kattovalossa olevan haistelijan tarkotus?? w124

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

kattovalossa olevan haistelijan tarkotus?? w124

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

niin rupesin vaan miettimään ko kattovaloa roplasin ni mikä sen tarkotus on sen haistelijan siinä kattovalossa.siihen tulee 2 johtoa ja yks letku? mitä se mahtaa säätää?. autossa ei ole ilmastointia.
W124 E250D
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Säätää sisälämpötilaa, jonka olet ensin esiasettanut lämpökiekoista.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

mites se haistelija tajuaa sen jos kuski haluaa kylmää, ja appari kuumaa, ilman että lämmönsäätimet ovat ääriasennossa. eli just ennenkuin naksahtaa..

kun mulla se haistelija taitaa haistaa ihan omia, koska säätelee miten sattuu.. :roll:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sama homma itsellä, rullia saa pyöritellä edestaas, välillä kuumaa välillä kylmää. Säädinpaneli on paskana.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Tarkistakaa haistelijasta lähtevän kumiletkun toisessa päässä oleva imuri jonka pitäisi imeä hytin ilmaa haistelijan läpi. Yleensä imurin on jumissa eikä pyöri. Itsellä autto wd40-öljy "liotus" niin johan taas pyörii ja lämmönsäätökin toimii normaalisti. Niin ja imuri sijaitsee hansikaslokeron takana.
Näin vaan vinkkinä ennekun kovin hanakasti lähtee lämmönsäätöpaneelia vaihtamaan.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Se "imuri" majailee vänkärinpuolella.
Eli hanskalokero pois ja majapaikka on heti vänkärin reunimmaisen ilmaputken vieressä.

Eikä muisteekseen maksanu kun muutaman kympin se uus imuri.

Siinä pitäis sen haistelijan ritilällä pysyä pieni paperinpala kun virrat on päällä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Osaako kukaan kertoa toimiiko W202 systeemi samallatavalla?

Onko normaalia kun lämpötila on asetettu "kiekoista" johonkin kylmän ja kuuman välimaastoon, niin jostain sieltä närhenmunien suunnalta kuuluu semmosta "glonks"/"blombs" ääntä vaimeasti. Onko tällöin närhenmunat jotenkin rikki, vai kuuluuko ominaisuuksiin?
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

JUHHisi kirjoitti:Osaako kukaan kertoa toimiiko W202 systeemi samallatavalla?

Onko normaalia kun lämpötila on asetettu "kiekoista" johonkin kylmän ja kuuman välimaastoon, niin jostain sieltä närhenmunien suunnalta kuuluu semmosta "glonks"/"blombs" ääntä vaimeasti. Onko tällöin närhenmunat jotenkin rikki, vai kuuluuko ominaisuuksiin?
En osaa sanoa että pitääkö kuulua mutta mulla kuuluu samanlaisia ääniä sieltä.
-Mercedes-Benz s211
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Nyt pitää sanoo että närhenmunien toimintaäänien ei pitäisi kuulua kabiiniin asti! :shock:

Tai sit 202:ssa on tod huono äänieristys mitä hiukan epäilen!

Vaimeesti ne mulla napsaa (mut se ei kuulu hyttiin) kun laittaa kylmälle potikat ja menee konehuoneen puolelle.
Virrat päällä ja tempaset sen pistokkeen irti niistä munista.
Sormella kun kokeilee munista nii pehmee vaimee napsahdus sieltä kuuluu kun ne aukee. (olpa härskisti kirjotettu) :lol: :lol:

Kun jos jaksan nyt muistaa niitten toimintaperiaatteen.
Kun potikat on kylmällä niin sähkömagneetti pakottaa venttiilit kiinni eli hyttiin tulee kylmää.

