84- pensamese ja ilmastointivika
84- pensamese ja ilmastointivika
tällainen nelipyttyinen oliko kakslitrainen pensamersu ja ilmastoinnista ei tiedä toimiiko, ensin se tuuletin mikä on syylarin etupuolella, ei pelaa mitenkään, ei sitä jaksa edes käsin juuri pyöritellä, eli kai sen pitää pyöriä kun ilmastointi on päällä, ja sitten siellä kabiinissa on sellainen vipu mikä liikkuu sivusuunnassa eli sinisellä palkistolla, on ihan hervoton, mihin menee ko. vivun säätö, ja mitä se säätää, itse käsittäisin että ilman astemäärää mutta sanokaa viisaammat mersumiehet mikä mättää.
Re: 84- pensamese ja ilmastointivika
eikö kukaan tiedä, arvailuja jos ei varmaa tietoa.artom kirjoitti:tällainen nelipyttyinen oliko kakslitrainen pensamersu ja ilmastoinnista ei tiedä toimiiko, ensin se tuuletin mikä on syylarin etupuolella, ei pelaa mitenkään, ei sitä jaksa edes käsin juuri pyöritellä, eli kai sen pitää pyöriä kun ilmastointi on päällä, ja sitten siellä kabiinissa on sellainen vipu mikä liikkuu sivusuunnassa eli sinisellä palkistolla, on ihan hervoton, mihin menee ko. vivun säätö, ja mitä se säätää, itse käsittäisin että ilman astemäärää mutta sanokaa viisaammat mersumiehet mikä mättää.
Omko kyseessä w123 vai w201?
No mie veikkaisin että flektiltä on menny laakeri jos ei liiku ollenkaan. Tuosta vivusta en ossaa sanoa yhtään mittää. Maalaisjärki sannoo että se on irronu vivustosta, jos ei sen liikkeessä ole mittään vastustusta. Kato lampula jos näkyis onko irronu vivun toisesta päästä.
No mie veikkaisin että flektiltä on menny laakeri jos ei liiku ollenkaan. Tuosta vivusta en ossaa sanoa yhtään mittää. Maalaisjärki sannoo että se on irronu vivustosta, jos ei sen liikkeessä ole mittään vastustusta. Kato lampula jos näkyis onko irronu vivun toisesta päästä.
Pienempi vika, isompi leka.
Re: 84- pensamese ja ilmastointivika
Se sähkötuuletin on toiminnan puutteessa jumiutunut,sen kuuluukuin toimia vasta kun esim. parkissa seistessä ilmastointi päällä tarvitaan lisäjäähdytystä kun ei ole ajoviimaa.Ota se auki,putsaa laakerit ja voitele niin taas pelaa.Jos ilmastointi parkissa ollessa lämpiää liikaa,paine järjestelmässä nousee ja kriittisen rajan saavutettua ampuu ylipaine...mikä se nyt on...no vaikka venttiili ampuu auki ja aineet järjestelmästä häipyy.artom kirjoitti:tällainen nelipyttyinen oliko kakslitrainen pensamersu ja ilmastoinnista ei tiedä toimiiko, ensin se tuuletin mikä on syylarin etupuolella, ei pelaa mitenkään, ei sitä jaksa edes käsin juuri pyöritellä, eli kai sen pitää pyöriä kun ilmastointi on päällä, ja sitten siellä kabiinissa on sellainen vipu mikä liikkuu sivusuunnassa eli sinisellä palkistolla, on ihan hervoton, mihin menee ko. vivun säätö, ja mitä se säätää, itse käsittäisin että ilman astemäärää mutta sanokaa viisaammat mersumiehet mikä mättää.
Vivusta ja auton mallista tarkempia tietoja tarvitaan.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
se on uudempi eli kai 201w joku saksantuontiromu, onko niissä sitten erilaiset systeemit, no se vipu on kuin joku lämmönsäätövipu, mutta symboolit on siniset. eli siinä on mehut mahdollisesti pihalla, mutta mistä tietää, eli pitääkö joku letku/putki olla kylmä kun auto käy, ja se tuuletin ei varmasti toimi, että myykääpä ehyt, tarjouksia. kyllä siellä joku alkaa suriseen kun lämppäri on päällä kun sen virran kytkee, ja siihen kytkimeen syttyy valo. ei mitään havaintoa sen toiminnasta joten kaikki tiedot tervetulleita, itseasiassa ei ole edes mun auto enää. niin nelipyttyinen kai 2 litrainen neliruutta pensapeli. niin se vipu, jos toimii niin se on sähköinen, ei siinä ole mitään vastusta, eli ei automaattinen ilmastointi kai, luulisin että se just säätää sitä ilmanlämpömäärää, mutta mikä hökötys sitä näissä säättää, ja missä se on.