Missä vika? E300 TD automaatti
Missä vika? E300 TD automaatti
Eli E300 TD:n automaatti laatikko (en tiedä mikä on laatikon malli vm.98). Ei mene ollenkaan ns.mateluvaihteille (1,2,3)...D:llä toimii moitteettomasti. Missä saattaisi olla vika?
Onko tietoa missä,muualla kuin veholla vaihdatetaan vaihteistoöljyjä turun seudulla (muutamasta paikasta olen kysellyt,eikä kuulemma mielellään vaihda)?
Onko tietoa missä,muualla kuin veholla vaihdatetaan vaihteistoöljyjä turun seudulla (muutamasta paikasta olen kysellyt,eikä kuulemma mielellään vaihda)?
Hä? Siis että joku autokorjaamo ei muka vaihtaisi automaatin öljyjä.
Aika merkilliseltä kuulostaa.
Tuolla "hyvät huollot"- osiossa on myös Turun puolen hyväksi todettuja paikkoja, sieltä vois löytyä apua huoltamon valintaan.
Aika merkilliseltä kuulostaa.
Tuolla "hyvät huollot"- osiossa on myös Turun puolen hyväksi todettuja paikkoja, sieltä vois löytyä apua huoltamon valintaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mateluvaihteet? Ei mene? Siis keppi ei liiku? Vai auto ei liiku?
Kun lähdet paikaltasi D-asennossa, lähteekö auto liikeelle 1-vaihteella ja vaihtaa ylöspäin normaalisti 2:lle ja 3:lle jne? Eli kaikki vaihteet toimivat?
No jos lähdet paikaltasi keppi 3-asennossa (jos keppi siis liikkuu) niin lähteekö auto liikkeelle edelleen normaalisti ykkösellä ja vaihtaa 2:lle ja 3:lle? Vai eikö auto liiku? Tässä asennossa "3" pitäisi laatikossa olla edelleen käytössä vaihteet 1-2-3 ihan normaalisti, mutta ei enää vaihda isompaa.
Mites kepin asennossa 1? Lähteekö liikkeelle normaalisti ykkösellä ja pysyy ykkösellä eikä vaihda muita vaihteita?
Jos vaihdekeppi ei liiku asentoihin 1 ja 2 ja 3 niin vikaa on muussa kuin öljyissä. Samaten, jos kepin saa asentoon 1, 2 tai 3 mutta auto ei liiku, niin tokkopa öljynvaihto auttaa.
Kun lähdet paikaltasi D-asennossa, lähteekö auto liikeelle 1-vaihteella ja vaihtaa ylöspäin normaalisti 2:lle ja 3:lle jne? Eli kaikki vaihteet toimivat?
No jos lähdet paikaltasi keppi 3-asennossa (jos keppi siis liikkuu) niin lähteekö auto liikkeelle edelleen normaalisti ykkösellä ja vaihtaa 2:lle ja 3:lle? Vai eikö auto liiku? Tässä asennossa "3" pitäisi laatikossa olla edelleen käytössä vaihteet 1-2-3 ihan normaalisti, mutta ei enää vaihda isompaa.
Mites kepin asennossa 1? Lähteekö liikkeelle normaalisti ykkösellä ja pysyy ykkösellä eikä vaihda muita vaihteita?
Jos vaihdekeppi ei liiku asentoihin 1 ja 2 ja 3 niin vikaa on muussa kuin öljyissä. Samaten, jos kepin saa asentoon 1, 2 tai 3 mutta auto ei liiku, niin tokkopa öljynvaihto auttaa.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Kakkosella lähtö?
Minäpä hiukan lainaan tätä topikkia, jos sopii
Omassa samanlaisessa tomaattilaatikossa tuntuisi olevan piirre, että auto lähtee aina ykkösellä liikkeelle. Vaikka kuinka rauhallisesti lähden, niin saan joka kerta laskettua kolme vaihtamiskertaa, elis siis yköseltä neloselle.
Asia ei sinänsä haittaa, koska kakkoselle vaihto tulee melkien heti liikkeellelähdön jälkeen. Mutta insinöörin mieltä vaivaa todella pahasti, kun loota ei toimi suunnitellulla tavalla! Menee ajoilot.
Onko tämä säätökysymys?
Omassa samanlaisessa tomaattilaatikossa tuntuisi olevan piirre, että auto lähtee aina ykkösellä liikkeelle. Vaikka kuinka rauhallisesti lähden, niin saan joka kerta laskettua kolme vaihtamiskertaa, elis siis yköseltä neloselle.
Asia ei sinänsä haittaa, koska kakkoselle vaihto tulee melkien heti liikkeellelähdön jälkeen. Mutta insinöörin mieltä vaivaa todella pahasti, kun loota ei toimi suunnitellulla tavalla! Menee ajoilot.
Onko tämä säätökysymys?
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Re: Kakkosella lähtö?
Jos kysymys on tuosta 300TDT niin noinhan sen pitääkin toimia.rainerb kirjoitti:Omassa samanlaisessa tomaattilaatikossa tuntuisi olevan piirre, että auto lähtee aina ykkösellä liikkeelle. Vaikka kuinka rauhallisesti lähden, niin saan joka kerta laskettua kolme vaihtamiskertaa, elis siis yköseltä neloselle. ?
Kyseessä näkyy vuosimallista 1998 päätellen olevan W210 300TD, jossa voi lähteä myös kakkosella liikkeelle jos loota on W eli Winter-asetuksella. Ja viis kappalettahan noita automaatin eteenpäin suuntautuvia vaihteita tuossa on eli kaaviossa R, N, P, 1, 2, 3, 4, D.azamaza kirjoitti:eikös turbo lähde aina ykkösellä liikkeelle
Jos keppi ei liiku kaikille "pakkovaihteille" niin voisko vika olla jossain lootan tunnistimessa tms. eli saa väärää tietoa anturi ja näin ollen ei anna väkisellä survoa noita vaihteita...
Re: Kakkosella lähtö?
No siitä tässä minun tapauksessa on juuri kyse. Onpas hyvä juttu! Jos eilen olisin baarissa heittänyt veivini, niin en olisi tuotakaan koskaan saanut tietääjuhaoh kirjoitti:Jos kysymys on tuosta 300TDT niin noinhan sen pitääkin toimia.rainerb kirjoitti:Omassa samanlaisessa tomaattilaatikossa tuntuisi olevan piirre, että auto lähtee aina ykkösellä liikkeelle. Vaikka kuinka rauhallisesti lähden, niin saan joka kerta laskettua kolme vaihtamiskertaa, elis siis yköseltä neloselle. ?
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92