Eibachin sarja 300 TDT:hen - Ja pois, H&R tilalla.....

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Eibachin sarja 300 TDT:hen - Ja pois, H&R tilalla.....

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tuli tuossa eilen heitettyä Eibachin jouset TDT:n alle.

Alla oli alunperin sportlinen jouset ja kakkosen kumit joka nurkassa. Tarkoituksena oli laittaa ykköset eteen mutta päätin kuitenkin kokeilla aluksi kakkosilla, ja hyvä niin koska keula laski niin paljon että kaarien pokkaukset oli pakko vääntää sisään.

Perän säädin hiukan keulaa korkeammalle, täytyy hiukan käyttää kuormaa päällä ja katsoa miten se asettuu ja mahdollisesti vielä hienosäätää sitä. Farkussa tosin perän kuuluu olla hiukan korkeammalla kuin keulan. Perä lysyssä kulkeva auto on kyllä karmeinta mitä mieleen tulee.

Kuva
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 14.04.2004 12:46. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

loistavaa 8) , vieläkun saat ne uudet vanteet niin hyvä tulee :!:
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

En oo ennen tuosta 124:sen farmasti tykännyt,mut toi näyttää kyllä tosi tyylikkäältä.Pidän tota väriäkin yhtenä parhaista mikä sopii 124:seen.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Hemmetin hyvän näkönen tosta tuli. Mitkäs vanteet sul on tulossa?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

enska kirjoitti:Hemmetin hyvän näkönen tosta tuli. Mitkäs vanteet sul on tulossa?
Noi talvivanteet on 16 tuumaiset BWA:n Rocketit, kesäksi on tulossa 17 tuuman AMG-replicat.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Mitenkäs oli madallus verrattuna ilmoitettuun? Ja koeajokokemuksiakin kaivataan...

Kiinnostaa lähinnä siksi, koska itsekkin olisin varmaan laittanut eibachit, mutta taisi ilmoitettu madallus olla vain 15mm.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No paha sanoa madalluksesta, ilmoitettiin vissiin 35 mm, mutta kun lähtökohtana oli Sportlinen alusta niin ei niin paljoa.

En tullut mitanneeksi lokarin ja keskiön väliä, mutta kyllä se edelliseen alustaan verrattuna n. 25 - 30 mm silti laski.

Ajossa on tosi mukava, mutta nuo Bilsteinin Heavy Dutyt ei enää toimi kunnolla kun keula on niin matala. Tarvitaan siis lyhyet ja tosi jäykät vaimentajat.

Taitaa Sprintteihin mennä, mutta ovatko ne riittävät jäykät vai onko kuitenkin ratkettava Konin säädettäviin....?
Viimeksi muokannut Mauri H., Ma 12.04.2004 09:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Vaikuttaa normaalikäyttöön sopivalta korkeudelta.
Ei kai sulla Mauri vaan ole Foordin sivuvilkkuja Mersussa.... :shock: :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Juhis2000 kirjoitti:Vaikuttaa normaalikäyttöön sopivalta korkeudelta.
Ei kai sulla Mauri vaan ole Foordin sivuvilkkuja Mersussa.... :shock: :wink:
Joo, Fiestan vilkut on, kun piti jonkinlaiset kirkkaat saada.

Harmittavasti Belgiassa oli asennettu sivuvilkut ihan väärään paikkaan, tulee varmaan tulevaisuudessa siirrettyä oikealle paikalleen vilkut.
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Siitähän tuli sopivan maanläheinen nyt.Ilmeisesti omistajakin on tyytyväinen?
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

vähis kirjoitti:Siitähän tuli sopivan maanläheinen nyt.Ilmeisesti omistajakin on tyytyväinen?
Joo, tyytyväinen kun saa jäykemmät iskarit, nyt vielä keula on hiukan hmmm, pehmeä.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Mesen vilkut

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Vaihda ihmeessä noi vilkut oikeisiin et tulis Mesen näköinen etkö oo kuullu et Fordista tarttuu ruoste! :idea:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Mesen vilkut

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

kaurmi-8 kirjoitti:Vaihda ihmeessä noi vilkut oikeisiin et tulis Mesen näköinen etkö oo kuullu et Fordista tarttuu ruoste! :idea:
Joo, mutta ei niitä alkuperäisiä voi tuohon kohtaan laittaa, eli pitää tehdä uudet reiät ja vanhat vetää umpeen -> lokarit uudelleen maalaukseen.
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Re: Mesen vilkut

