E 320 CDI

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Niko Koo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 04.05.2009 15:32
Paikkakunta: Kuopio

E 320 CDI

Viesti Kirjoittaja Niko Koo »

Tervehdys.

Koko ikäni turboahdetuilla bensa-Saabeilla ajaneena ja Suomen Saab-klubin jäsenenä olen nyt hairahtunut tieltä ja päättänyt hankkia diesel-Mersun. Malliksi valitsin E-sarjan 320 CDI:n koska sekä ulkonäkö, että ominaisuudet miellyttävät silmääni. Muutama kysymys ammattilaisille, koska omat tietoni MB:ista ovat todella rajalliset:

1. Ehtiikö 204-hevosvoimaisella dieselillä, kun on tottunut 200-heppaisiin turboahdettuihin Saabeihin?

2. Mitä kannattaa huomioida E-sarjalaista ostettaessa? Millaisia mahdollisia tyyppivikoja näissä on?

3. Miten saan emännän taivuteltua Saabista Mersuun...?

Ja viimeisenä, ei kai tällä foorumilla katsota saabistia kieroon, mikäli on kuitenkin viime aikoina alkanut haikailla MB:n perään? Heh.

Hakua käyttämällä en löytänyt haluamiani vastauksia, joten rohkenin avata tällaisen.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Itsellä on kokemuksia ko mallista reilu vuoden verran ja kilometrejä tullut n. 43tkm.

Autoa on huollettu ihan normaalisti, mutta etupäähän on jouduttu vaihtamaan alapallot, yläpallot ja kallistuksenvakaajasta tulee vielä vaimea kolina. Mitään kunnon vikaa ei ole siis ollut ja kaikki toimii moitteetta. Autolla ajettu nyt 203tkm ja vm. on 2005.

Airmatic alusta on hemmetin hieno lisävaruste mielestäni tossa autossa ja alusta toimii todella hyvin mutkaisella tiellä ja tarvittaessa on todella mukava. Mikään kilpa-auto tuo ei silti ole, mutta sporttinen kylläkin.

204hv 500nm rivi-kutonen on todella hieno moottori ja ajettavuudeltaan pesee kevyesti esim. 225hv bensaversion ja varmasti 200hp bensa saabinkin! :D . Tuo dieselin alavääntö on todella mahtava! Tuossa omassani on Karalan softa n.250hv/600nm, jolloin ohituskiihtyvyys parani vielä huomattavasti ja 0-100 menee varmaan alle 7 sekunnin. Hyvin on toiminut tuo softa! Kulutus pysyi mielestäni samana, ehkä tippui desin pari..

Itse kun tuota autoa olin ostamassa, niin ihan ensimmäisiä vuosimalleja koitin välttää noiden syylärivikojen takia, koska rikkoo mahd. vaihdelaatikon. Muistaakseni jotain muitakin lastentauteja noissa alle 2004 vuosimallisissa on.

Emännän saa varmasti helposti tauvuteltua saabista mersuun, kun uskallat vaan päästää hänet ajamaan. :lol: Mersun sisusta verrattuna saabiin on mielestäni aika paljon tyylikkäämpi! Varsinkin kunnon nahkasisustalla yms. Itsellä on 2-värinen designo nahkaverhoilu (hiekka/antrasiitti) ja on ainakin omasta mielestäni todella upea! :wink:

Suosittelen omasta puolesta kyseistä mallia lämpimästi! Vuosimalliksi kannattaa valita 2004 tai uudempi ja tietysti avatgarde-varustuksella.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Niko Koo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 04.05.2009 15:32
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Niko Koo »

Kiitoksia vastauksesta.

Tosiaan olen saanut käsityksen, että E 320 on erittäin pätevä auto ja dieseliksi tuo vaikuttaisi aika suorituskykyiseltä. Kyllähän sitä nuorena miehenä pitää välillä vielä saada nopeasti kiihdyttääkin, vaikka ei se taloudellista olekaan...

Ulkonäöltäänkin miellyttää omaa silmääni, vaikka kauniimpi osapuoli jaksaakin mutista, että Mersuilla ei ennen eläkepäiviä voi ajaa. No, jospa hän heltyisi, kun komean E-sarjalaisen tuohon pihaan ajaa ja vähän koeajolla käyttää.

