Meillä ainakin vähän hiilet jumitti ja oli moottori likainen, niin ei pyöriny, sitte ku sitä ite kävi X määrän pyörittämässä, niin saattoi just jaksaa nelosella pyöriä... Ja autolla siis oli ajettu vasta vähä yli 90tkm tuolloin. Paha hommahan se ei taida cdi:ssäkään vielä olla kattoa, mitä on moottori syöny? Tekohengitystähän tuokin vaan oli, mutta toimii taas.
Jos löytyy yleismittaria, tahi sitte teet jonkun lamppu + johdot patentin, että näät tuleeko moottorille jännitettä, niin tiedät sitte alatko purkamaan sitä pois vai et. No ei se pahaa tee sille, vaikka käyttääkin irti.
No niin yleismittaria tökitty joka paikkaan... puhaltimelle tulee virta.
puhaltimen moottorissa jotain häikkää ilmeisesti
puhaltimesta kun ottaa töpselin irti niin puhallin pyörähtää, kun töpselin laittaa takaisin niin puhallin pyörähtää, mutta millään ei tunnu löytyvän asentoa missä sen saisi pyörimään pidempään.
Täytyy koittaa korjata se puhallin. näyttää olevan sen verran arvokas tuo moottori ettei viitsi heti tilata...
No niin nyt se toimii (ainakin jonkin aikaa)
Oli toinen hiilistä jumittunut. hiilien irroitus ja koko moottorin puhaltaminen paineilmalla puhtaaksi auttoi.
Missähän mahtais olla vikaa kun tuosta sprinteristä (w906) lopetti puhallin toimintansa. Onko näissä vielä joku vastus ja voiko tehrä tuommosta? Ei toimi millään nopeudella eikä antanut mitään varotusta vaan ihan yhtäkkiä lopetti toiminnan! Vai oisko sulakkeissa vai sulakkeessa vikaa? Onko kaikki nopeudet yhden sulakkeen takana ja mistä sulek mahollisesti löytyy?.
Alkoi toimimaan ihan omia aikojaan uudestaan, mutta tänään aamulla ei taaskaan puhallin toiminut. Ei siinä, muuta mutta perkele ku pakkastakin ni voi töihin mennä ku koppi pysy sulana.
Niin onko se nyt yhtään parempi kun ei hajonnutkaan kerrasta vaan toimi välillä? Etuvastuksesta aina puhutaan mutta sähköinen regulaattori siellä on ja noita on mennyt aika paljon. Tietenkin kannattaa tarkistaa että hiilet on kunnossa.
Konepelti auki niin siinähän se on. Hyvin yksinkertainen.
Puhaltimen moottorin sähköjohdossa on liitin ja sen löytää kädellä.
Hiilten vaihdolla saa vuosia lisäaikaa puhaltimelle, ja releet löytyy penkin alta.
Naapurifoorumilla sähköosios (muistaakseni) on linkki, missä kuvalliset ohjeet lontooksi.