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Mauri H. kirjoitti:
kaurmi-8 kirjoitti:Vaihda ihmeessä noi vilkut oikeisiin et tulis Mesen näköinen etkö oo kuullu et Fordista tarttuu ruoste! :idea:
Joo, mutta ei niitä alkuperäisiä voi tuohon kohtaan laittaa, eli pitää tehdä uudet reiät ja vanhat vetää umpeen -> lokarit uudelleen maalaukseen.
Sullaki Mauri alkaa toi uusi teini-ikä painaan kuitenki jo sen verta pahasti päälle, niin ei muutako reijät umpeen ja M3:sen vilkulliset peilit kehiin. Ja tietenki tummat lasit kanssa 8)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Mesen vilkut

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JuhaK kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
kaurmi-8 kirjoitti:Vaihda ihmeessä noi vilkut oikeisiin et tulis Mesen näköinen etkö oo kuullu et Fordista tarttuu ruoste! :idea:
Joo, mutta ei niitä alkuperäisiä voi tuohon kohtaan laittaa, eli pitää tehdä uudet reiät ja vanhat vetää umpeen -> lokarit uudelleen maalaukseen.
Sullaki Mauri alkaa toi uusi teini-ikä painaan kuitenki jo sen verta pahasti päälle, niin ei muutako reijät umpeen ja M3:sen vilkulliset peilit kehiin. Ja tietenki tummat lasit kanssa 8)
Aaargh, ei varmaan!

Kyllä ulkonäön tuunaaminen jää kolmeen asiaan:

Isot vanteet
Madallusta
Helmamuovit korin värisiksi.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

helma muovit

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Juu tulee upeen näköinen kun maalautat helma muovit. Näin viikolla samanlaisen farkun joka oli kauttaaltaan saman värinen oli tosi upeen näköinen :!:
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Isot vanteet
Madallusta
Helmamuovit korin värisiksi
Jep mulla on toi helmojen maalautus kanssa ajankohtainen, heti kun saan takapuskimen valmiiksi niin helmatkin lähtee maalarille.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pikainen mittaus etulokasuojan ja keskiön väliltä tuotti tuloksen 32,5 cm, valitettavasti en muista mikä oli lähtökohta. Melkoisen alas se noilla Eibacheillakin saa, kun laittaa ykkösen kumit eteen, voi vielä sentillä laskea.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No niin, tilasin sitten autoon Konin Sportit, säädettävät iskarit.

Bilsteinit jätin kauppaan siitä syystä että samaa iskaria tarjottiin turbodieseliin kun johonkin 230 E:hen, koneissahan on "hiukan" painoeroa.

Soitettiin Konin maahantuojalle ja sanoi että Sportit saa säädettyä sopiviksi myös tuolle painavalle koneelle, joten Konit alle vaan. Huomenissa saatan jo ehtiä vaihtamaan, katselaan miten vaikuttaa, nyt olisi melkein uudet Bilsteinin Heavy Dutyt myynnissä.
Avatar
A.L.K.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 28.01.2004 09:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja A.L.K. »

Moro,

Tyylikkään näköinen on sun pirssi!
Ja just silleen oikealla tavalla matala, ei mikään asfaltin kyntölaite.

Olisin kiinnostunut sun kommenteista ajotuntuman suhteen; sportline/Eibach. Muuttuiko miten paljon kovemmaksi, jämäkämmäksi, pohjaako jousitus miten helposti, onko miten ns. "pintakova" yms.?

Itsellä on E 280T sportline-alustalla, mut olen kans kuullut pelkkää hyvää noista Eibacheista ja mielessä kangastelee et vaihtaisin niihin. Toiveena sellainen jämäkkä, ei pintakova nypyttäjä, joka ottaa heiton täsmällisesti ja se on siinä ;)

Joten kommentesita kiittäen,
A.L.K.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

A.L.K. kirjoitti:Moro,

Tyylikkään näköinen on sun pirssi!
Ja just silleen oikealla tavalla matala, ei mikään asfaltin kyntölaite.

Olisin kiinnostunut sun kommenteista ajotuntuman suhteen; sportline/Eibach. Muuttuiko miten paljon kovemmaksi, jämäkämmäksi, pohjaako jousitus miten helposti, onko miten ns. "pintakova" yms.?

