Ostin muuten viime lauantaina ekan mersuni: W115 240D (Stuttgartin laatta 11/74). Omasta mielestäni on kyllä hieno löytö

Nyt sitten kysymykseeni

Etukäteen kiitokset neuvojille!
Tervetuloa foorumille!AU Stralia kirjoitti:....Haluaisin asentaa mersuuni "lisävarusteen" - vasemman puolisen sivupeilin. Harmittaa hiemanettä täytyy näin heti aluksi tekemään tämmöisen työn, sillä haluaisin säilyttää auton originaalina. Moottoritiellä ajaessa sitä kuitenkin tajuaa että ihan turvallisuuden takia on minun se sivupeili hankittava. Onko kenelläkään kokemusta asentaa sivuikkunan karmiin kiinnitettyä peiliä? Onko iisi homma? Entä muuten itse peili: onko W115 type 2:ssä erilainen sivupeili W123:n verrattuna?
Monet kiitokset sinulle OlliOlli Lajunen kirjoitti:...."Uusimman" W115:sen ja W123:n peiliosat ovat samanlaiset mutta peilikolmio joka kiinnittyy oveen on eri kokoinen ja vaikka molemmissa on 3 kiinnitysruuvia niin ne ovat hieman eri kohdilla.![]()
Itse asentaminen ei ole vaikeaa, verhouslevy pois ja alta pitäisi löytyä kevytmetallinen kiinnityspaikka jossa on kolme ruuvinreikää ja keskellä isompi aukko pelinsäätövipua varten. Rakenne selviää kyllä kun löydät varaosapeilin. Ainoa ongelma saattaa olla nuo kevytmetalliin pureutuvat ruuvit jotka saattavat olla jumissa.