Ja päinvastoin. Eli Sakemanni insinöörit on taas ollu viisaita :idea:
Eli jos virta jostain kumman syystä katkee niille niin ne venttiilit aukee täysille ja hyttiin tulee lämmintä "ilmaa".
Elikkä moottori on sillä taas jotenkin turvattu.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
mika40
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 14.11.2008 10:27

Viesti Kirjoittaja mika40 »

w202 närhenmunista. On kunnossa ollessaan täysin äänettömät. Eli ei kuulu koputtelua rintapellin takaa konehuoneesta. Kotikonstein saa purettua ja putsattua hienolla paperilla niin, että liikkuvat kuin uutena ja äänettömästi. Eli repsikan puolella konehuoneessa rintapellin edessä kaks purkkia, joihin tulee vesiletkut. Avatessa/purkaessa sitten äärimmäistä varovaisuutta, ettei osat holahda pitkin pöytää/lattiaa ja mene samalla hiuksen ohuet käämilangat poikki. On meinaan vmäiset korjailla ja uudetkaan munat ei ihan halvat. Mutta kopsuttelu siis johtuu magneettiventtilin huonosta liikkumisesta ja johtaa sisälämmön nousuun, kun venttiili ei mene oikeaan asentoon. Ikävä vaiva, mutta helposti ja halvalla korjattavissa ilman uusia osia, kun on huolellinen
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

mika40 kirjoitti:w202 närhenmunista. On kunnossa ollessaan täysin äänettömät. Eli ei kuulu koputtelua rintapellin takaa konehuoneesta. Kotikonstein saa purettua ja putsattua hienolla paperilla niin, että liikkuvat kuin uutena ja äänettömästi. Eli repsikan puolella konehuoneessa rintapellin edessä kaks purkkia, joihin tulee vesiletkut. Avatessa/purkaessa sitten äärimmäistä varovaisuutta, ettei osat holahda pitkin pöytää/lattiaa ja mene samalla hiuksen ohuet käämilangat poikki. On meinaan vmäiset korjailla ja uudetkaan munat ei ihan halvat. Mutta kopsuttelu siis johtuu magneettiventtilin huonosta liikkumisesta ja johtaa sisälämmön nousuun, kun venttiili ei mene oikeaan asentoon. Ikävä vaiva, mutta helposti ja halvalla korjattavissa ilman uusia osia, kun on huolellinen
Nimenomaan huolellisuutta! Ettei mene niitten kuppien väliltä se ohut lanka poikki!
Ei ainakaan mulla tarvinnu puottaa edes nesteitä pihalle kun otin ne kupit pois. (kylmällä koneella)

Kun ne kupit on käsissä ja näkee ne karat niin toiminta periaate on jo selvillä eli helppo nakki!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Manu300cea24 kirjoitti:Eli jos virta jostain kumman syystä katkee niille niin ne venttiilit aukee täysille ja hyttiin tulee lämmintä "ilmaa".
Elikkä moottori on sillä taas jotenkin turvattu.
Joo, ja varmaan arktisia olojakin ajateltu. Ei lämpö luita riko. :)
1991 420 SE
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Wikke kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Eli jos virta jostain kumman syystä katkee niille niin ne venttiilit aukee täysille ja hyttiin tulee lämmintä "ilmaa".
Elikkä moottori on sillä taas jotenkin turvattu.
Joo, ja varmaan arktisia olojakin ajateltu. Ei lämpö luita riko. :)
Ainakin sitä sillä on ajateltu varmasti, että webasto pystyy tyrkkäämään kuumaa kabiiniin sillä aikaa, ko virrat on poikki. Eli vennttiilit palaavat aina auki-asentoon, kun auton sammuttaa.
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Manu300cea24 kirjoitti:Se "imuri" majailee vänkärinpuolella.
Eli hanskalokero pois ja majapaikka on heti vänkärin reunimmaisen ilmaputken vieressä.

Eikä muisteekseen maksanu kun muutaman kympin se uus imuri.

Siinä pitäis sen haistelijan ritilällä pysyä pieni paperinpala kun virrat on päällä.

