylinteri laitettu paikalleen ja ilmaus alotettu joka renkaan liinat liikkuu ja auto jarruttaa niinkuin pitääkin.

Mutta kun auton käynistää niin jarrupoljin menee ittestään pohjaan ja auto ei liiku mihinkään.

Poljin ei nouse ennenkuin päästän putken irti joka menee pääsylinterin tehostin laipiosta.

Mahtaakohan järjestelmässä edelleenkin olla ilmaa?

Neste kuppi on ollut täynnä koko ajan.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Eikös tuossa ole ihan se normaali vanhan aikainen alipaine tehostin?

Taitaa jäädä sinne tehostimeen polkimen puoleiselle puolelle ulkoilman paineet? (pitäisi tulla ulkoilman paine vasta poljinta painaessa)
Eli alipaine vuoto jossain tehostimen takaosassa.

Harvoinpa niitä tehostimia pystyy avaamaan ja korjaamaan mutta voihan sitä yrittää :roll:

Edit: onkos kyseinen auto seissyt pitkään ennen tätä jarru remonttia?

Edit2: eli yritän tässä unenisena selittää että epäilen että tehostin on rikki :oops: (tehostaa kokoajan)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
parooni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 21.07.2009 21:35

Viesti Kirjoittaja parooni »

Auto ei ole seisonut ja pääsylinteri on toimivasta autosta.
Mutta sitä olen miettinyt että voisikohan jarruvivustossa olla syy ettei pääsylinteri pääse aukeemaan kokonaan jolloin se täyttyisi nesteellä.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Jotenkin vaan väittäisin edelleen että vika on siinä pääsylinterissä :roll:
Sylinteri vuotaa läpi.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin