w201 2.6 ei lähde kunnolla käyntiin.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pousa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 13.07.2009 16:37

w201 2.6 ei lähde kunnolla käyntiin.

Viesti Kirjoittaja Pousa »

Niin elikkä jos joku osaisi avittaa, että mistä vika saattaa johtua.

Vika auto starttaa välillä hyvin kylmänä ja välillä ei hyvin ja sama vika kone kuumana välillä starttaa hyvin ja välillä saa sorvata niin että hävettää mutta aina lähtee kyllä käyntiin ja tyhjäkäynti on moitteeton. Tulpat uusisin juuri samoin tulpan johdot, virranjakajakin on suhteellisen uusi samoin pyörijä. Kertokaas alan miehet mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Käynnistyykö kunnolla heti tankkauksen jälkeen? Jos näin niin vika on luultavasti jossain polttoainepuolen tiivisteessä.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Pousa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 13.07.2009 16:37

Viesti Kirjoittaja Pousa »

Lähteehän se käymään hyvin ajon ja tankkauksen jälkeen heti, mutta kun seisottaa autoa joku 30min niin sitten lähtee vaihtelevasti käyntiin. Aivan kun ei saisi bensaa? Kipinää kyllä tulee perkeleesti joka tulpasta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kolvaile ekaks yj-ja bensapumpumrele niin saat ne pois laskuista ja sitten jos tarttee niin käyt muiden asioiden kimppuun.Toisekseen vois olla myös lämpö-anturi mutta kolvaa releet ekaksi.
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

mistä mahtaa ässäs -86 löytyä tuo rele kun siinä iha samat oireet?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kokemusta on vain 124 mutta eikohän tuo lie akun takana muovisuojan takana, siellä on myös ecu.
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Ei ole akun takana ässässä.

Kuva

Tossa on yj-rele ja bensapumpun rele on siinä vieressä.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

tutkin huomenis. mikä on yj ja ecu?
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Ylijännite.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

tuo musta rele oli jo jollain ollu auki mutta näytti sisuskalut ihan hyvältä.sitte tota peltistä relettä en viittiny avata ku näyttää siltä et tulee silippua kun avaa.sulakkees oli hiukan hapettumaa ja kaikki kosketus pinnat putsailin ja öljysin ja ny ainaki lähti heti käymään kylymästä.jos 3 pvään eioo käyny nii saa veivata kauan.
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

rönimä, mikä auto kyseessä? Kuulostaa enemmänkin joltain alipainevialta. Paineakku?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

muuten sama kun sun mut -86 s 300. mistä se löytyy ja mitä meinaat viaksi?
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

ronimä kirjoitti:mistä se löytyy ja mitä meinaat viaksi?
Paineakku on bensapumpun ja bensansuodattimen yläpuolella, apukuskin puoleisen takarenkaan vieressä. Sellainen pienen ampiaispesän näköinen mokkula. Mietein vaan kun sanoit että jos auto seisoo vähän aikaa ja sitten käynnistyy huonosti niin hyvin mahdollista että ei pysy paineet tallella. Vuotava paineakku voi olla silloin syypää, kuin myös joku vuotava tiiviste tai letku alipainejärjestelmässä.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

hän kiittää ja tutkii pensalinjan kun pääsee montulle tai nosturille jonnekki.tulupakki näytti siltä et ne kannattaa vaihtaa vaikkei tonhon vaikuttaskaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

En kyseen alaista muiden neuvoja mutta tinaa ne releet näyttipä kuinka hyviltä tahansa.Ja se pelti rele auki vaan vaikka repien.Ja vikaa et silmällä näe.Sori
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

joka liitostako meinaat vai jotain erityystä kohtaa? nii ja viä et mistä lämpö anturi lötyy?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jok ikinen tinattu kohta.Kuumalla kärjellä vaan käyt kaikki läpi.Pensa paineen varaajan toiminnan kokeilu tais olla aika vaikeaa ja uusi kallis.Eli suosittelisin tinaamaan ensin ja jos vika vielä päällä niin etsi sit muualta.Tinaaminen halpa ,uusi rele myös kallis.Tyyppi vika vanhemmiten.
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

ronimä kirjoitti:mistä lämpö anturi lötyy?
Kuva

Piirsin kuvaan violetin värisen nuolen osoittamaan anturia.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

kiitos se löyty.
Viimeksi muokannut ronimä, Su 02.08.2009 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mikkokyl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 06.04.2009 16:39
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja mikkokyl »

No nyt alkaa olla omassa kakskutosessa ongelmia käyntiinlähtemisessä, ja pariin otteeseen sammunut kesken normaalin ajon ja sitten kuitenkin lähtenyt normaalisti käyntiin. Ajattelin kokeilla kolvailla bensapumpun releen uusiksi, mutta miten se rele pitää oikeaoppisesti irrottaa? Lähteekö se palikka siitä ihan vaan kovasti riuhtaisemalla vai jollain sivistyneemmällä konstilla? Alkaa pikkuhiljaa hävettää parkkipaikoilla sahailla useampaan otteeseen käyntiin...
Nykyinen: 190E 2.6
(ex) W124 230E
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

eipä tuota tarvi riuhtoo iha vetämällä lähtee ja se kuoriki aika löysäs vähä avittaa pienellä mensselillä. tv huollos sen tinaalivat uuresta. sama sahaaminen jatku niin myin pois.
Vastaa Viestiin