Tohtiiko täällä kysyä paljonko seka-ajossa suunnilleen on kulutus?
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Moi,
mun edellinen oli juuri tuommoinen. Maantiellä ajelin kaksi ja puoli vuotta työmatka-ajoa suunnilleen 5 litran lukemia, mutta painava auto tomaattina kaupungissa nostaa kyllä kulutusta. "Sekalainen ajo" riippuu tietysti siitä, että paljonko tulee maantietä ja paljonko muuta, mutta jos puolet ja puolet niin tuskin sekalaisen ajon kulutus kahdeksaan asti nousee.

Kyllähän tuo rivikuutonen jaksaa autoa viedä, erityisesti voiman huomaa maantienopeuksissa, kun joskus joutui ohitustilanteissa vähän kiihdyttelemään "kilpahenkisiä" pojankloppeja vastaan. Kummasti nuo GTI:t tippui siinä 150 km/h jälkeen kyydistä, kun mese alkoi vasta vaihtamaan nelosta sisään. :D

Itse siirryin diisseliin bensaturbo-volvosta ja kyllä kolmekakskymppinen sellaiset kiihdytyksessä pesee. Sanoisin, että varsin suorituskykyinen perheauto. Ja dieseliä on varsin helppo viritellä taskurahalla:
http://digituning.com/fi/tuotteet/mb.htm
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ota selvää haluamistasi yksilöistä, että onko jäähdytin vaihdettu tai että se ei olisi Valeon valmistetta. On tullut eteen tapauksia joissa laatikkoöljy ja jäähdytinneste on mennyt sekaisin Valeon valmisteissa. Lisätietoa hakusanalla valeo*.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Jos voit valita niin osta -04 tai uudempi.
Niissä on ,ehkä vähemmän sähkö vikoja jotka ei kaikki ole vakavia.
Ja näissä ja uudemmissa on ehkä korjattu tuo vaihteiston lauhdutin, joka
on kallis korjata jos ei takuuta ja teettää veholla.
Valeon tekemät on osin heikkoja.
Behr on se laadukkaampi.
Haulla löytyy lisää aiheesta.
Muuten hyvä auto. :wink:
Avatar
ViBr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 16.03.2009 20:36
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja ViBr »

Myötäilen muita vastaajia. Vääntöä on todella paljon, ja yhdessä erinomaisen laatikon kanssa kuljettaja sanelee vauhdin mieleisekseen. Jos vedät kärryä, niin se on helppo unohtaa. Itse en kyllä pääse vitosella alkaviin keskikulutuksiin, harvoin edes kutosella. Ajelenkin kyllä paljon pikkuajoa ja vesän kärryä. Autoa voin kyllä lämpimästi suositella. Lisävarustelistalta nostaisin esiin ortopedipenkin. Se rajoittaa vaihtoehtoja, mutta on todella miellyttävä.
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Itsellä on S210 vm'01 320CDI koneella. Ajotietokoneen kulutus on ollut koko ajan luokkaa 7.5 litraa - ajo on ollut kokolailla sekalaista, eli sisältänyt niin pitkiä kaupunki kuin maantiepätkiäkin. Tämän tarkempaa tietoa ei vielä ole, kun vasta neljä tankillista olen tuolla ajanut. :oops:

Ainakin tuo S210 ortopedipenkki ei aivan käänny 193 senttisen tarpeisiin sopivaan mutkaan. Jotkut normi rekarot varmasti pesisi nuo. Se niiden muistiominaisuus on kyllä kätevä jos/kun on monia kuskeja.

En tiedä, miten paljon eroaa uudempikoppasista tuo pata ominaisuuksineen? Olen ollut kuitenkin tyytyväinen!

Ilmeisesti 270 pata olisi helpompi huoltaa, kun on lyhyempi? 320 kone on aika pitkänläntä ja täyttää kattilahuoneen hyvin.
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

