W124 300 CE vm. 89

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

eli siis kyseinen auto tuli hankittua tuossa viikko takaperin.
Varusteita on paljon, kuhan kaikki nyt toimisivat! :D

Tarveis apuja, mitä syitä on ettei kuskin ikkuna ja apukuskin puoleinen takaikkuna pelaa (sähköllä siis ovat), käsittääkseni nämä ovat jollain tapaa saman piirin takana? Toivoisin vinkkejä ja kokemuksen ääniä mikseivät toimi... :P

sähköantennikin jostain syystä pysyy ylhäällä eikä liiku mihinkään, takalasin sähköverho toimii sillon tällön.
Autossa on hieman maali lähtenyt, muttei kuitenkaan pahasti. Sisusta lähes ehjä. Lukuunottamatta kuskin penkin selkäosan vasenta reunaa. Tehot tuntuis olevan tallella mutta kone käy tyhjäkäyntiä alhaisilla kierroksilla, 500-750. Ja öljynpaineet tällöin ykkösessä. Onko vain tyhjäkäynnin säädöt pielessä?
Bensamittarikin jumissa, oiskohan sitten anturissa häikkää ku paikka johon jumittuu vaihtelee.

Vähän laitettavaa siis, mutta eiköhän toimiva peli saada! Ja kaikki neuvot ovat tarpeen! Koska kyseessä ensimmäinen auto.

Led-takavalot ja e-pelti on. Jossain elämänvaiheessa turbolook etulokaria ja leveetä amg-monobloc vannetta. ;)

ja kuvia tulee kun kerkiän! [/img]
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Eikös tuo tyhjäkäynti aika normaalia mun mielestä olekkin että käy alle tonnin,tietyst jos valskailee niin jossain vika..
Merseedespents
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Joo siis se seilailee tolla välillä, ja väilillä tuntuu että meinaa tukehtua :o

ja joskus kun kone lämmin ja saapuu risteykseen niin saattaa sammua, onko siitä mitää hajua?
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Kannattaa laittaa hakuun sammuiluun viittaavaa, niin löytyy juttua
Merseedespents
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

jooo, lueskelin noita. Mutta taitaapi vika olla katissa. Joku edellisistä omistajista on mennyt tunkemaan autoon katalysaattorin, vaikkei siinä sellasta tarveis olla! täytyypi repästä se poies sieltä.

Mulla putkisto vetelee viimisiään, onks hyvä että väsää itte sinne 2,5 tuumasesta putkesta uuden ja pistää jonkun tarvikepöntön päähän?
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

niiin ja tuohon ikkuna hommaan, napeille tulee virta kun sen tsekkasin, eli voisko olla moottorit menny?
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Jos putkistoa uusit, niin tarvikeosia saa saksanmaalta halvalla. Omaan 300ce24 -91:seen tilasin koko putken katilta perään saakka Saksasta, hinta muistaakseni alle 300e toimitettuna. Mukavan edukasta verrattuna Suomen hintoihin.
Avatar
Vald0
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 16.03.2008 23:35
Paikkakunta: Turku

Re: w124 CE 300 vm. 89

Viesti Kirjoittaja Vald0 »

Pouttu kirjoitti:eli siis kyseinen auto tuli hankittua tuossa viikko takaperin.
Varusteita on paljon, kuhan kaikki nyt toimisivat! :D

Tarveis apuja, mitä syitä on ettei kuskin ikkuna ja apukuskin puoleinen takaikkuna pelaa (sähköllä siis ovat), käsittääkseni nämä ovat jollain tapaa saman piirin takana? Toivoisin vinkkejä ja kokemuksen ääniä mikseivät toimi... :P

sähköantennikin jostain syystä pysyy ylhäällä eikä liiku mihinkään, takalasin sähköverho toimii sillon tällön.
Autossa on hieman maali lähtenyt, muttei kuitenkaan pahasti. Sisusta lähes ehjä. Lukuunottamatta kuskin penkin selkäosan vasenta reunaa. Tehot tuntuis olevan tallella mutta kone käy tyhjäkäyntiä alhaisilla kierroksilla, 500-750. Ja öljynpaineet tällöin ykkösessä. Onko vain tyhjäkäynnin säädöt pielessä?
Bensamittarikin jumissa, oiskohan sitten anturissa häikkää ku paikka johon jumittuu vaihtelee.

Vähän laitettavaa siis, mutta eiköhän toimiva peli saada! Ja kaikki neuvot ovat tarpeen! Koska kyseessä ensimmäinen auto.

Led-takavalot ja e-pelti on. Jossain elämänvaiheessa turbolook etulokaria ja leveetä amg-monobloc vannetta. ;)

ja kuvia tulee kun kerkiän! [/img]

Kyseinen auto bongattu Lohjalla! Komia peli ku mikä! Näitä laatuautoja voisi olla lohjalla enemmänkin 8)
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

nyt vähän päivitystä ! Eli ikkunat toimivat, oli vain rattaat täynnä paskaa ku availi näitä! Toimineet jo elokuun alusta asti! Takakaari on maalattu, nyt passaa..on kuin uusi ;) ! Vanteetkin tilasin ensi kesälle, alle on tulossa Keskin KT5 18-tuumaisena, kun nyt niin hyvän tarjouksen näistä sain!

