kattovalossa olevan haistelijan tarkotus?? w124
kattovalossa olevan haistelijan tarkotus?? w124
niin rupesin vaan miettimään ko kattovaloa roplasin ni mikä sen tarkotus on sen haistelijan siinä kattovalossa.siihen tulee 2 johtoa ja yks letku? mitä se mahtaa säätää?. autossa ei ole ilmastointia.
W124 E250D
Sama homma itsellä, rullia saa pyöritellä edestaas, välillä kuumaa välillä kylmää. Säädinpaneli on paskana.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Tarkistakaa haistelijasta lähtevän kumiletkun toisessa päässä oleva imuri jonka pitäisi imeä hytin ilmaa haistelijan läpi. Yleensä imurin on jumissa eikä pyöri. Itsellä autto wd40-öljy "liotus" niin johan taas pyörii ja lämmönsäätökin toimii normaalisti. Niin ja imuri sijaitsee hansikaslokeron takana.
Näin vaan vinkkinä ennekun kovin hanakasti lähtee lämmönsäätöpaneelia vaihtamaan.
Näin vaan vinkkinä ennekun kovin hanakasti lähtee lämmönsäätöpaneelia vaihtamaan.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Se "imuri" majailee vänkärinpuolella.
Eli hanskalokero pois ja majapaikka on heti vänkärin reunimmaisen ilmaputken vieressä.
Eikä muisteekseen maksanu kun muutaman kympin se uus imuri.
Siinä pitäis sen haistelijan ritilällä pysyä pieni paperinpala kun virrat on päällä.
Eli hanskalokero pois ja majapaikka on heti vänkärin reunimmaisen ilmaputken vieressä.
Eikä muisteekseen maksanu kun muutaman kympin se uus imuri.
Siinä pitäis sen haistelijan ritilällä pysyä pieni paperinpala kun virrat on päällä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Osaako kukaan kertoa toimiiko W202 systeemi samallatavalla?
Onko normaalia kun lämpötila on asetettu "kiekoista" johonkin kylmän ja kuuman välimaastoon, niin jostain sieltä närhenmunien suunnalta kuuluu semmosta "glonks"/"blombs" ääntä vaimeasti. Onko tällöin närhenmunat jotenkin rikki, vai kuuluuko ominaisuuksiin?
Onko normaalia kun lämpötila on asetettu "kiekoista" johonkin kylmän ja kuuman välimaastoon, niin jostain sieltä närhenmunien suunnalta kuuluu semmosta "glonks"/"blombs" ääntä vaimeasti. Onko tällöin närhenmunat jotenkin rikki, vai kuuluuko ominaisuuksiin?
En osaa sanoa että pitääkö kuulua mutta mulla kuuluu samanlaisia ääniä sieltä.JUHHisi kirjoitti:Osaako kukaan kertoa toimiiko W202 systeemi samallatavalla?
Onko normaalia kun lämpötila on asetettu "kiekoista" johonkin kylmän ja kuuman välimaastoon, niin jostain sieltä närhenmunien suunnalta kuuluu semmosta "glonks"/"blombs" ääntä vaimeasti. Onko tällöin närhenmunat jotenkin rikki, vai kuuluuko ominaisuuksiin?
-Mercedes-Benz s211
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Nyt pitää sanoo että närhenmunien toimintaäänien ei pitäisi kuulua kabiiniin asti!
Tai sit 202:ssa on tod huono äänieristys mitä hiukan epäilen!
Vaimeesti ne mulla napsaa (mut se ei kuulu hyttiin) kun laittaa kylmälle potikat ja menee konehuoneen puolelle.
Virrat päällä ja tempaset sen pistokkeen irti niistä munista.
Sormella kun kokeilee munista nii pehmee vaimee napsahdus sieltä kuuluu kun ne aukee. (olpa härskisti kirjotettu)
Kun jos jaksan nyt muistaa niitten toimintaperiaatteen.
Kun potikat on kylmällä niin sähkömagneetti pakottaa venttiilit kiinni eli hyttiin tulee kylmää.
Ja päinvastoin. Eli Sakemanni insinöörit on taas ollu viisaita
Eli jos virta jostain kumman syystä katkee niille niin ne venttiilit aukee täysille ja hyttiin tulee lämmintä "ilmaa".
