Kesäautokatsastuxeen menin tänään. Sopivasti käräthti toinen ajovalo ja muutakin valohäikkää eli suuntakuvio ja vilkku oli niin, että tietokone arpoi "HYLÄTTY".
Meinas ajokieltoa pukata! Katsastusmies sanoi kauhisteluuni, että "korjaa jotain". No minäpä kipaisemaan KL-varaosiin ajovaloa - juuei tilaamalla vaan.
No Tarvike-Haussi -nimisestä firmasta löytyi kaikein muun kummallisen sähkötarvikkeen lisäks vanhammallisia ajovaloja - mutta vaan keltaisia. Aistikas tulos on tossa, mutta ompahan auto taas leimassa
Epäilen ajokieltoa siksi, että tuo oli tilapäisen rekisteristä poiston jälkeinen katsastus, eikä normaali määräaikaiskatsastus. En kyllä varma asiasta ole.
Kuulema jos liian monta valovikaa on niin hylsy pötkähtää autom. tietokoneen tulostuksessa. Mulla oli sitten ihan kolme. Katsastusmieskin oli hetken aikaa ihmeissään, että " Jaa hylätty?"
Kävin näyttämässä ja sillä selvä, 22 € meni lisää rahaa A-Katsastuksen pohjattomaan kassaan.
Mutta kyllä oli ajaminen yhtä Nirvanaa kun äsken kauniissa kesäillassa päästelin menemään. Huomenna vien kummipojan valistuskyydille, ettei vaan niihin japaninautoihin sitten..
En malta olla ihmettelemättä, että minkälainen esikuva W114/W115 on uutena ollut omana aikanaan, kun verrokkina on ollut muut sen ajan koslat Isuzu, Corolla, Datsun, Mosse, Eskortti ym.. Ja Morris Marina! No Volvot vissiin oli vähän paremman väen autoloita.
Olen kerran ollut auton kyydissä josta irtosi rengas kahdeksankympin autossa Muistan lopun elämääni kun isäni vilkaisi sivulleen loivassa kurvissa. Morriksen takarengas siellä ohitti autoa. Plojahti sitten suoraan keskelle mäntyä tien toiselle puolelle.
EDIT: Isossa-Britanniassa myydyistä 807 000:sta Marinasta liikenteessä on enää nykyisin vajaat 740 kappaletta, joka on äärimmäisen pieni lukema, olkoonkin että auton tuotannon päättymisestä on jo aikaa 27 vuotta. Marinasta on siis muodostunut Englannin eniten romutettu auto 30 vuoteen.
Aapo.T kirjoitti:...Mutta se on tosi että W115 on ajolleen paras.
No jaa. Ilmeisesti vertailupohja on jokseenkin kapea, jos noin pääsee sanomaan.
Nämä on tietysti makuasioita, mutta ainankin minun makuun parempiakin ajokokemuksia eri Mercedes tuotteista löytyy, kun mihin W114/5 yltää.
Näitä edustaa esim. W140, W221, W211 ja X164 joka on omasta mielestäni ehdoton ykkönen. Jopa parempi kun W221.
Niin, noita autoja en laske mersujen joukkoon vaikka ovatkin hyviä ja nimekkäiden suunnitelijoiden tekemiä. Muovisia laitteita ja edustavat ihan eri ideologiaa mitä ite ajattelen. En suurta eroa tee kulutuselektroniikan ja näiden muovisten autojen välille. Kellosepät ei ajele tommosilla pulkilla
se o vähä niiku kun kelloseppä tuli retostelee mulle että meillä o julmetut toleranssit ku taloja tehää, siis 1mm ja sano että "meillä sentää toleranssit on 0,001mm luokkaa" Minä siihen sanoin vaan että "Jaa että noi iso rako, meillä toleranssi o JUST eikä melkee."
Aapo.T kirjoitti:...Mutta se on tosi että W115 on ajolleen paras.
No jaa. Ilmeisesti vertailupohja on jokseenkin kapea, jos noin pääsee sanomaan.
Nämä on tietysti makuasioita, mutta ainankin minun makuun parempiakin ajokokemuksia eri Mercedes tuotteista löytyy, kun mihin W114/5 yltää.
Näitä edustaa esim. W140, W221, W211 ja X164 joka on omasta mielestäni ehdoton ykkönen. Jopa parempi kun W221.
Niin, noita autoja en laske mersujen joukkoon vaikka ovatkin hyviä ja nimekkäiden suunnitelijoiden tekemiä. Muovisia laitteita ja edustavat ihan eri ideologiaa mitä ite ajattelen. En suurta eroa tee kulutuselektroniikan ja näiden muovisten autojen välille. Kellosepät ei ajele tommosilla pulkilla
Anteeksi. En tiennyt että auton ajettavuuteen vaikuttaa myös ideologiat ja ammatit. Oletan, että auton ajettavuus ja sen ajo-ominaisuudet eivät ole riippuvaisia ajajan koulutuspohjasta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Älkääs pojat vaan alkako kinasteleen. Autoilu on psykofyysinen kokemus, johon liittyy monia tunteita ja uskomuksia. Kuten esimerkiksi tämä ei-mersumiesten sinnikäs varmaan 40-vuotta täyttänyt monitoimiviiksen sättiminen.
Eräs tuttavani kerran totesi minulle syvällä rintaäänellä "Kyllä Pösö antaa niin paljon paremmat kyydit kun Mersu". Vastasin vaihtaneeni Pösön Mersuun ja jääneeni sille tielle.
Kaunis ilta, piti käydä oikein autossa istumassa samalla kun odottelin akkaa työpajasta ja join kaljaa ja tein mielessäni varaosapuutelistaa. Miellytti.