W124 200D eikä vetoa alle 2500 rpm

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Peeppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 02.03.2005 12:54
Paikkakunta: Espoon talousalue

W124 200D eikä vetoa alle 2500 rpm

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Eli mistäköhän alan etsimään vaivaa kun 200D on ERITYISEN laiska alle 2500 kierroksen ja heti ylitettyään 2500 "kriittisen pisteen" vetoa tulee ja heti ymmärtää, miksi selkänojat on autossa :lol: . Olen testannut seuraavat toimenpiteet: imuläppä on avattu selälleen, pakokaasun kierrätystouhu on poistettu käytöstä, sammutuskello testattu (OK). Kansipahvi on vaihdettu vastikään myös ja vaiva oli ennen vaihtoakin havaittavissa. Kaasutallan asennolla ei ole mitään merkitystä, vaan juuri tällä maagisella 2500 kierroksella. Veto ja ne vähätkin arvokkaat 200D-hepat häipyvät korskuen tiehensä koneen alitettua tämän rpm rajan :? . Mistä ihmeestä alan seuraavaksi kaivelemaan? Voiko johtua ajonestolaitteesta tai jokin muu sähköjuttu? Osaisiko joku antaa jonkin hyvän vinkin?
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

tota totaa :D eks tässä 200D:ssä ollu uutena joku 60heppaa?? ja mitä siitä nyt on ollu aikaa ku se on ollu uus? hmmm 20vuotta? eli tainnu osa hevosista karata tai kuolla vanhuuteen siellä konepellin alla :D
Murisee
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kaikki muuko on vaihdettu paitsi suodattimet?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Peeppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 02.03.2005 12:54
Paikkakunta: Espoon talousalue

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Naa, tottahan se on, että tusinan verran kaakkeja on jo tullut meetvurstina putkesta ulos, mutta yritän kuitenkin selvittää miksei lopuille kopukoille kaurat ja laukka maistu. :roll:

Suodattimet(pa, öljy, ilma) on myös vaihdettu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Oisko nokka-akseli tasoittunut ajan kanssa niinpaljon, ettei hengitä enää?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Kopukoita vuosimallista riippuen 72-75, eikä sieltä montakaan karkuun pääse ensimmäisen miljoonan matkalla.
Kun henki kulkee suuremmilla kierroksilla niin tuskin siellä hengityksen puolella on vikaa.
Ennakonsäädin tarkasteluun ja sitten pumppupajalle.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voisko olla että nokan tai pumpun ajoitus merkki ei ole kohdallaan?Kierroksilla kun ennakko kääntyis vähän tulis tehoa paremmin? :shock:
Tulikos vika yks kaks,vai remontin jälkeen vai vähitellen? :roll:
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

atlas kirjoitti:Voisko olla että nokan tai pumpun ajoitus merkki ei ole kohdallaan?Kierroksilla kun ennakko kääntyis vähän tulis tehoa paremmin? :shock:
Ääni tälle

Tällainen vika oli yhdessä vanhemmassa Diesel Audissa. Ei vetoja alle 2000. Nokka oli hampaan pielessä.
Vastaa Viestiin