Elikkä moottori on sillä taas jotenkin turvattu.

Tai sit 202:ssa on tod huono äänieristys mitä hiukan epäilen!
Vaimeesti ne mulla napsaa (mut se ei kuulu hyttiin) kun laittaa kylmälle potikat ja menee konehuoneen puolelle.
Virrat päällä ja tempaset sen pistokkeen irti niistä munista.
Sormella kun kokeilee munista nii pehmee vaimee napsahdus sieltä kuuluu kun ne aukee. (olpa härskisti kirjotettu)


Kun jos jaksan nyt muistaa niitten toimintaperiaatteen.
Kun potikat on kylmällä niin sähkömagneetti pakottaa venttiilit kiinni eli hyttiin tulee kylmää.
Ja päinvastoin. Eli Sakemanni insinöörit on taas ollu viisaita

Eli jos virta jostain kumman syystä katkee niille niin ne venttiilit aukee täysille ja hyttiin tulee lämmintä "ilmaa".
Elikkä moottori on sillä taas jotenkin turvattu.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
w202 närhenmunista. On kunnossa ollessaan täysin äänettömät. Eli ei kuulu koputtelua rintapellin takaa konehuoneesta. Kotikonstein saa purettua ja putsattua hienolla paperilla niin, että liikkuvat kuin uutena ja äänettömästi. Eli repsikan puolella konehuoneessa rintapellin edessä kaks purkkia, joihin tulee vesiletkut. Avatessa/purkaessa sitten äärimmäistä varovaisuutta, ettei osat holahda pitkin pöytää/lattiaa ja mene samalla hiuksen ohuet käämilangat poikki. On meinaan vmäiset korjailla ja uudetkaan munat ei ihan halvat. Mutta kopsuttelu siis johtuu magneettiventtilin huonosta liikkumisesta ja johtaa sisälämmön nousuun, kun venttiili ei mene oikeaan asentoon. Ikävä vaiva, mutta helposti ja halvalla korjattavissa ilman uusia osia, kun on huolellinen
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Nimenomaan huolellisuutta! Ettei mene niitten kuppien väliltä se ohut lanka poikki!mika40 kirjoitti:w202 närhenmunista. On kunnossa ollessaan täysin äänettömät. Eli ei kuulu koputtelua rintapellin takaa konehuoneesta. Kotikonstein saa purettua ja putsattua hienolla paperilla niin, että liikkuvat kuin uutena ja äänettömästi. Eli repsikan puolella konehuoneessa rintapellin edessä kaks purkkia, joihin tulee vesiletkut. Avatessa/purkaessa sitten äärimmäistä varovaisuutta, ettei osat holahda pitkin pöytää/lattiaa ja mene samalla hiuksen ohuet käämilangat poikki. On meinaan vmäiset korjailla ja uudetkaan munat ei ihan halvat. Mutta kopsuttelu siis johtuu magneettiventtilin huonosta liikkumisesta ja johtaa sisälämmön nousuun, kun venttiili ei mene oikeaan asentoon. Ikävä vaiva, mutta helposti ja halvalla korjattavissa ilman uusia osia, kun on huolellinen
Ei ainakaan mulla tarvinnu puottaa edes nesteitä pihalle kun otin ne kupit pois. (kylmällä koneella)
Kun ne kupit on käsissä ja näkee ne karat niin toiminta periaate on jo selvillä eli helppo nakki!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ainakin sitä sillä on ajateltu varmasti, että webasto pystyy tyrkkäämään kuumaa kabiiniin sillä aikaa, ko virrat on poikki. Eli vennttiilit palaavat aina auki-asentoon, kun auton sammuttaa.Wikke kirjoitti:Joo, ja varmaan arktisia olojakin ajateltu. Ei lämpö luita riko.Manu300cea24 kirjoitti:Eli jos virta jostain kumman syystä katkee niille niin ne venttiilit aukee täysille ja hyttiin tulee lämmintä "ilmaa".
Elikkä moottori on sillä taas jotenkin turvattu.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Manu300cea24 kirjoitti:Se "imuri" majailee vänkärinpuolella.
Eli hanskalokero pois ja majapaikka on heti vänkärin reunimmaisen ilmaputken vieressä.
Eikä muisteekseen maksanu kun muutaman kympin se uus imuri.
