250D täynnä karstaa
250D täynnä karstaa
tänään tuli tota vaihelaatikon modulaattoria ruuvattua niin oli poistettava eestä se imusarjalle tuleva muovi putki ja kaikeksi kauhistukseksi kaikki sisä seinät on ihan täynnä karstaa,
mikä neuvoksi?
kyseessä siis 250D varustettuna tolla egr systeemillä.
putsaanko?onko vaikutusta?miten?
mikä neuvoksi?
kyseessä siis 250D varustettuna tolla egr systeemillä.
putsaanko?onko vaikutusta?miten?
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
On se vaan siivoton yksikkö tuo egr
Vaimon 250D:stä sen kannen yli menevän muoviputken liottelin ämpärissä mootttoripesuaineessa muutaman tunnin, välillä huuhdellen ja resua läpi kiskoen. Ei muuten se paska lähde ihan helpolla.
Tällä toimenpiteellä sen putken sisähalkaisia kasvoi ainakin 4-6 mm. Oli se aika tukossa, vaan eipä tukkeennu enää.
Poistin sen egr:n toiminasta jättämällä kaikki vivut paikalleen. Poistin vain sen läppäventtiilin sieltä imuilman putkesta (kiinni kahdella ruuvilla) ja tulppaamalla kauniisti sen kumiletkun.
Tässä linkki ja kuvia ( http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... egr+poisto )
Tällä toimenpiteellä sen putken sisähalkaisia kasvoi ainakin 4-6 mm. Oli se aika tukossa, vaan eipä tukkeennu enää.
Poistin sen egr:n toiminasta jättämällä kaikki vivut paikalleen. Poistin vain sen läppäventtiilin sieltä imuilman putkesta (kiinni kahdella ruuvilla) ja tulppaamalla kauniisti sen kumiletkun.
Tässä linkki ja kuvia ( http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... egr+poisto )
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
Palotapahtumalle kaikki ilma on hyvästä
Enpä ole mittaillut mutta varmaan vaikuttaa positiivisesti.
Palotapahtumalle on kaikki lisäilma pelkkää plussaa. Siksihän noita ahtimiakin käytetään ja ilmanputsarin suodattimia vaihdetaan.
- 3 millin muutos putken sisäsäteessä (40 mm ->37mm) on leikkauspinta-alassa yli 14% pienennys.
- 3 millin muutos putken sisäsäteessä (30 mm ->27mm) on leikkauspinta-alassa yli 19% pienennys. Mietitään yhdesssä sitä
Palotapahtumalle on kaikki lisäilma pelkkää plussaa. Siksihän noita ahtimiakin käytetään ja ilmanputsarin suodattimia vaihdetaan.
- 3 millin muutos putken sisäsäteessä (40 mm ->37mm) on leikkauspinta-alassa yli 14% pienennys.
- 3 millin muutos putken sisäsäteessä (30 mm ->27mm) on leikkauspinta-alassa yli 19% pienennys. Mietitään yhdesssä sitä

Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
no niin tuli taas oltua ahkerana.
ruuvailin tänään imusarjan irti ja ja moottorin pesuaineella ja harjalla jynssäsin ja lopuks vielä painepesurilla loput mönjät aika helposti lähti verrattuna siihen mitä olin kuvitellut ja putsasin vielä imukanavat kannesta.
EGRstä läppä pois kokonaan ja siihen alipainekellon letkuun pultin pätkä tukkeeksi ja pakoputkelta tulevaan putken ja egr väliin sokea tiiviste!
HUOM suosittelen kaikille jotka omistaa "vähäpäästöisen"
mitä nyt vähä enempi savuttaa mutta ainakin kaikki savu on pakoputkessa eikä imupuolella
mitenkähän nyt sanoisin kone tuntuu jotenkin pirteämmältä ei niin nuhanen kun ennen?tiedä sitten onko pirteys korvien välissä mutta tulipahan tehtyä
ruuvailin tänään imusarjan irti ja ja moottorin pesuaineella ja harjalla jynssäsin ja lopuks vielä painepesurilla loput mönjät aika helposti lähti verrattuna siihen mitä olin kuvitellut ja putsasin vielä imukanavat kannesta.

