Olisin hankkimassa C-mallin farmaria 250D-turbo koneella. (jos oikein olen ymmärtänyt niin 605.960) Vuosimallia ~1997.
Minkään näköistä kokemusta kun ei ole kyseisestä moottorista eikä edes C-sarjalaisista, niin voisitteko antaa neuvoja? mitä kannattaa tutkia autosta koe ajo lenkillä?
Esim. kalliit tyyppi viat?
Autohan tulisi todennäköisesti olemaan 200-300tkm ajettu.
Vaikuttavat nuo manuaali-laatikolla olevat olevan halvempia. eli todennäköisesti manuaali tulisi minullekkin. Vai onko manu vika herkempi?
S202 250 Turbodiesel koeajo
Eikö kenelläkään ole kokemusta ko. automallista? 

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Minulta löytyy vastaava laitos pihamaalta. Itelläkin sen verran tuore hankina n.0,5v, että vielä ei ainakaan osaa sanoa mitään "tyyppi"vioista.
Mulla nyt tulossa ihan perushuoltojen lisäksi, imusarjan tiivisteen vaihtoa ja yks ahtoputki menee varmaan uusiksi. narina helat ja jarruja pitää uusia.
Mitään vikaa ei ole ilmennyt nyt minulla olo aikaan ja mittarissa nakuttaa nyt 260tkm. 5v-automaatti on tuo.
Jotkut on moittineet tuon ceen alustaa, ettei ole yhtä vakaa kulkemaan, kun isommat mersut, mut kyllä mulla tuolla sport-alustalla kuleksii ihan nätisti.
Ainut mikä vois toimia paremmin on sadetunnistin. välillä toimii, niinkun pitääkin, mut joskus innostuu pyhkimään liikaakin. Takalasin pyyhkijän otin moottoreineen irti, kun ei aina pelannut ja turhaahan se on siinä takalasia naarmuttamassa..
Mulla nyt tulossa ihan perushuoltojen lisäksi, imusarjan tiivisteen vaihtoa ja yks ahtoputki menee varmaan uusiksi. narina helat ja jarruja pitää uusia.
Mitään vikaa ei ole ilmennyt nyt minulla olo aikaan ja mittarissa nakuttaa nyt 260tkm. 5v-automaatti on tuo.
Jotkut on moittineet tuon ceen alustaa, ettei ole yhtä vakaa kulkemaan, kun isommat mersut, mut kyllä mulla tuolla sport-alustalla kuleksii ihan nätisti.
Ainut mikä vois toimia paremmin on sadetunnistin. välillä toimii, niinkun pitääkin, mut joskus innostuu pyhkimään liikaakin. Takalasin pyyhkijän otin moottoreineen irti, kun ei aina pelannut ja turhaahan se on siinä takalasia naarmuttamassa..

Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Näissä mitään vikoja ole, ominaisuuksia korkeintan.
Osta pois vaan siinä sen enempää ole korjattavaa kun muissakaan, toimii ku pässin munat 380000km...
tai käytä hakua.
Osta pois vaan siinä sen enempää ole korjattavaa kun muissakaan, toimii ku pässin munat 380000km...
tai käytä hakua.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
No nyt on käyty kurkkaamassa yhtä yksilöä... (en koe-ajanut kun liike oli kiinni)
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2633454
Tuo ei ainakaan minua saanut innostumaan.
-Maalipinta oli niin täynnä naarmuja että ylimaalaus olisi helpoin tapa saada tuosta siisti.
-etuvalot kerää kosteutta
-suomikilvet ruuvattu todella tökerösti, etu kilpi kilven kiinnityslevyn läpi vinosti muovipuskurin läpi, takakilpi ruuvattu suoraan peltiin tekemättä mitään ruostesuojauksia. (kohta kukkii)
-Konepellin etureunaa pakkeloitu, jätetty hiomatta ja spreijattu päälle.
-ikkunoiden kalvotummennukset tehty päin persettä.
-muutenkin auto oli niin kuluneen näköinen (ratti, v.keppi yms.) että joko se on ollut välinpitämättömällä omistajalla tai mittarista puuttuu puolet.
Nämä havainnot siis n.10min ympärillä pyörimisen tuloksena. Mitäköhän olisi löytynyt jos olisin ottanut koe ajoon
tai edes olisin mennyt katsomaan autoa päiväs aikaan kun näkee paremmin (käyty klo 22:30 aikoihin)
En minä täydellistä haekkaan, mutta mielummin ostan samalla hinnalla hyväkuntoisen. (tai vaikka eleganse, sport tms. varusteilla olevan. ko auto on classic)
Etsintä jatkuu...

