Merkki kaijuttit eteen??
Merkki kaijuttit eteen??
Eli 124 coupe niin onko jollain kokemusta laittaa sinne etukaijuttimiin jotain kunnon merkki kaijuttimia kun tänään koitin asentaa ostamiani kajareina niin ottaa ilmastoinnin putki kiinni??? tarkoitan tolla merkki kajareijja jotain muita kun niitä 4.25 tai mitä olikaan kun siinne on ns tarkotettu:D
W124 230 CE -90
Re: Merkki kaijuttit eteen??
Moro, katso oheisesta linkistä lähin jälleenmyyjäsi ja käy kysymässä rainbow KX120 tai sl120 mallisia kaiutin sarjoja.. et tule pettymään kaiuttimiin.Pena_ kirjoitti:Eli 124 coupe niin onko jollain kokemusta laittaa sinne etukaijuttimiin jotain kunnon merkki kaijuttimia kun tänään koitin asentaa ostamiani kajareina niin ottaa ilmastoinnin putki kiinni??? tarkoitan tolla merkki kajareijja jotain muita kun niitä 4.25 tai mitä olikaan kun siinne on ns tarkotettu:D
http://www.audioimport.fi/?jalleenmyyjat
t: Jarkko
autoratio rattailla..
Hain Powersetista Rainbow SL 120:t ja laitoin toisen paikalleen.
Kyllä kai se ääni hiukan parani. Alkuperäinen kaiutin vaikuttaa
erittäin hyvältä pienillä äänenvoimakkuuksilla, mutta isommalla
magneetilla oleva SL soi voimakkaammin. Korkeaäänielementti
on ihan turha, parempaan tulokseen pääsisi yhdellä elementillä.
Kaiutinritilä on niin voimakkaasti vaimennettu, että korkeimmat
äänet jäävät sinne.
Rainbow SL 120 istui hyvin alkuperäisen kaiuttimen paikalle,
ainoastaan kaiuttimen alla olevaa eristettä piti hiukan ohentaa,
mikä onnistui vaivatta sormin.
Kuskin puolen ritilä ei lähtenyt aukeamaan ollenkaan, joten
se sai jäädä odottamaan myöhempää uutta yritystä.
Itsellä on Bosen lisäbasso, en tiedä tuleeko sen kanssa paremmat
etukaiuttimet, mutta ne alkuperäiset soivat ihan hyvin kun
ei kiusaa niitä liikaa. Voluumi tulee varsinaisesti ovikaiuttimista,
joita on 4 kpl. Lisävahvistin syöttää niitä kaikkia 40 watin teholla.
Taidan kuskin puolella harkita pölysuojan ohentamista ritilän
keskeltä, jospa niitä korkeita ääniä tulisi siitä läpi. Toisaalta
kaiuttimen päälle putoamaan pääsevä roska pitää varmasti pahan
pärinän, joten liikaa ei kannata ohentaa.
--asennusta--
No niin, nyt on valmista. Se tiukkka peiteliuska murtui, pitää hommata
uusi. A-pilarin verhoilu piti napata pois, jotta ritilä mahtui pois.
Niitä kuusikantaruuveja ei tarvitse sitten avata. Kaiutinjohtoa
piti jatkaa hiukan, kun se lyhyyttään irtosi DIN-liittimestä.
Liittimen kytkemistä varten piti raottaa mittaristoa.
Äänet ovat nyt aika hyvät, ainakaan paikallaan ei kuulu pärinää.
Poistin hiukan ainetta suojaritilästä korkeiden äänten eduksi, se
aine on vaahtomuovia ja aika haperoa. Poistaminen ei näy päälle ja
se metalliritilä on niin tiuha, ettei siitä mene kuin pölyä läpi.
Säädin diskantia nollasta yhden pykälän korostukselle.
Etukaiuttimia voi nyt soittaa selvästi lujempaa ja ääni on kirkkaampi
kuin ennen.
Sen verran vaivaa (pari tuntia asennusta) ja rahanmenoa (100 e)
tuosta hommasta on, että ihan kaikille sitä ei voi suositella.
Vanhat kaiuttimet jäivät yli ja ne voisin varmaan miitissä lahjoittaa
pois, jos joku tarvitseva muistuttaa.
Kyllä kai se ääni hiukan parani. Alkuperäinen kaiutin vaikuttaa
erittäin hyvältä pienillä äänenvoimakkuuksilla, mutta isommalla
magneetilla oleva SL soi voimakkaammin. Korkeaäänielementti
on ihan turha, parempaan tulokseen pääsisi yhdellä elementillä.
Kaiutinritilä on niin voimakkaasti vaimennettu, että korkeimmat
äänet jäävät sinne.
Rainbow SL 120 istui hyvin alkuperäisen kaiuttimen paikalle,
ainoastaan kaiuttimen alla olevaa eristettä piti hiukan ohentaa,
mikä onnistui vaivatta sormin.
Kuskin puolen ritilä ei lähtenyt aukeamaan ollenkaan, joten
se sai jäädä odottamaan myöhempää uutta yritystä.
Itsellä on Bosen lisäbasso, en tiedä tuleeko sen kanssa paremmat
etukaiuttimet, mutta ne alkuperäiset soivat ihan hyvin kun
ei kiusaa niitä liikaa. Voluumi tulee varsinaisesti ovikaiuttimista,
joita on 4 kpl. Lisävahvistin syöttää niitä kaikkia 40 watin teholla.
Taidan kuskin puolella harkita pölysuojan ohentamista ritilän
keskeltä, jospa niitä korkeita ääniä tulisi siitä läpi. Toisaalta
kaiuttimen päälle putoamaan pääsevä roska pitää varmasti pahan
pärinän, joten liikaa ei kannata ohentaa.
--asennusta--
No niin, nyt on valmista. Se tiukkka peiteliuska murtui, pitää hommata
uusi. A-pilarin verhoilu piti napata pois, jotta ritilä mahtui pois.
Niitä kuusikantaruuveja ei tarvitse sitten avata. Kaiutinjohtoa
piti jatkaa hiukan, kun se lyhyyttään irtosi DIN-liittimestä.
Liittimen kytkemistä varten piti raottaa mittaristoa.
Äänet ovat nyt aika hyvät, ainakaan paikallaan ei kuulu pärinää.
Poistin hiukan ainetta suojaritilästä korkeiden äänten eduksi, se
aine on vaahtomuovia ja aika haperoa. Poistaminen ei näy päälle ja
se metalliritilä on niin tiuha, ettei siitä mene kuin pölyä läpi.
Säädin diskantia nollasta yhden pykälän korostukselle.
Etukaiuttimia voi nyt soittaa selvästi lujempaa ja ääni on kirkkaampi
kuin ennen.
Sen verran vaivaa (pari tuntia asennusta) ja rahanmenoa (100 e)
tuosta hommasta on, että ihan kaikille sitä ei voi suositella.
Vanhat kaiuttimet jäivät yli ja ne voisin varmaan miitissä lahjoittaa
pois, jos joku tarvitseva muistuttaa.