w201 takalasin tiivisteen "butyyli" tms massa ??
w201 takalasin tiivisteen "butyyli" tms massa ??
elikkäs 201:sen takalasin tiivisteen ja korin välissä oli harmaata butyyli tms massa/liimaa. Näkyy kun esim. ulkoa raottaa takalasin tiivistetta.
Kysymys: kuuluuko laittaa vastaava mönjä myös kun laittaa lasin takaisin vai pelkkä kehyksen + tiivisteen putsaus kysyisestä mönjästä ja vaikkapa sivelee kotelosuojaa korin kehykseen ennen tiivisteen laittoa ???
ilmeisesti on ruostumista siellä estämässä ? ainakin nyt se oli osittain korppuuntunut eikä ollut yhtenäinen enää. Tehtaalta näemmä laitettu vain takalasin sivut, ei ylä taikka alareunaa ?
Kysymys: kuuluuko laittaa vastaava mönjä myös kun laittaa lasin takaisin vai pelkkä kehyksen + tiivisteen putsaus kysyisestä mönjästä ja vaikkapa sivelee kotelosuojaa korin kehykseen ennen tiivisteen laittoa ???
ilmeisesti on ruostumista siellä estämässä ? ainakin nyt se oli osittain korppuuntunut eikä ollut yhtenäinen enää. Tehtaalta näemmä laitettu vain takalasin sivut, ei ylä taikka alareunaa ?
En tiedä, täytyykö sinne sitä laittaa uudelleen mutta se on mitä ilmeisimmin Teroson-massaa tms. Ainakin W123:ssa on sitä käytetty tiivisteasennuksissa nauhana. Pysyy aika pitkään elastisena.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei siitä yhden lasin massasta vielä kovin kaksista saa tehtyä!!epk kirjoitti:no juu , tarkennetaan vielä että se massa oli kuin muovailuvahaa, pystyi kaapimaan ja tekemään vaikka dildon siitä
mikäs siinä on muuten oikea oppinen tapa, asentaa lasi, tiiviste lasin ympärille ja sitten autoon vai tiiviste koriin kiinni ja lasi paikalle ?

Lasi kuuluu asentaa tiivisteen kanssa. Tuskin sitä saa edes paikoilleen jos laittaa tiivisteen ensin korinpuolelle.
Kyllä niihin niin W 201 sen takalasiin ja farkun sivulaseihin kannattaa butyli laittaa, esim sikalta löytyy sopiva tuote.Molemmat esimerkkiautot ovat suht yleisiä vuotamaan ko paikoista ja on huomattavasti helpompi ja vähempi sotkuinen toimenpide laittaa massa jo lasin asennusvaiheessa,ei niitä massoja turhaan siellä tehtaalla ole sinne laitettu
Ja ei ne kumit varmaankaan vuosien mittaan ainakaan parane.

W124 300D aut -89