w124 250D perä kolahtelee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

w124 250D perä kolahtelee

Viesti Kirjoittaja finnpower »

elikkä ajattelin nyt varmuudenvuoksi kysellä viisaammilta ennen kun itse alan tekemään mitään remonttia että mikä pusla on välyksellinen kun perästä kuuluu liikkeelle lähdettäessä kolahdus. sama voidaan todentaa myös niin että auto parkkiin jarruapoljetaan ja hivenen nostaa vaihde päällä kaasua ja kuuluu perästä klonkaus. eli jos jollain suora tieto mikä pusla vaihdetaan niin makia homma itse veikkaisin ristikkoniveltä? kerotkaa jos olen taasen hakoteillä :D
Avatar
ArthurDent
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
Paikkakunta: Inkoo

Klonks vai tunks

Viesti Kirjoittaja ArthurDent »

No et varmaan kovin paljon hakoteillä, mutta muitakin vaihtoehtoja on.

Esimerkiksi huomattavasti yleisempi vika on tukivarsienn etummaiset kumit. Ne isot "mönköt" siellä varsien etupäässä. Tuppaavat hapristumaan ja murtumaan ajan kanssa. Tarkista ne ennenkuin alat isompaa rojektia suunnitteleen.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva

123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

mä vaihdoin joskus 124seeni perämutikan kumit mitkä on siinä perän persiissä heti näkyy ku katsoo auton alle perän takaosaan =)
Murisee
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

jepa. kiitoksia vinkeistä het. pitääpä tällä viikolla katsoa nuo molemmat saatais mersu taasen leima kuntoon :D
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Lainaan vähän.. Eli w124 300D, ja ongelmana kolahdus ko vaihtaa vaihdetta. Mutta, kylmänä tätä ongelmaa ei ole, mutta kun lämpiää about 60c niin sen jälkeen kolahtaa aina ilkeästi ko vaihdetta vaihtaa.

"Väljää" siinä siltä osin tuntuu olevan, mutta osaako joku heittää et mitkä puslat/osat siellä on väljänä ? 8)

Aamusta ois tarkotus lähtä vähän penkomaan..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

hmm EHKÄ voisi olla perän päällä olevassa kumissa välys? en ole varma mutta sehän selviää kun menee pukille ja kampiaa vähän ja kuulostelee. mutta toisaalta tuo lämpösenä kolahdus mietityttää mutta tulipahan tämäkin vastaus nyt esitettyä ;D
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

finnpower kirjoitti:hmm EHKÄ voisi olla perän päällä olevassa kumissa välys? en ole varma mutta sehän selviää kun menee pukille ja kampiaa vähän ja kuulostelee. mutta toisaalta tuo lämpösenä kolahdus mietityttää mutta tulipahan tämäkin vastaus nyt esitettyä ;D
Hienoa, ensimmäinen "arvaus" ikinä tähän aiheeseen :D Ite yritin ettiä välystä perästä, muttako en löytäny.. Aattelin viä ihan ammattimiehelle etittäväks 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

heh :D no joo ammamies kyllä syyn löytää seo faktaa :D ;D
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

finnpower kirjoitti:hmm EHKÄ voisi olla perän päällä olevassa kumissa välys? en ole varma mutta sehän selviää kun menee pukille ja kampiaa vähän ja kuulostelee. mutta toisaalta tuo lämpösenä kolahdus mietityttää mutta tulipahan tämäkin vastaus nyt esitettyä ;D
voihan olla ihan niin, että väljä pusla "asettuu" kun auto seisoo yön yli. Sitten muutaman rytkäisyn jälkeen se taas jää vähän virheasentoon ja alkaa äännellä.

Taka-apurungon etummaiset puslat ovat myös sellaisia joita joudutaan joskus vaihtamaan. Takapyörä irti, ja pusla näkyy pyöräkotelon sivussa. Paistava paljas metalli kertoo, että vaihtoa voisi harkita. Jymähdys vaihtaessa voi tulla myös tästä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Aku P kirjoitti:
finnpower kirjoitti:hmm EHKÄ voisi olla perän päällä olevassa kumissa välys? en ole varma mutta sehän selviää kun menee pukille ja kampiaa vähän ja kuulostelee. mutta toisaalta tuo lämpösenä kolahdus mietityttää mutta tulipahan tämäkin vastaus nyt esitettyä ;D
voihan olla ihan niin, että väljä pusla "asettuu" kun auto seisoo yön yli. Sitten muutaman rytkäisyn jälkeen se taas jää vähän virheasentoon ja alkaa äännellä.

Taka-apurungon etummaiset puslat ovat myös sellaisia joita joudutaan joskus vaihtamaan. Takapyörä irti, ja pusla näkyy pyöräkotelon sivussa. Paistava paljas metalli kertoo, että vaihtoa voisi harkita. Jymähdys vaihtaessa voi tulla myös tästä.
Joo se tosiaan vaihtaa pehmeästi aina yön jälkeen, ei esim jos lähden nyt uudestaan liikenteeseen (vasta tulin kotia)... Pitääpä kattoa joku päivä ko saa auton ilmaan 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Vastaa Viestiin