Mitä mieltä oheisesta MB 400 CDi:stä - onko hyvä auto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Mitä mieltä oheisesta MB 400 CDi:stä - onko hyvä auto?

Viesti Kirjoittaja Chili »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2270094

Mitä olisi huomioitava, kun harkitsen ko. auton ostamista?

Ajettu 100 tkm. Mitä kestää ilmajousitus - lienee kallista korjata?
:(

400 CDi AVANTGARDE, AJ.100 TKM TÄYD. MERKKIH-KIRJA+KUITIT, HYVÄT VARUSTEET, UPEA!!!! Tyyppi Henkilöauto Korimalli Porrasperä
Väri Harmaa - Metalliväri Vuosimalli 2003 (ensirek. 5-2003)
Mittarilukema 100000 km Polttoaine Diesel
Moottorin til. 4.0 l Vetotapa Takaveto
Sijainti Uusimaa, Espoo Vanhakartano Hinta 33790 € (sis. ALV)
Vaihteisto Automaatti Omistajia 1
Henkilömäärä 5 Ovien lkm 4
Katsastettu 5-2009 Rek.nro LLZ-558
Päivitetty 25.06.2009
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Jos itse tekisin kauppoja;

-joka napin pitää toimia
-mitään sivuääniä ei pidä kuulua
-onko suomiauto?
-katso katsastuslapuista että kilometrit juoksee loogisesti
-vikakoodin luku ois aika bueno, jos omistat lukijan
-korjaus ei maailmoja maksa, jos osaa käyttää nettiä ja pystyy vaihtamaan osia itse
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ei oo Suomiauto, ei toi Jarmo Haimakka suomipommeja suosi - näkeehän sen tosta designoverhoilustakin. Eikä osta huonoja, vaan hakee Saksasta ainoastaan parhaita ja todella hyvin varusteltuja yksilöitä eli ymmärtää mielestäni autojen tuonnin oleellisimman pointin hyvin - ei kannata tuoda pommeja, vaan helmiä jotka erottuu edukseen. Isäni osti häneltä 3 vuotta sitten Mersun kaikilla herkuilla ja kaikki on ollut OK ja auto loistava ja käytössä tänäkin päivänä isälläni. Muutenkin positiivinen maku jäi asioinnista Autokaistan kanssa, kun itse olin pari kertaa mukana makutuomarina.
kazaalite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 12.04.2009 13:19
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kazaalite »

ja ei sillä ole mitään väliä onko "suomiauto" kun mersut tehään saksassa samalla tehtaalla...
Nissan--->Mersu
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kiitos - mukava kuulla, että on tyytyväisä asiakkaita. Saksanmaalta oli myyjä itse hakenut auton. Oli jo joutunut korjauttamaan jousitusta edestä - taitaa ilmajousituksen korjaus olla kallista.

Autossa oli melko karkea käynnistyksen jälkeinen käyntiääni - rouskutusta, mikä ihmetytti hiukan. Pitäisi päästä testaamaan joku toinenkin samanlainen moottori, että voisi verrata ja todeta sen olevan normaalia. Onko sellainen rouskutus normaalia kesäpäivänäkin?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Jos rouskuttaa konepelti kiinni / kuuluu ohjaamoon karkea käynti terävästi, niin unoha koko auto. Kyllä kutos- ja kasidieselin kuuluu käydä nätisti kylmänäkin näillä keleillä. Talvella 20 asteen pakkasesta käynnistäessä on eri homma. Toi kasidiisselli kyllä pitäis vaan ns. "jytistä" matalasti. Tietty konepelti auki kuuluu cdi:n ominaiset rouskutukset, että en tiedä miten sitä oot kuunnellu.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

http://www.youtube.com/watch?v=sjzWFJhGqhQ

Ääni oli samanlainen kuin oheisessa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No itsellä on sinänsä vaan yksi kokemus E400CDI:stä ja kyllä sen käynti oli mielestäni jonkinverran karkeampaa kuin vierellä olleen E320CDI:n.

Ilmajousitus on kyllä huomattavasti miellyttävämpi rautajousiin verrattuna. Varsinkin kun saa jäykkyyttä vaihdella.

Onhan ne iskarit kalliita. Ymmärtääkseni parhaiten ilmajousen saa rikki ajamalla kovaa teräviin monttuihin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Mesedesi kirjoitti:No itsellä on sinänsä vaan yksi kokemus E400CDI:stä ja kyllä sen käynti oli mielestäni jonkinverran karkeampaa kuin vierellä olleen E320CDI:n.
Oliko tuo 320 CDI V6 vai I6 koneella? Oliko 400CDI:stä tasapainoakseli pyörähtänyt muutaman hampaan väärään tahtiin?

Onko tuossa 400:ssa jos hiukkasloukku? Meinaan vaan että jos sillä ei saa ajella kaikissa Saksan kaupunkien keskustoissa niin pudottaa myyntihintaa mukavasti Saksassa.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Chili kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=sjzWFJhGqhQ

Ääni oli samanlainen kuin oheisessa.
Toihan käy betonimyllymäisesti ku rivi-4 CDI konsanaan... 400CDI:ssä ei liene hiukkassuodatinta, eikös se oo vasta 420CDI:ssä eli uudemmassa kasidieselissä.

Mutta enivei, ei ton tason diiseli sais käydä karkeasti - en omista, mutta olen nähnyt monesti kun tässä lähellä pyörii musta S 400 CDI päivittäin. Ulospäin ei kyllä dieseliksi huomaa muutaku takaluukun merkinnästä, ja rauhallisesti liikkeelle lähtiessäkin vaan murisee kauniisti matalalla äänellä, eikä raksuta kyllä...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

DBFI kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:No itsellä on sinänsä vaan yksi kokemus E400CDI:stä ja kyllä sen käynti oli mielestäni jonkinverran karkeampaa kuin vierellä olleen E320CDI:n.
Oliko tuo 320 CDI V6 vai I6 koneella? Oliko 400CDI:stä tasapainoakseli pyörähtänyt muutaman hampaan väärään tahtiin?

Onko tuossa 400:ssa jos hiukkasloukku? Meinaan vaan että jos sillä ei saa ajella kaikissa Saksan kaupunkien keskustoissa niin pudottaa myyntihintaa mukavasti Saksassa.
I6 koneella. Enkä edes epäile, että ko. E400:ssa olisi ollut jotain vikaa - muuta kuin se, että se ei ollut minun. En tiedä noista h-loukkujen tilanteesta mitään.

Tuo karkeushan nyt on vain makuasia, ja näin netissä kun ruvetaan määrittelemään jotain ääntä, niin mielikuvia on yhtä paljon kun on kirjoittajia ja lukijoita.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1782
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Jos on joskus kuunnellut MB actros kuorma-autoja, joissa on kasikone--> käy yhtä röyheästi tyhjäkäyntiä tuommonen E400CDI. Olen molempia kuunnellut kun ovat aivan pakasta vedettyjä, tyhjäkäynnissä ei ole suurta eroa :wink:

Ajossa on sitten hieman eroa käyntiäänessä :D
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Sekin voi tietysti olla niin, että S-sarja on niin paljon paremmin ääniltään eristetty ulospäinkin, että ei rouhi yhtään. Omat kuulot perustuu siihen.
Vastaa Viestiin