osaako joku sanoa mikä on sellainen sormenkokoinen valkoinen "muovitutti" tai letkuun asennettavan polttoainesuodattimen näköinen puikula 203 sarjan 200 CDI:n koneen päällä? Itse epäilen ilmanpoistoksi tms. kun on kiinni polttoöljyletkussa vähän kuin umpisuoli eli sen kautta ei mene virtausta ja letku jossa on kiinni nousee pääletkun yläpuolelle. Tätä koko komeutta ruokkiva letku lähtee toisen nokka-akselin päästä, siinä on ilmeisesti joku siirtopumppu? Toinen nokka käyttää alipainepumppua.
No joka tapauksessa tuo pieni euron hintaisen näköinen muoviosa tiputtaa tahtia tippa viidessä - kymmenessä sekunnissa. Asian huomaa tyhjäkäynnillä pienenä dieselin hajuna. Sehän on itsessään kuin parfyymiä mutta kai tuo pitää kuntoon laittaa.
Hyvin on toiminut tallin hyllyllä jo pari vuotta. Itellä rupes 270cdi:n päällä myös tippasemaan niin otin pois ja tulppasin letkun. Hyvin on toiminut ilmankin.
mettämies kirjoitti:Hyvin on toiminut tallin hyllyllä jo pari vuotta. Itellä rupes 270cdi:n päällä myös tippasemaan niin otin pois ja tulppasin letkun. Hyvin on toiminut ilmankin.
Tuo on varmaan paras tapa käyttää sitä venttiiliä. Itse hain aikoinaan Veholta uuden kun rikoin alkuperäisen yrittäessäni avata sen.
Korjauskäsikirjan mukaan sen nupin edessä olevaa "rengasta" työnnetään poispäin, jolloin nuppi vapautuu ja sen voi poistaa ja tilalle kytkeä vakuumipumpun. En saanut niitä osia liikahtamaan mihinkään suuntaan alkuperäisessä enkä uudessa venttiilissä, joten tuo mettämiehen käyttötapa tuntuu parhaalta, varsinkin kun en sitä venttiiliä ole koskaan tarvinnut. Mutta pieni arvoitushan se edelleen on..
Ei siitä selvää ota. Vedin putken poikki ja imaisin, niin vuotopaikat löytyi. 2 o-rengasta oli ottanut itseensä, kun runttasin ne 20 asteen pakkasessa paikalleen. Pitää näköjään lämmittää ensin... Ei sitä putkea takaisin saanut, niin m8 pultista rälläköin kierteet pois ja sulloin sen niin pitkälle, kuin saa. Pitää vielä paremmin laittaa, mutta nyt ei pysty parempaan.
Tähän päivitystä, eli meni putket niin koviksi että ei saanut pitävää tulppaa tehtyä enää. Käynnistäessä kylmällä ilmalla kylmää moottoria veti ilmaa koneeseen ja hörähdyksen jälkeen sai sahata käyntiin. Hain MB-osalta uuden letkun T-haaroineen ja muovitutteineen 85€. . Nyt taas käy ja kukkuu tuon osalta. Samalla vaihdoin muutamat O-renkaat muihinkin kirkkaisiin putkiin.