210 e430 tyhjäkäynti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

210 e430 tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja aadolf »

vaihtelin tuossa tulpat siinä uskossa että olis tuo tyhjäkäynnin lievä 'pätkiminen' loppunu mut ei vaikutusta :cry:
mitäpä seuraavaks tutkimaan :?:
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

tulpan johdot :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

niinkö meinaat, olivat kylläki perkuleen tiukat irrottaa tulpan puolelta :lol:
mut vika oli jo ennen tulppien vaihtoa, eli ei ne nyt menny viallisiks :roll:
kaikkiko pitäs vaihtaa :evil: , vai saisko jotenki selville mistä pätkii :?:
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Laita auto käyntiin pimeellä ja mene katsomaan mistä tulpan johdosta hyppää sininen kaari...

Se tulpan johdon muovikuori menettää ajan myötä eristys kykynsä. jonka jälkeen kipinä loikkaa pois johdosta ennen tulppaa.

Katso johdot läpi näkyykö missään sulanutta tai muuten vaurioitunutta kohtaa?

Voihan se vika olla muuallakin mutta tuo nyt tuli ekana mieleen... :roll:

Voihan esim. puolakin olla menettänyt tehonsa...

(oma corolla pätki tyhjäkäynnillä, pikku hiljaa pätkiminen lisääntyi kunnes ei oikein pysynyt käynnissä alle 2000rpm. Viikko sitten lopetti käymisen kokonaan. Oli puola räjähtänyt, sytkäpoksi palanut ja tulpan johdot sulanut. Mutta ei sentään palanut koko Toyo) Loppujen lopuksi suht samanlaista tekniikkaahan näissä on (perus periaatteeltaan) :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

Näissä m113 koneissa on tosiaan tulpanjohtovikaa. Vikakoodi pitäis ilmestyä viallisesta tulpasta.
Olethan ottanu vaijerilla ja pihdeillä yms. tulpanhatut tulpista, keventää kummasti :wink:
Vastaa Viestiin