Eiköhä näillä sitten painella etiäpäitte!
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Vald0
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 16.03.2008 23:35
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vald0 »

Pouttu kirjoitti:nyt vähän päivitystä ! Eli ikkunat toimivat, oli vain rattaat täynnä paskaa ku availi näitä! Toimineet jo elokuun alusta asti! Takakaari on maalattu, nyt passaa..on kuin uusi ;) ! Vanteetkin tilasin ensi kesälle, alle on tulossa Keskin KT5 18-tuumaisena, kun nyt niin hyvän tarjouksen näistä sain!

Eiköhä näillä sitten painella etiäpäitte!

Kuvia kansalle.... 8)
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Valdo hei, kaikki aikanaan ! :roll:
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Sepi81
Mersumies
Mersumies
Viestit: 755
Liittynyt: Ma 05.12.2005 09:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Sepi81 »

Ootko saanu selvyyttä sammuiluun.
Mulla teki tenavatähti samanlaasta että saammuli silloon tällöön kun tuli risteykseen, tarkasta polttoainepumpun releen juotokset.
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

joo, eipä oo enää sammuillu ku otettii se katti sieltä helvettii ! :lol:
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Sytytystä tosin katkoo sillon tällön tossa kosteella, mutta eiköhän sekin poistu kun vaihtaa virranjakajan kannen ja pyörijän ja tulpanjohdot !?
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tulpanjohdoista ei lie niin suurta harmia kuin kannesta ja pyörijästä ja itse tulpista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

nyt tarvis apua, perä roikkuu!
Madallettu weitecin 40mm jousilla ja perä roikkuu eikä auto oo yhtää ryhdikäs. :cry:

oisin vaihtanu jousen yläpäänkumit mut siel oli jo kolmoskumit eikä tohon saa paksumpia...

NEUVOJA? :oops:
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Eteen ohuempaa kumia sitten, jos vain mahdollista. Muuten ei oikeen jää vaihtoehdoksi, kuin katkaista etujousia...
Nuo madallussarjat on tollasia. Kuoleentuu nopeesti ja sitten auto könöttää miten könöttää.
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

se ois tietenkin. mut ku nyt haluisin tota perää muutenkin ylemmäs!
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Anteeks tungen tähän topic mutta paljon teillä on tyhjäkäynillä oljynpaineet (lämpimänä?)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

ei se mittäää :D

Mulla on muistaakseni 1-1,2 ja öljynä on mobil 1 0w-40
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Nuo öljyn paineet lämpimänä siinä 2 luokaa himpun ylikin tosin kone 12 tattinen 300,mut tolla ei kait mitään väliä...... alle yhden ei käsittääkseni sais mnnä!?
T.Jaakko.P
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

mullaki 12 tappinen, eikä ne alle yhden mielestäni oo koskaan käyny mulla
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

mulla on 24 tappisessa ~1.5 luokkaa.. öljyän en nyt muista. liikkeestä myivät tohon koneeseen, jotain Delphin tavaraa. mulla olis edessä kansipahvin vaihtokeikka niin samalla sen öljypumpunki vaihtais. Onko viellä noilla paineilla tarvetta vaihtaa?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

no mulla käy alemmilla paineilla toi mun 12-tappinen
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Kuulostais kuumalle koneelle suht normi paineelta tyhjäkäynnillä tuo 1.2-1,5 ja etenkin jos paineet nousee heti tappiin liikkeelle lähdettäessä..

Omaani vaihdoin öljyn paineanturin niin parani paine hiukan tyhjäkäynnillä,eli kuoleentuu nuokin pikkuhiljaa....niin ja moton ko kapistus ei tuohon omaan cupeeseen mennyt sitten millään joten orginaali tuli hankittua,meni heittämällä paikoileen...tuo moton kauppaama malli oli kierre osastaan millin kaksi liian pitkä......ahtaassa paikassa!

T.Jaakko.P
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

alle 0,5 kun menee lämpimällä kelillä niin on huolestumisen paikka. kaikki yli 0,3 luetteloidaan vissii huollossa vielä normaaliksi.

Tärkeintähän on silti se että paineet nousee heti tappiin ku vähä kaasua painaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Pouttu kirjoitti:se ois tietenkin. mut ku nyt haluisin tota perää muutenkin ylemmäs!
miten olis sellaiset jouset, jotka sinne oikeasti kuuluukin :wink:

sitten öljynpaineisiin... oma 510 000 km ajettu 300E näyttää lämpimällä koneella (+85-90 C) n. 1.5 bar paineita tuossa n. 600 rpm paikkeilla, heti kun hieman sattuu kaasuun, niin ne pomppaa sinne 3 bar lukeman, öljynä shell helix 5w-40, ennen öljynvaihtoa paineet oli jotain 0.5 bar lämpimällä koneella, öljystä ei ole tietoa mitä siellä oli, epäilen kuitenkin siinä olleen aika suuri määrä bensaa mukana, kun ruisku oli hieman sekaisin auto ostetaessa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

voi helvetti, sithä se menee jo liian korkeeks !
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulla on alkuperäiset jouset (taxi malliset) ja 3 kumit, niin on just hyvä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

varmasti.. :D mutt sportline-jouset voisin kyllä heittää alle..
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Vastaa Viestiin