Laita auto käyntiin pimeellä ja mene katsomaan mistä tulpan johdosta hyppää sininen kaari...
Se tulpan johdon muovikuori menettää ajan myötä eristys kykynsä. jonka jälkeen kipinä loikkaa pois johdosta ennen tulppaa.
Katso johdot läpi näkyykö missään sulanutta tai muuten vaurioitunutta kohtaa?
Voihan se vika olla muuallakin mutta tuo nyt tuli ekana mieleen...
Voihan esim. puolakin olla menettänyt tehonsa...
(oma corolla pätki tyhjäkäynnillä, pikku hiljaa pätkiminen lisääntyi kunnes ei oikein pysynyt käynnissä alle 2000rpm. Viikko sitten lopetti käymisen kokonaan. Oli puola räjähtänyt, sytkäpoksi palanut ja tulpan johdot sulanut. Mutta ei sentään palanut koko Toyo) Loppujen lopuksi suht samanlaista tekniikkaahan näissä on (perus periaatteeltaan)