Itsellä on E 280T sportline-alustalla, mut olen kans kuullut pelkkää hyvää noista Eibacheista ja mielessä kangastelee et vaihtaisin niihin. Toiveena sellainen jämäkkä, ei pintakova nypyttäjä, joka ottaa heiton täsmällisesti ja se on siinä ;)

Joten kommentesita kiittäen,
A.L.K.
No joo, nyt ottaa edestä kiinni lokariin, jostain kumman syystä, tosin tässä tuo kone on aikamoinen malmikasa. Aiemmat kokemukset Eibachista ovat 300 TE:n kanssa vakioiskareilla, ja on kyllä vaikeaa tehdä muuta kuin kehua, oli se niin hyvä. Todella mukava ja samalla erittäin jämäkkä.

Nykyisessä täytyy katsoa mitä nuo lyhyet Konit vaikuttaa, ja jos vielä pohjailee niin sitten saa sarja vaihtua, mutta tässä tosiaan tuo kone painaa ihan sikana enemmän kuin bensavehkeissä, niissä tuo sarja on ihan kymppi. Voin suositella.

Jämäkkä se on kyllä, mutta varmaan tuota keulan elämistä aiheuttaa nuo vääränlaiset iskarit, kertoilen vaikka huomenissa miten auto muuttui.

Niin joo, Sportlineen verrattuna se pienoinen keikkuminen loppui ja kuopat ottaa mukavammin mutta samalla jämäkämmin, kaiken kaikkiaan tosi määrätietoinen alusta, sellainen mersumainen :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ja sitten kävi niin että H&R:n sarja on Eibachien tilalle tulossa, parin viikon odotus tästä tulee, ja täytyy koittaa selvitä sen ajan.

Myyjätaho tuli ystävällisesti vastaan ja suostui samaan hintaan toimitamaan H&R:t tilalle ja laitan sitten Eibachit takaisin kun olen vaihtanut uudet jouset alle.

Iskarit jäi tilaamatta, ei kuulemma auta tuohon vaivaan yhtään.

Edelleen voin suositella Eibachia, mutta ilmeisesti Turbodieseliin se on jo liian pehmeä, bensakoneisissa kuutosissa toimii oikein hyvin vielä.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mauri H. kirjoitti:Iskarit jäi tilaamatta, ei kuulemma auta tuohon vaivaan yhtään.
Huh :shock:
Aika ihme väite, en ihan pureskelematta niele.
Riippuu toki myös lähtökohdista, mutta kuitenkin.

Mene ja tiedä.

Kerro Mauri vielä, että raapiko rengas lokarin reunaan, vai "pohjasiko" sisälokariin?
Ja montako milliä madaltavat H&R:t tilasit?
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Väittäsin myös että laadukkaat lyhennetyt iskarit "vähentää" pyörien liikettä ja sitä kautta heitoissa kiinni rouhimiset poistusivat jos on ihan pienestä kiinni.

No mielenkiintoinen nähdä mihin asettuu noilla H&R:n jousilla mutta epäilen vaan että tippuu lisää tosta.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No joo, vika ei ole madalluksessa, vaan yksi tekijä on huonokuntoiset etualatukivarren puslat, kuskinpuoleinen eturengas on liian lähellä etupuskuria, siispä puslarempalle on varattu aikaa puolentoista viikon päästä.

Vaihdoin tänään kolmosen kumit eteen ja samalla räjähti jousi puristimesta irti kädessä, voitte arvata minkä näköinen käsi nyt on... nahat irti ja melkoisen turvoksissa, mutta ilmeisesti mitää ei hajonnut :lol:

Samalla kun kumeja vaihdoin niin tarkastelin tilannetta, kuskinpuoleinen rengas pahiten ottaa kiinni, ja sekin sisälokarin etureunaan (eli siihen missä lokari alkaa taittumaan alaspäin), juuri asentovirheen takia. Toki jousituksen pehmeys auttaa tätä koska renkaan liikematka on yllättävät suuri.

Nyt kolmosilla keula nousi 5-7 mm ja ei enää pahasti ota kiinni, nyt voi siis ajella sen pari viikkoa kun odotellaan H&R:ää.