pforsell kirjoitti:Moi, mun edellinen oli juuri tuommoinen. Maantiellä ajelin kaksi ja puoli vuotta työmatka-ajoa suunnilleen 5 litran lukemia, mutta painava auto tomaattina kaupungissa nostaa kyllä kulutusta. "Sekalainen ajo" riippuu tietysti siitä, että paljonko tulee maantietä ja paljonko muuta, mutta jos puolet ja puolet niin tuskin sekalaisen ajon kulutus kahdeksaan asti nousee.
No ei nyt kuitenkaan kuseteta kyselijöitä etteivät luule liian hyväksi? Kyllä se nyt vaan on fakta, että kun tankista mittaat kulutusta ja matka-ajoa ajat V6 320CDI:llä niin et sä sitä matka-ajossa saa viemään edes vakio 225/55/16 rengastuksella "suunnilleen 5 litran lukemia" paitsi ajotietokoneen näytöllä. Kyllä toi vie ihan missä tahansa matka-ajossa sen 5,6-6,0 litraa / 100 km vaikka kuin 80 km/h köryyttelis. Rehellinen keskikulutus lienee siinä seittemän litran yläpuolella, koska kylmänä toi pata kyllä hörppää ja harva pääsee maantielle ajamaan 100 km/h vauhtia suoraan kotipihasta - eli kulutus kyllä heti kasvaa, jos matkan alussa ja lopussa pyörittelet pari kilsaa nurkissa. Kaupunkiajossa ei oo mitekään epätavallista 10 litraa / 100 km, mutta koittakaapa päästä samaan lukemaan samankokoisella ja samantehoisella bensa-autolla, puolta pienemmälläkin moottorilla tekee aika tiukkaa.

Eli suorituskykyä kyllä on tuossa padassa ihan riittävästi mihin tahansa tilanteeseen ja siitä ei ratkaista kovin suurilla polttoainelaskuilla käytti kaasujalkaa miten hyvänsä.

Rivi6:han on kalliimpi esim. vakuutuksiensa puolesta kuin V6 320CDI, koska V6:ssa on pienempi iskutilavuus (2987 cm3 vs. 3222 cm3).
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

masaf1 kirjoitti:Kyllä se nyt vaan on fakta, että kun tankista mittaat kulutusta ja matka-ajoa ajat V6 320CDI:llä niin et sä sitä matka-ajossa saa viemään edes vakio 225/55/16 rengastuksella "suunnilleen 5 litran lukemia" paitsi ajotietokoneen näytöllä. Kyllä toi vie ihan missä tahansa matka-ajossa sen 5,6-6,0 litraa / 100 km vaikka kuin 80 km/h köryyttelis.
Joo, tästä olen samaa mieltä. Tämä kuukausi sitten hommaamani V6 VahinkoWankkuri on maantielläkin ainakin litran janoisempi, kuin edellinen R6 sedan. Löpöä näyttäisi ABC:n pumppumittarin mukaan menevän semmoiset 6,5 litraa sadalle.

Tosin huomautuksessasi on sen verran perää, että työmatkaani ei kuulu taajama-ajoa ollenkaan, vaan kotipihasta on matkaa valtatie nro 8:lle suoraa tietä pitkin 510 metriä, jonka jälkeen rampista alas ja loppumatka vakionopeussäätimellä 74 kilometriä työpaikan pihaan valtatietä nro 2 pitkin.

Viime keväänä yksi tankkausväli (76,1 litraa pumpulla) kuljetti autoa 1572 kilometriä (tekee 4,8 l/100 km).
Viimeksi muokannut pforsell, Ti 05.05.2009 17:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mikablo »

No huh - onpas teillä pienet kulutukset. Mulla on e270 CDI ja kaupunkiajossa kulutus noin 10Litraa. En edes kengitä ja rauhallisella ajolla.

Sitä olen ihmetellyt kun kone raksuttaa tyhjäkäyntiä tietokone ilmoittelee kulutuksen yli 17litraa. Edellisessä Mondeossa tietokone tyhjäkäynnillä näytti 2Litraa. Mikähän tuossa on logiikka??

Niin ja tuon 10 litraa/100 km laskin tankkauksen yhteydessä. Ajotietokone näyttää sen pienemmäksi.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mikablo kirjoitti:No huh - onpas teillä pienet kulutukset. Mulla on e270 CDI ja kaupunkiajossa kulutus noin 10Litraa. En edes kengitä ja rauhallisella ajolla.

Sitä olen ihmetellyt kun kone raksuttaa tyhjäkäyntiä tietokone ilmoittelee kulutuksen yli 17litraa. Edellisessä Mondeossa tietokone tyhjäkäynnillä näytti 2Litraa. Mikähän tuossa on logiikka??

