
w124 250D perä kolahtelee
w124 250D perä kolahtelee
elikkä ajattelin nyt varmuudenvuoksi kysellä viisaammilta ennen kun itse alan tekemään mitään remonttia että mikä pusla on välyksellinen kun perästä kuuluu liikkeelle lähdettäessä kolahdus. sama voidaan todentaa myös niin että auto parkkiin jarruapoljetaan ja hivenen nostaa vaihde päällä kaasua ja kuuluu perästä klonkaus. eli jos jollain suora tieto mikä pusla vaihdetaan niin makia homma itse veikkaisin ristikkoniveltä? kerotkaa jos olen taasen hakoteillä 

- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
Klonks vai tunks
No et varmaan kovin paljon hakoteillä, mutta muitakin vaihtoehtoja on.
Esimerkiksi huomattavasti yleisempi vika on tukivarsienn etummaiset kumit. Ne isot "mönköt" siellä varsien etupäässä. Tuppaavat hapristumaan ja murtumaan ajan kanssa. Tarkista ne ennenkuin alat isompaa rojektia suunnitteleen.
Esimerkiksi huomattavasti yleisempi vika on tukivarsienn etummaiset kumit. Ne isot "mönköt" siellä varsien etupäässä. Tuppaavat hapristumaan ja murtumaan ajan kanssa. Tarkista ne ennenkuin alat isompaa rojektia suunnitteleen.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
Lainaan vähän.. Eli w124 300D, ja ongelmana kolahdus ko vaihtaa vaihdetta. Mutta, kylmänä tätä ongelmaa ei ole, mutta kun lämpiää about 60c niin sen jälkeen kolahtaa aina ilkeästi ko vaihdetta vaihtaa.
"Väljää" siinä siltä osin tuntuu olevan, mutta osaako joku heittää et mitkä puslat/osat siellä on väljänä ?
Aamusta ois tarkotus lähtä vähän penkomaan..
"Väljää" siinä siltä osin tuntuu olevan, mutta osaako joku heittää et mitkä puslat/osat siellä on väljänä ?

Aamusta ois tarkotus lähtä vähän penkomaan..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Hienoa, ensimmäinen "arvaus" ikinä tähän aiheeseenfinnpower kirjoitti:hmm EHKÄ voisi olla perän päällä olevassa kumissa välys? en ole varma mutta sehän selviää kun menee pukille ja kampiaa vähän ja kuulostelee. mutta toisaalta tuo lämpösenä kolahdus mietityttää mutta tulipahan tämäkin vastaus nyt esitettyä ;D


xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
voihan olla ihan niin, että väljä pusla "asettuu" kun auto seisoo yön yli. Sitten muutaman rytkäisyn jälkeen se taas jää vähän virheasentoon ja alkaa äännellä.finnpower kirjoitti:hmm EHKÄ voisi olla perän päällä olevassa kumissa välys? en ole varma mutta sehän selviää kun menee pukille ja kampiaa vähän ja kuulostelee. mutta toisaalta tuo lämpösenä kolahdus mietityttää mutta tulipahan tämäkin vastaus nyt esitettyä ;D
Taka-apurungon etummaiset puslat ovat myös sellaisia joita joudutaan joskus vaihtamaan. Takapyörä irti, ja pusla näkyy pyöräkotelon sivussa. Paistava paljas metalli kertoo, että vaihtoa voisi harkita. Jymähdys vaihtaessa voi tulla myös tästä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joo se tosiaan vaihtaa pehmeästi aina yön jälkeen, ei esim jos lähden nyt uudestaan liikenteeseen (vasta tulin kotia)... Pitääpä kattoa joku päivä ko saa auton ilmaanAku P kirjoitti:voihan olla ihan niin, että väljä pusla "asettuu" kun auto seisoo yön yli. Sitten muutaman rytkäisyn jälkeen se taas jää vähän virheasentoon ja alkaa äännellä.finnpower kirjoitti:hmm EHKÄ voisi olla perän päällä olevassa kumissa välys? en ole varma mutta sehän selviää kun menee pukille ja kampiaa vähän ja kuulostelee. mutta toisaalta tuo lämpösenä kolahdus mietityttää mutta tulipahan tämäkin vastaus nyt esitettyä ;D
Taka-apurungon etummaiset puslat ovat myös sellaisia joita joudutaan joskus vaihtamaan. Takapyörä irti, ja pusla näkyy pyöräkotelon sivussa. Paistava paljas metalli kertoo, että vaihtoa voisi harkita. Jymähdys vaihtaessa voi tulla myös tästä.

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86