Mullahan on vahvat etuiskarit, eikä niissä vaimennus lopu matalanakaan kesken, joten syy ei ole siellä. Konien osalta homma meni niin että niissä on säädettävää nimenomaan ulosjousto, ei sisään jota minä olisin kaivannut, itseasiassa Pro Streetillä sanottiin että Bilsteinin Sprinteissä on jäykempi sisäänjousto, eli niillä tilanne olisi parantunut enemmän kuin Koneilla. Mutta nyt auto jo toimii, eikä iskareissa ole mitään valittamista.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 14.04.2004 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

raul kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Iskarit jäi tilaamatta, ei kuulemma auta tuohon vaivaan yhtään.
Huh :shock:
Aika ihme väite, en ihan pureskelematta niele.
Riippuu toki myös lähtökohdista, mutta kuitenkin.
Väittäsin myös että laadukkaat lyhennetyt iskarit "vähentää" pyörien liikettä ja sitä kautta heitoissa kiinni rouhimiset poistusivat jos on ihan pienestä kiinni.
Konit alle ensimmäiseksi ja sitten testaamaan muuta.
Kyllä hyvät iskarit yllättää!!! sillä miten suuri ero voi olla vain iskareilla. :wink:
A170cdi-00 1999-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18111
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuo renkaan asento, eli että toisella puolella on lähempänä etupuskuria, riippuu tietysti sitten pyöränkulmista, oli puslat hyvät eli huonot.
wiimax.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

dealer kirjoitti:Tuo renkaan asento, eli että toisella puolella on lähempänä etupuskuria, riippuu tietysti sitten pyöränkulmista, oli puslat hyvät eli huonot.
Joo, siitäkin, mutta on ne puslatkin aika pirun kuivuneet
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mielenkiintoinen tuo pro-streetin lausunto.

Tässähän saa uutta tietoa taas roppakaupalla ennenkuin on itse ehtinyt soittaa edes ensimmäistä puhelua minnekkään. Paitsi Saksaan.
No okei, kiitos Mauri infosta, pitänee kysellä niitä sprinttejäkin vielä.
Avatar
A.L.K.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 28.01.2004 09:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja A.L.K. »

Mauri H. kirjoitti:No joo, nyt ottaa edestä kiinni lokariin, jostain kumman syystä, tosin tässä tuo kone on aikamoinen malmikasa. Aiemmat kokemukset Eibachista ovat 300 TE:n kanssa vakioiskareilla, ja on kyllä vaikeaa tehdä muuta kuin kehua, oli se niin hyvä. Todella mukava ja samalla erittäin jämäkkä.

Nykyisessä täytyy katsoa mitä nuo lyhyet Konit vaikuttaa, ja jos vielä pohjailee niin sitten saa sarja vaihtua, mutta tässä tosiaan tuo kone painaa ihan sikana enemmän kuin bensavehkeissä, niissä tuo sarja on ihan kymppi. Voin suositella.

Jämäkkä se on kyllä, mutta varmaan tuota keulan elämistä aiheuttaa nuo vääränlaiset iskarit, kertoilen vaikka huomenissa miten auto muuttui.

Niin joo, Sportlineen verrattuna se pienoinen keikkuminen loppui ja kuopat ottaa mukavammin mutta samalla jämäkämmin, kaiken kaikkiaan tosi määrätietoinen alusta, sellainen mersumainen :lol:
Tjeu,

Kiitokset Mauri kommenteista!

Tuo kuulostaa jur semmoselta kuin oon kaivannukkin. Vielä jos ne vähentää/hävittää tuon nyökkimisen. Eihän se nyt ole mistään kotoisin et farkun kokoinen ja painoinen pirssi menee kuin 'aropupu'... ;) Eli menee Eibachit hankintaan jossain vaiheessa.

Tosi harmi lukea et sulla menee vielä jousisatsi vaihtoon :(
Toivottavasti tilanne korjaantuu noilla H&R:llä.

Semmosen kysymyksen heittäisin vielä armon asiantuntijalle et voiko niitä tasonsäädön paineakkuja testata jotenkin, et onko ne kunnossa, toiminnassa??

Vai onko ainoa tapa ottaa irti ja täyttää uudelleen ja toivoa et siitä oli apua...

Olen tässä pohdiskellut et voiko meikän hyökkiminen ja perän kovuus johtua noitten paineakkujen toiminnasta. Nämä em. efektit eivät siis ole vallan dramaattisia mutta jotenkin tuntuu et kaik ei kummiskaan ole niin kuin pitäisi...

Varsinkin kun ajoin pääsiäisenä Broidin TDT:llä, menee kuin sukkasillaan.

t. A.L.K.
Vastaa Viestiin