w201 takalasin tiivisteen "butyyli" tms massa ??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12815
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

w201 takalasin tiivisteen "butyyli" tms massa ??

Viesti Kirjoittaja epk »

elikkäs 201:sen takalasin tiivisteen ja korin välissä oli harmaata butyyli tms massa/liimaa. Näkyy kun esim. ulkoa raottaa takalasin tiivistetta.

Kysymys: kuuluuko laittaa vastaava mönjä myös kun laittaa lasin takaisin vai pelkkä kehyksen + tiivisteen putsaus kysyisestä mönjästä ja vaikkapa sivelee kotelosuojaa korin kehykseen ennen tiivisteen laittoa ???

ilmeisesti on ruostumista siellä estämässä ? ainakin nyt se oli osittain korppuuntunut eikä ollut yhtenäinen enää. Tehtaalta näemmä laitettu vain takalasin sivut, ei ylä taikka alareunaa ?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14230
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

En tiedä, täytyykö sinne sitä laittaa uudelleen mutta se on mitä ilmeisimmin Teroson-massaa tms. Ainakin W123:ssa on sitä käytetty tiivisteasennuksissa nauhana. Pysyy aika pitkään elastisena.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12815
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no juu , tarkennetaan vielä että se massa oli kuin muovailuvahaa, pystyi kaapimaan ja tekemään vaikka dildon siitä :lol:


mikäs siinä on muuten oikea oppinen tapa, asentaa lasi, tiiviste lasin ympärille ja sitten autoon vai tiiviste koriin kiinni ja lasi paikalle ?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

epk kirjoitti:no juu , tarkennetaan vielä että se massa oli kuin muovailuvahaa, pystyi kaapimaan ja tekemään vaikka dildon siitä :lol:


mikäs siinä on muuten oikea oppinen tapa, asentaa lasi, tiiviste lasin ympärille ja sitten autoon vai tiiviste koriin kiinni ja lasi paikalle ?
Ei siitä yhden lasin massasta vielä kovin kaksista saa tehtyä!! :wink:

Lasi kuuluu asentaa tiivisteen kanssa. Tuskin sitä saa edes paikoilleen jos laittaa tiivisteen ensin korinpuolelle.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

no eihän se koko,vaan mitenkä toimitaan......... :?:
Merseedespents
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12815
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jahas joo, tietääkö joku miksi tuo butyyli aine on laitettu sinne ja tarviiko laittaa vastaavaa nyt kun laittaa takaisin ??
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12815
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikö ketään tiedä ?
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

lisätiivisteenä kai se siellä on :D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12815
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no juu mutta onko tarvetta uudelle ? melkeinpä jätän ilman ja laitan kotelosuoja vahaa reunoihin ja lasi paikalle ?
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

kävin lasiliikkeestä kyselemässä tuota butyylimassaa niin sanoivat sielä, että voihan sitä sinne laittaa muttei oo pakko jossei vuoda

niin farkun takimmaisten sivuikkunoiden väliin meinasin laittaa,kun sielläkin on kyseistä mönjää
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Kyllä niihin niin W 201 sen takalasiin ja farkun sivulaseihin kannattaa butyli laittaa, esim sikalta löytyy sopiva tuote.Molemmat esimerkkiautot ovat suht yleisiä vuotamaan ko paikoista ja on huomattavasti helpompi ja vähempi sotkuinen toimenpide laittaa massa jo lasin asennusvaiheessa,ei niitä massoja turhaan siellä tehtaalla ole sinne laitettu :wink: Ja ei ne kumit varmaankaan vuosien mittaan ainakaan parane.
W124 300D aut -89
Vastaa Viestiin