W202 C180 elefantti? perustietoo kiitos?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

W202 C180 elefantti? perustietoo kiitos?

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Juu porukat ol männy ostamaan kyseisen auton.

Mulle tämä ikäluokka on aika tuntematon niin pieniä vinkkejä olis kiva saada.
Mitä vois laittaa syynin alle!
Sillä on vissiin ajettu jotain 167tkm. (suomipirssi).
Manuaali ja ihan peruskampe ei vissiin ilmastointia eikä muuta mukavaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kiitos vinkeistä. 8)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Mulla on noin neljän vuoden kokemus. 10/97 käyttöönotettu. 60Tkm ajanut ja mittarissa nyt 190Tkm. On uudempi facelift-malli hyvillä varusteilla.

Pyyhkijän moottorin, ilmamassanmittarin, pienen vetopyörän stefan, takajarruletkut ja jarrupalat oon vaihtanut. Lisäksi oon vaihtanut tontitusjouset alkuperäisiin Espritin jousiin, ylimaalannut ja ilmastoinnin flektin ohjainlaitteen oon korjannut (vettä sisällä).

Edellinen omistaja oli vaihdattanut ainakin alapallot ja sähköisen ohjauslukon.

Eipä noissa mitään kovin ihmeellistä oo, jos kori on hyvässä hapessa. Etupään nivelet kannattaa tarkastaa aina renkaanvaihdon yhteydessä.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Ensimmäisenä pisti silmiin tuo liian pieni moottori 1,8 :D
Noilla kilometreillä ei pitäisi olla pahemmin ruostetta jos ei ole facelift, on ajallaan ruostesuojattu ja muutenkin asiallisesti pidetty.
Ilmamassamittarit ja pyyhkijän moottorit voi mennä samalla todennäköisyydellä kuin muissakin autoissa. Omasta edeltävästä livakan värisestä C220:stä löystyi ja irtosi joskus mutteri pyyhkijän moottorin päästä, mutta isän faceliftiin piti uusia koko moottori. Myös ilmamassamittarin uusin tuoreeltaan, kun autolla oli menty reipas 100 tkm. Alapallojakin vaihdettiin jossakin välissä.
Ruostetta ei ollut, vielä 235 tkm:n jälkeenkään. Osia maalattiin ihan muista syistä. :lol:

Niinkuin Janimatkin totesi, eipä noissa ihmeempiä ole, vaihtaa öljyjä ja suodattimia ja antaa soitella :!:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Joo. No se kone homma kyl varmasti välttää porukoille.
Ei ne taida kauheesti sitä voimaa tarvita.
Mut yllättävät pirtee kokosekseen se kuitenkin oli mitä kävin testaamassa.
Ruostetta ei ole missää tai en ainakaan löytäny.

Mikäs se koneen tyyppi tossa ny on??
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin