Asuntovaunun tai peräkärryn vetäminen automaattivaihteisella
Asuntovaunun tai peräkärryn vetäminen automaattivaihteisella
Useammanlaista mielipidettä olen kuullut, mutta miten on asiantuntijat, eikös maantieajossa voi vetää vaihteenvalitsin D-asennossa ja jos jyrkempiä tai pitkiä nousuja niin sitten 3-asennossa?
Re: Asuntovaunun tai peräkärryn vetäminen automaattivaihteis
Muistelisin, että aiheesta on ollut keskustelua joskus tuossa taannoin. Haulla varmaan löytynee se. W201:sen manuaali neuvoo juurikin noin, eli ylämäki nousuihin ennakoivasti olis syytä käyttää tuota pakkovaihdetta.
Edit: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Edit: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Viimeksi muokannut M.K, Pe 16.04.2004 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Asuntovaunun tai peräkärryn vetäminen automaattivaihteis
Pystyn kyllä jotenkin ymmärtämään että laatikkoa voi rasittaa tarpeettomasti jos perässä on täyteenlastattu tukkikärry hiabilla, ja täydessä rasituksessa töksähtää vaihde päälle. Mutta lieneekö tällä mitään merkitystä maalaisjärjen rajoissa olevia kuormia vedettäessä...? Eihän ison peräkärryn tai asuntovaunun mukanaan tuoma lisärasitus ole juuri Kainuun ylämäkiä ihmeellisempi. Ellei kenelläkään ole mitään perusteita tuolle 3-vaihdejutulle, sanoisin, että D:llä vaan!M.K kirjoitti:...ylämäki nousuihin ennakoivasti olis syytä käyttää tuota pakkovaihdetta.
Eri juttu on esim. toisen auton hinaaminen jossa saatetaan haluta välttää vaihtojen tuomia nykäyksiä. Mutta siinäkään homma ei ole autosta tai laatikosta vaan kuskista kiinni

-T