Siinä pitäis sen haistelijan ritilällä pysyä pieni paperinpala kun virrat on päällä.
Mites kun mulla on Air Bac hanskalokeron tilalla. Mites sitä lähtee purkamaa et ei baci pössähä silmille.....?

apumiehen airbag irti
akun napa irti ensiksi
I. irrota apumiehen jalkatilasta punainen 10-napainen sähköliitin
II. kun katsot jalkatilasta ylöspäin, löytyy pitkä pultti, joka pystysuorassa airbagin takakautta, lukiten sen kehykseensä, 10 mm hylsy pitkällä jatkolla.
III. vedä airbag ulos kojetaulusta.
IV. sähköliitäntä irtoaa nyppäisemällä ulos, voi olla tiukassa
Ja jos johtoa ei irroita, pärjää ilman sähköisiä töitä
Tosin puhaltimeen pääsee käsiksi alakauttakin
(majailee aivan sivusuulakken reiän alla)
akun napa irti ensiksi
I. irrota apumiehen jalkatilasta punainen 10-napainen sähköliitin
II. kun katsot jalkatilasta ylöspäin, löytyy pitkä pultti, joka pystysuorassa airbagin takakautta, lukiten sen kehykseensä, 10 mm hylsy pitkällä jatkolla.
III. vedä airbag ulos kojetaulusta.
IV. sähköliitäntä irtoaa nyppäisemällä ulos, voi olla tiukassa
Ja jos johtoa ei irroita, pärjää ilman sähköisiä töitä
Tosin puhaltimeen pääsee käsiksi alakauttakin
(majailee aivan sivusuulakken reiän alla)
autodidakti
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Juu näytti sen verran paska hommalta nii en tänää jaksanu tota puhallinta kaivella esiin.
Kuinka paljon se vaikuttaa kun se puhallin ei oo käytössä...?
Närhenmunat putsasin mutta ei toivottua tulosta vieläkin työntää kylmää tai helvetin kuumaa.
sulake 7 kin kunnossa on. Huomenna pitää tehdä sähkö mittauksia.
Minälaisia lukemia pitäs tulla siihen 2 napaiseen liittimeen mikä menee närhenmunille...?
Mikä on se pumppu mikä siinä vieressä on....?
Kuinka paljon se vaikuttaa kun se puhallin ei oo käytössä...?
Närhenmunat putsasin mutta ei toivottua tulosta vieläkin työntää kylmää tai helvetin kuumaa.
sulake 7 kin kunnossa on. Huomenna pitää tehdä sähkö mittauksia.
Minälaisia lukemia pitäs tulla siihen 2 napaiseen liittimeen mikä menee närhenmunille...?
Mikä on se pumppu mikä siinä vieressä on....?
niimpähän lopsahteli minunkin 202:n.petrikar kirjoitti:En osaa sanoa että pitääkö kuulua mutta mulla kuuluu samanlaisia ääniä sieltä.JUHHisi kirjoitti:Osaako kukaan kertoa toimiiko W202 systeemi samallatavalla?
Onko normaalia kun lämpötila on asetettu "kiekoista" johonkin kylmän ja kuuman välimaastoon, niin jostain sieltä närhenmunien suunnalta kuuluu semmosta "glonks"/"blombs" ääntä vaimeasti. Onko tällöin närhenmunat jotenkin rikki, vai kuuluuko ominaisuuksiin?
Lämmönsäätö kuitenkin toimi niinkuin pitää. Ainoastaan säätökiekkojen ollessa joko täysin kuumalla tai täysin kylmällä lopse lakkasi
Tuossa 126:ssa kuuluu ihan hiljainen napse, jos auto ei ole käynnissä, mutta virrat on päällä
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kun oli mullakin joskus irti se imuri niin ei ainakaan mun auton kohdalla vaikuttanu mihinkään.
Jos ei vieläkään pelaa kunnolla kun on uus imuri. (veikkaan)
Niin otat sen lämmönsäätö paneelin pöydälle ja tinaat uudelleen lämmönsäätö potikat kiinni piirilevyyn.
Jos ei vieläkään pelaa kunnolla kun on uus imuri. (veikkaan)
Niin otat sen lämmönsäätö paneelin pöydälle ja tinaat uudelleen lämmönsäätö potikat kiinni piirilevyyn.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"