617a motin viritys alkakoon.nyt on uus mylly penkitetty

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

617a motin viritys alkakoon.nyt on uus mylly penkitetty

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

elikkä nyt päätin alkaa viritteleen jo sisäisesti tota mottia kun tuli hankittua sijaisautoki :D 230 w123 millä on kerran kaadettu valopylväs :(
no siihen moottoriin.suunnitelmissa on viedä nokka hiotuttavaksi isontaa ainaki pakovenat mikä on aika hankalaa tietäen 617 motin venttiilin säätösydeemin mutta siihenki on jo sotasuunnitelma.kanavat siistiä, painekotelo tehä uusi, venttili jouset ehkä tulee jäykemmät.
ja jos popo karkaa kasistä niin avaan alakerranki kun suunnitelin puristussuhteiden pienentämistä ja tasapainotusta mutta nämä on vielä suunnitelmia.
ja sitte se perk...n kytkin, sintteri on pers eestä ja se luistaa niin kokeilen kahdella levyllä sen huhhuh saa nähä taas mitä tästä tuloo :D :D
niin ja hx40
Viimeksi muokannut tdt leka, Ma 13.07.2009 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

8)
Viimeksi muokannut tdt leka, Ma 08.06.2009 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2ce34+ville-mersu.html
tuolla on alimmaiset kuvat kyseisestä rojektista.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Komea varkku 8)
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

no niin nyt on päästy alulle.suuttimet meni tänään hp dieselin hoivaan.nokka lähtee huomena hiomiseen.huomen illalla jos purkas alakerran vielä ja kahtos onko männät pysyny ehjänä :lol:

palaillaan
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tätä projektia seurataankin sitten tarkasti, kun on oikea vanhanliiton voimamoottori työn alla! 8)
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

nonniin, huh helpotus männät on ehjät.laakerit oli kuin uudet.
jospa tilailis männänrenkaat ja kannattasko öljypumpun ketju uusia?
loppuviikosta vois kantta alkaa työstään.
pitää kuvia päivitellä ku muistas vaan kameran ottaa mukaan.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

öljypumpun ketju makso muistaakseni muutaman kympin, eli ei olis kallis uusiakaan..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

joo eihän tuo näkyny kallis olevan, taitaapa olla sama uusata ettei tule sitte kirosanoja jos se katkiaa rempan jälkeen
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2ce34+ville-mersu.html

tuola ois kuvia kytkin rojektista ja kannen avarrustakin on aloteltu
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja Tuori »

poikkeaa hieman keskustelusta mutta saisko kysyä mistä oot hommannu tuon etulipan tohon farkkuun? itte en löyrä mistää tollasta hillittyä, kaikki on jotaki lasikuitu helevettiä..... :x
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

eräästä pihalla makaavasta autonraajosta :D
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

nonniin.kansi ois avarrettu pako venat isonnettu (37mm) istukan kulmia muutettu virtaavimmaksi venttiileihin tehty 30asteen viiste, kytkimeen tuli tänään osat 2xbmw levy turbo saabin asetelma.huomena tulee loput osat tiivisteet sun muut niin vois alkaa kasaileen.
nokan saa vasta ens kuusa ja suuttimista ei vielä ole mitään kuulunu no eipä niitä vielä tarvikkaan :roll:

olisko kellään myytävänä hx35 holsettia tai jotai vast kokosta?ei kuitenkaan saa olla pienempi.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Paljonko olet vailla siitä jenkkiturbosta mikä oli sulla ensin paikoillaan?
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

tdt leka kirjoitti:nonniin.kansi ois avarrettu pako venat isonnettu (37mm) istukan kulmia muutettu virtaavimmaksi venttiileihin tehty 30asteen viiste, kytkimeen tuli tänään osat 2xbmw levy turbo saabin asetelma.huomena tulee loput osat tiivisteet sun muut niin vois alkaa kasaileen.
nokan saa vasta ens kuusa ja suuttimista ei vielä ole mitään kuulunu no eipä niitä vielä tarvikkaan :roll:

olisko kellään myytävänä hx35 holsettia tai jotai vast kokosta?ei kuitenkaan saa olla pienempi.
Kummosille väännöille tuon saabin asetelman luvataan riittävän.?

Paljonkos muuten on tehotavote uudistetulla kokoonpanolla?