Tuo ei ainakaan minua saanut innostumaan.
-Maalipinta oli niin täynnä naarmuja että ylimaalaus olisi helpoin tapa saada tuosta siisti.
-etuvalot kerää kosteutta
-suomikilvet ruuvattu todella tökerösti, etu kilpi kilven kiinnityslevyn läpi vinosti muovipuskurin läpi, takakilpi ruuvattu suoraan peltiin tekemättä mitään ruostesuojauksia. (kohta kukkii)
-Konepellin etureunaa pakkeloitu, jätetty hiomatta ja spreijattu päälle.
-ikkunoiden kalvotummennukset tehty päin persettä.
-muutenkin auto oli niin kuluneen näköinen (ratti, v.keppi yms.) että joko se on ollut välinpitämättömällä omistajalla tai mittarista puuttuu puolet.
Nämä havainnot siis n.10min ympärillä pyörimisen tuloksena. Mitäköhän olisi löytynyt jos olisin ottanut koe ajoon

En minä täydellistä haekkaan, mutta mielummin ostan samalla hinnalla hyväkuntoisen. (tai vaikka eleganse, sport tms. varusteilla olevan. ko auto on classic)
Etsintä jatkuu...

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
No sen nyt arvaa että ajettavuus ei ole samanlainen kuin E-sarjassa. Mutta minulla olisikin tarkoitus säilyttää tuo W210 ja hankkia S202 kauppakassiksi yms. tavaran kuljetukseen. (rekisteröidä pakuksi ilman takapenkkiä, sitä kun en tarvitse)ArPi kirjoitti:Jotkut on moittineet tuon ceen alustaa, ettei ole yhtä vakaa kulkemaan, kun isommat mersut, mut kyllä mulla tuolla sport-alustalla kuleksii ihan nätisti.
Toivoisin että S202 on parempi ajaa kuin VW passat variant (joka on toinen vaihtoehto) tai ainakin parempi ajaa kuin tuo Toyota Carina E jonka olen vaihtamassa pois.
toki myös W202 kelpaisi muuten muttakun sitä ei taida saada rekisteröityä pakuksi. Vai saako? Ruotsissa näyttäisi saavan...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Minä oon rullaillu tuolla C-mallilla jo jonkin aikaa. Alussa oli ajettavuuden kanssa ongelmia joka johtui muutamista väljistä puslista, löysästä etupyörän laakerista, raidetangon päästä, 225 renkaista ja lasketusta alustasta. Nyt 215/17" renkaat, löysät pois joka paikasta ja on hyvä ajaa. Imusarjan tiivisteet ja muutaman klemmarin vaihdoin sekä tulppasin egr-venttiilin. Yksi moottorin tyyny vaihdettu. Ja ennen sitä huollossa vaihdettiin kardaaniin lähes kaikki, vaikka vika oli tässä moottorin tyynyssä. Seuraaksi menee vaihtoon seisontajarrun vaijerit.
Kuskin oven listan alle kerää helposti ruostetta. Jotkut varoittelee tästä lucasin pumppu-mallista. Minulla boschin pumppu joka kuulemma parempi. (ainakin tässä vanhemmassa ei CDI-mallissa)
Auto on hieno ajaa kunnossa ollessaan, hyviä "automaattisia" ominaisuuksia, kohtuullisen ripeästi ja riittävästi kulkee. Tyytyväinen olen ollut. Eikä 202-koppa ole joidenkin moitteista huolimatta vikaherkempi kuin muut, selviää foorumia selaamalla. Ja tähän varianttiin verrattuna, mb on aina mb...vaikka vanhempikin.
Kuskin oven listan alle kerää helposti ruostetta. Jotkut varoittelee tästä lucasin pumppu-mallista. Minulla boschin pumppu joka kuulemma parempi. (ainakin tässä vanhemmassa ei CDI-mallissa)
Auto on hieno ajaa kunnossa ollessaan, hyviä "automaattisia" ominaisuuksia, kohtuullisen ripeästi ja riittävästi kulkee. Tyytyväinen olen ollut. Eikä 202-koppa ole joidenkin moitteista huolimatta vikaherkempi kuin muut, selviää foorumia selaamalla. Ja tähän varianttiin verrattuna, mb on aina mb...vaikka vanhempikin.