Mites kun mulla on Air Bac hanskalokeron tilalla. Mites sitä lähtee purkamaa et ei baci pössähä silmille.....? :twisted:
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

apumiehen airbag irti

akun napa irti ensiksi
I. irrota apumiehen jalkatilasta punainen 10-napainen sähköliitin
II. kun katsot jalkatilasta ylöspäin, löytyy pitkä pultti, joka pystysuorassa airbagin takakautta, lukiten sen kehykseensä, 10 mm hylsy pitkällä jatkolla.
III. vedä airbag ulos kojetaulusta.
IV. sähköliitäntä irtoaa nyppäisemällä ulos, voi olla tiukassa
Ja jos johtoa ei irroita, pärjää ilman sähköisiä töitä

Tosin puhaltimeen pääsee käsiksi alakauttakin
(majailee aivan sivusuulakken reiän alla)
autodidakti
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

altapäin pystyy työntämään hylsyn pitkällä jatkolla, en muista oliko 1 vai 2 pulttia, joilla kiinni.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Just just Pitää huomenna ottaa työn alle ja kattoo miten kävi.
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Juu näytti sen verran paska hommalta nii en tänää jaksanu tota puhallinta kaivella esiin.

Kuinka paljon se vaikuttaa kun se puhallin ei oo käytössä...?

Närhenmunat putsasin mutta ei toivottua tulosta vieläkin työntää kylmää tai helvetin kuumaa.

sulake 7 kin kunnossa on. Huomenna pitää tehdä sähkö mittauksia.

Minälaisia lukemia pitäs tulla siihen 2 napaiseen liittimeen mikä menee närhenmunille...?

Mikä on se pumppu mikä siinä vieressä on....?
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

petrikar kirjoitti:
JUHHisi kirjoitti:Osaako kukaan kertoa toimiiko W202 systeemi samallatavalla?

Onko normaalia kun lämpötila on asetettu "kiekoista" johonkin kylmän ja kuuman välimaastoon, niin jostain sieltä närhenmunien suunnalta kuuluu semmosta "glonks"/"blombs" ääntä vaimeasti. Onko tällöin närhenmunat jotenkin rikki, vai kuuluuko ominaisuuksiin?
En osaa sanoa että pitääkö kuulua mutta mulla kuuluu samanlaisia ääniä sieltä.
niimpähän lopsahteli minunkin 202:n.
Lämmönsäätö kuitenkin toimi niinkuin pitää. Ainoastaan säätökiekkojen ollessa joko täysin kuumalla tai täysin kylmällä lopse lakkasi

Tuossa 126:ssa kuuluu ihan hiljainen napse, jos auto ei ole käynnissä, mutta virrat on päällä
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

No nyt on se imuri purettu sieltä jemmasta pois.
Eipä toiminu ku kokeili suorallavirralla sen moottorin napoihin.

Jostain pitaa uutta alkaa kyselee.

Kyllä oli usko koetuksella kun otti Air Bacin pois ja niitä verhoiluja.

Seuraavalla kerralla menee varmaa jo puolet nopeemmin.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kun oli mullakin joskus irti se imuri niin ei ainakaan mun auton kohdalla vaikuttanu mihinkään.

Jos ei vieläkään pelaa kunnolla kun on uus imuri. (veikkaan)

Niin otat sen lämmönsäätö paneelin pöydälle ja tinaat uudelleen lämmönsäätö potikat kiinni piirilevyyn.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

melkoisen OT, mut luen tän topicin otsikon aina "kattovalossa olevan heijastelijan tarkotus??" :D
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

alpinweiss kirjoitti:melkoisen OT, mut luen tän topicin otsikon aina "kattovalossa olevan heijastelijan tarkotus??" :D
OFF.
No ei täällä foorumilla olla Suomenkieltä opettelemassa. :lol: :lol:
Pääasia että ongelmat käy ilmi. :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

tuo "glonks / Blombs" kuvasi aika tarkoin sitä ääntä mikä munkin autosta kuuluu jos lämmönsäätimet on säädetty johonkin ääriasentojen välille. :)

Lienee lähinnä "ominaisuus" näissä 202 malleissa
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Moottori on 12 v
halkaisijaltaan 24 mm ja moottorin runko 28 mm pitkä
moottorista lähtee 2 mm varsi, jonka pituus on 13 mm, siinä on ropelli kiiini
sähköliitokset päässä

Moottoria löytyy kuulemma muualtakin kuin Vehosta 8)
autodidakti
Vastaa Viestiin