EGRstä läppä pois kokonaan ja siihen alipainekellon letkuun pultin pätkä tukkeeksi ja pakoputkelta tulevaan putken ja egr väliin sokea tiiviste!
HUOM suosittelen kaikille jotka omistaa "vähäpäästöisen"

mitä nyt vähä enempi savuttaa mutta ainakin kaikki savu on pakoputkessa eikä imupuolella

mitenkähän nyt sanoisin kone tuntuu jotenkin pirteämmältä ei niin nuhanen kun ennen?tiedä sitten onko pirteys korvien välissä mutta tulipahan tehtyä

nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Mutta eikö pakosarjasta tuu pakokaasua ja ilmanputsarin läpi palotapahtumassa tarvittavaa happea?? Mitä enemmän puhdasta ilmaa ilman pakokaasuja sen parempi?
Eikö kierrätys systeemi ole vain sitävarten että saa päästöistä jotain pois kun poltetaan osa pakokaasuita uudelleen.. Ainakin minä olen näin ymmärtänyt..
Eikö kierrätys systeemi ole vain sitävarten että saa päästöistä jotain pois kun poltetaan osa pakokaasuita uudelleen.. Ainakin minä olen näin ymmärtänyt..
IG: @pyrytakkunen
niin sitä meinasin että onko insinöörit aikanaan laskenut ilmanputsarin koon sen mukaan että kone ottaa myös happea pakoputkesta
eli onko mulla nyt liian pieni ilman putsari?tai suomen kielellä saako mylly tarpeeks happea?

eli onko mulla nyt liian pieni ilman putsari?tai suomen kielellä saako mylly tarpeeks happea?

nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
Miten sen nyt ottaa
Kyllä se Ilmanputsari on oikein mitoitettu. Ei se ERG sieltä koskaan happea anna. Se kierrättää vain pakokaasua, eli paremmin se kone happea saa kun ERG on poissa käytöstä.
Sen ERG:n kanssa on osittain niinkuin jarrujenkin. Jarrut on vauhdin surma mutta kuulema kuitenkin pakolliset.
ERG kierrättää pakokaasua takaisin imuilman sekaan koska kuulema näin saadaan vähemmän päästöjä.
En usko, että näin pitemmän päälle kuitenkaan on koska imukanavan tukkeutuessa pakokaasujen päästöt puolestaan nousee.
Ilmansuodatinkin pienentää tilavuusvirtausta, mutta ilman sitä ei kone kauaa tule toimeen eli se on välttämäton paha, kuten jarrutkin.
Tetenkin ilman ilmanputsaria kone saisi enemmän ilmaa ja niin edelleen, mutta elämässä on tehtävä valintoja.
Eli: Kyllä se vakio putsari riittää kun välillä sen vaihdat ettei men tukkoon.
Sen ERG:n kanssa on osittain niinkuin jarrujenkin. Jarrut on vauhdin surma mutta kuulema kuitenkin pakolliset.
ERG kierrättää pakokaasua takaisin imuilman sekaan koska kuulema näin saadaan vähemmän päästöjä.
En usko, että näin pitemmän päälle kuitenkaan on koska imukanavan tukkeutuessa pakokaasujen päästöt puolestaan nousee.
Ilmansuodatinkin pienentää tilavuusvirtausta, mutta ilman sitä ei kone kauaa tule toimeen eli se on välttämäton paha, kuten jarrutkin.
Tetenkin ilman ilmanputsaria kone saisi enemmän ilmaa ja niin edelleen, mutta elämässä on tehtävä valintoja.
Eli: Kyllä se vakio putsari riittää kun välillä sen vaihdat ettei men tukkoon.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska