Ensinnäkin jarrut oli oikeella edessä aluks hieman jumissa.
aukaisin työsylinterin ja putsasin sen siellä riitti moskaa.
Sitten sen jälkeen huomasin ettei sylinteriin mennyt minkäänlaista painetta.
Poljin ei liikkunut mihinkään vaikka työsylinterin sisuskalut oli poissa. Arvelin letkun menneen tukkoon.
vaihdoin letkun ja kokosin sylinterin ja aloitin ilmauksen.
Kaikki oli ok mantäliikku hieman kunnes ykskaks poljin meni elottomaks. Kattelin näitä sivuja ja tein yhteenvedon teidän teksteistä(kiitos teille). Aloitin levättyäni uudelleen viisaampana ilmaa tuli niinkuin nestettä kin kunnes usko ja voimat loppuivat.
Nestettä oli mennyt jo litra ja mistään ei vuoda muutakuin ilmaus ruuvista.
Neste säiliöön tulee painetta onkohan pääsylinterissä vikaa? ilmausruuvista oikeen purskahtaa ilmaa ja nestettä ainavaan. armahtakaa minua ja antakaa vinkkeja ja neuvoja onkohan se pääsylinterin sisuskalujen vaihto kova homma?
Oliskohan siitä jossain räjäytyskuvia?
Saattasin saada uuden pääsylinterin mutta olisko viisaampi vaihtaa vaan sisukset?
kaikki vinkit otan kiitollisuudella vastaan.
merseedes 508 jarrut katos
Jos säiliöön tulee painetta niin pääsylinteristä on mennyt sisältä tiiviste tai tullut naarmu mäntään/sylinteriin.
Tai sitten siellä on vaan sitä samaa moskaa. Putsauskin voi riittää.
Olethan muistanut pitää sen jarruneste-säiliön pinnan aivan täynnä ilmauksen ajan? (ei siis full merkissä vaan korkkiin asti täyteen)
Tai sitten siellä on vaan sitä samaa moskaa. Putsauskin voi riittää.
Olethan muistanut pitää sen jarruneste-säiliön pinnan aivan täynnä ilmauksen ajan? (ei siis full merkissä vaan korkkiin asti täyteen)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Noniin nyt on pääsylinteri laitettu paikalleen ja ilmaus alotettu joka renkaan liinat liikkuu ja auto jarruttaa niinkuin pitääkin.
Mutta kun auton käynistää niin jarrupoljin menee ittestään pohjaan ja auto ei liiku mihinkään.
Poljin ei nouse ennenkuin päästän putken irti joka menee pääsylinterin tehostin laipiosta.
Mahtaakohan järjestelmässä edelleenkin olla ilmaa?
Neste kuppi on ollut täynnä koko ajan.
Mutta kun auton käynistää niin jarrupoljin menee ittestään pohjaan ja auto ei liiku mihinkään.
Poljin ei nouse ennenkuin päästän putken irti joka menee pääsylinterin tehostin laipiosta.
Mahtaakohan järjestelmässä edelleenkin olla ilmaa?
Neste kuppi on ollut täynnä koko ajan.
Eikös tuossa ole ihan se normaali vanhan aikainen alipaine tehostin?
Taitaa jäädä sinne tehostimeen polkimen puoleiselle puolelle ulkoilman paineet? (pitäisi tulla ulkoilman paine vasta poljinta painaessa)
Eli alipaine vuoto jossain tehostimen takaosassa.
Harvoinpa niitä tehostimia pystyy avaamaan ja korjaamaan mutta voihan sitä yrittää
Edit: onkos kyseinen auto seissyt pitkään ennen tätä jarru remonttia?
Edit2: eli yritän tässä unenisena selittää että epäilen että tehostin on rikki
(tehostaa kokoajan)
Taitaa jäädä sinne tehostimeen polkimen puoleiselle puolelle ulkoilman paineet? (pitäisi tulla ulkoilman paine vasta poljinta painaessa)
Eli alipaine vuoto jossain tehostimen takaosassa.
Harvoinpa niitä tehostimia pystyy avaamaan ja korjaamaan mutta voihan sitä yrittää

Edit: onkos kyseinen auto seissyt pitkään ennen tätä jarru remonttia?
Edit2: eli yritän tässä unenisena selittää että epäilen että tehostin on rikki

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Jotenkin vaan väittäisin edelleen että vika on siinä pääsylinterissä
Sylinteri vuotaa läpi.

Sylinteri vuotaa läpi.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...