"Norsulla" vois olla tietoa oikeen ÄIJÄ-turbosta.. Saahan varmaan hx35 monenlaisilla siivillä, mutta miellän ite sen hiukan pieneksi.. :roll:

Pistipä silmään tuossa ekassa viestissäsi tuo puristussuhteen pudotus, miksi? kestäähän tuo mylly hurjia ahtoja muutenkin..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

ei mitään tietoa pitää kokeilla kun ei maksanu ku 70€ ja tuleehan sinne 2 levyä tosin voihan se silti loppua paine asetelmasta no sepä selviää kohta.

tehotavote on että saa ST rajan rikki eli 300hv.

kun ei oikeen tiedä minkä kokonen ahdin tuommosessa pelaa nyt on tosin hx40 kiikarissa miltäs se kuullostaa?

joo se suhteiden pudotus oli vaan semmonen ajatus nyt jo hylätty
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Eräs hurja on käyttäny muistaakseni HX 55:sta 617:kan kanssa. Nelikymppiselläkin tavoitellaan st rajaa kunhan pumppu on hyvä ja kone hengittää.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Haisuli kirjoitti:Eräs hurja on käyttäny muistaakseni HX 55:sta 617:kan kanssa. Nelikymppiselläkin tavoitellaan st rajaa kunhan pumppu on hyvä ja kone hengittää.
En ny tiedä tarkotitko mua, vai onko joku muukin ollu yhtä hullu?

HX55 ei oikein kovin hyvin pelitä tuossa koneessa..

Tosin potkii aivan v*tusti sitten kun lopulta herää..

Käytännöllisyydestä ei voi edes puhua.. :lol:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

mikä on lie paras teho lukema 617 moottorista?oon kullu että 330hv mutta onko enempää?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsport/

entiä mitä valtosen vehkeessä oli voimaaa,mutta kai ny jotakin siinäkin.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

v*ttu ku on aistikas 8)
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

tuohan taitaa olla youtuubisaki tuo video.
nätisti remmillä vääntää mutta kierroksillahan ne tehot otetaan.
ois mukava tietää mitä tuolta löytyy ku se holtsetti herää :D


asiasta mersunmoottoriin.kuinkahan monen merkkisillä männillä noita 617a moottoreita on tehty?
mulla on ny 2 kyseistä moottoria ja toisessa oli mb logo ja nural(hyi) ja toisessa motissa mb logo mahle. tietenki laitan jälkimmäiset nyt käyttöön ku oli 10g kevyemmätki :D melko tarkasti on mäntä kanki paketti mahlen männillä painotettu tehtaalla kaikki 1873g muistan aikoinaan kun virittelin ladan motteja niin niissä saatto olla 10g heittoja :D ja hyvin kesti 2bar ylipaineen
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kahta erimerkkiä on käytetty,nural ja mahle.Omaan 617 koneeseen tuli nural merkkiset männät,koneistaja sanoi että ota männiksi nural tai mahle muuten saat viedä muualle porattavaksi :lol: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Kyllpä sitä taitanee 309,9hp olla ainaki mahollinen Om617 moottorisa. :shock: Ei kumminkaan allekirjottaneella...

Tais olla tdt lekan suuttimet vielä HP Dieselillä perjantaina?
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

siihen siis tähdätään :D
sielähän ne jospa tänään kävis kysäseen millä mallilla ne on ku alkas kohta puoliin tarviin niitä 8)
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

eilen kävin suuttimet hakeen nyt ois kaikki tarvittavat osaset ku sais jyrsittyä vauhtipyörään välilevyn kolot niin vois nostaa koneen paikolleen ja kansi ois muutako laittas paikolleen ja hx 40 on hommattuna 8)
paine kotelo on hitsarilla täähän valmistuu silmisä :D
juhannukseksi pitäs saaja liikkumaan.
onko foorumilaisia tulosa kalajoen suuntaan juhannuksena :?:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

minkä kokoinen tuo turbo on ? ja minkä pajan pumppu ?

tuliko imusarjaan isommat röörit ? kuviakuvia
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

en ole siipiä mittonu mutta hx40superisa on muistaakseni jotai 60/65 mutta ne on varmaa tossa eri kokoset.superia en hommannu ku yritän saada tehot alle 1.5bar paineilla.edellisessä kokoonpanossa 1.3bar 242hp tämä siis pelkällä pumpulla ja turbolla.
HP Dieselin pumppu 125kuutiomilliä tuotto tiedän, ruoka loppuu :lol:
tein sen plenumi painekotelon vai mikäseoli on vielä hitsauksilla ei saa vielä kuvia.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

tdt leka kirjoitti: juhannukseksi pitäs saaja liikkumaan.
onko foorumilaisia tulosa kalajoen suuntaan juhannuksena :?:
Koitahhan saaja liikkeelle. 8)
Voi olla että tullee kalajoella pyöräähettyä.
Vastaa Viestiin