Niin ja tuon 10 litraa/100 km laskin tankkauksen yhteydessä. Ajotietokone näyttää sen pienemmäksi.
Onko tuo 270CDI automaatti? Likimain sama kulutus se 5 litraa ja 10 litraa on, siis jos toisella kertaa ajetaan suoraa matka-ajoa kesäkelillä kohtuullisella nopeudella ja toinen pyörittelee kaupungissa. Tätä kulutusta on kyllä puitu jo muutamaan otteeseen mutta viiteen litraan olen itsekin päässyt parhaalla pihistyksellä kun keskikulutus on ollut seitsemässä (tankkauksista mittaamalla) mutta noita keskikulutuksiakin on vähän turha verrata kun ajo voi olla niin erilaista.

Joka tapauksessa tuo I6 menee tehoisekseen tosi vähällä (jos on kunnossa), ja 211 menee hitusen vähemmällä kuin 210 E320CDI, ainakin oman kokemuksen perusteella. Ja kun täällä yleensä kehutaan omia niin sanon että ei ole enää kumpaakaan.

Oli kuitenkin tarkoitus kommentoida tuota tyhjäkäyntikulutusta. Eihän mese näytä tyhjäkäyntikulutusta (no uudemmat, 204 esim. näyttää) vaan keskikulutusta ja jos olet paikallaan niin nouseehan se vaikka kuinka suureksi. Ilmeisesti Mondeo vaihtaa l/100km näytön ja l/h näytön välillä?
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mikablo »

DBFI kirjoitti:
mikablo kirjoitti:No huh - onpas teillä pienet kulutukset. Mulla on e270 CDI ja kaupunkiajossa kulutus noin 10Litraa. En edes kengitä ja rauhallisella ajolla.

Sitä olen ihmetellyt kun kone raksuttaa tyhjäkäyntiä tietokone ilmoittelee kulutuksen yli 17litraa. Edellisessä Mondeossa tietokone tyhjäkäynnillä näytti 2Litraa. Mikähän tuossa on logiikka??

Niin ja tuon 10 litraa/100 km laskin tankkauksen yhteydessä. Ajotietokone näyttää sen pienemmäksi.
Onko tuo 270CDI automaatti? Likimain sama kulutus se 5 litraa ja 10 litraa on, siis jos toisella kertaa ajetaan suoraa matka-ajoa kesäkelillä kohtuullisella nopeudella ja toinen pyörittelee kaupungissa. Tätä kulutusta on kyllä puitu jo muutamaan otteeseen mutta viiteen litraan olen itsekin päässyt parhaalla pihistyksellä kun keskikulutus on ollut seitsemässä (tankkauksista mittaamalla) mutta noita keskikulutuksiakin on vähän turha verrata kun ajo voi olla niin erilaista.

Joka tapauksessa tuo I6 menee tehoisekseen tosi vähällä (jos on kunnossa), ja 211 menee hitusen vähemmällä kuin 210 E320CDI, ainakin oman kokemuksen perusteella. Ja kun täällä yleensä kehutaan omia niin sanon että ei ole enää kumpaakaan.

Oli kuitenkin tarkoitus kommentoida tuota tyhjäkäyntikulutusta. Eihän mese näytä tyhjäkäyntikulutusta (no uudemmat, 204 esim. näyttää) vaan keskikulutusta ja jos olet paikallaan niin nouseehan se vaikka kuinka suureksi. Ilmeisesti Mondeo vaihtaa l/100km näytön ja l/h näytön välillä?
Automaatti kyseessä. Maantiellä tuo kulutus kyllä laskee tietokoneen mukaan reippaasti. Kympin kulutukseen pääsee helposti pienessä nurkka-ajossa varsinkin kun kone ei ehdi normaalilämmöille.

Tuohon keskikulutukseen.. voi tosiaan olla, että mondeo vaihtoi näytön litraa l/h - hyvä pointti!
ccmali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 31.05.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ccmali »

Joo, tervetuloo porukkaan, tuskin on Saappiin paluuta :D

Se etupään tankoviidakko on tosiaan syytä selvittää ennen ostopäätöstä, aika yleisesti on 120 tkm ajetussa autossa 4-6 kpl tankoja ja niveliä loppu ja rahaa menee Veholla 1500 e ja jossain muuallakin 1000 e. Myös takapään nivelet kulutustavaraa.

Lisäksi itse katsoisin laatikon toiminnan varsinkin kylmänä ja mahdollisimman monessa eri tilanteessa. Ihan vuosimallista riippumatta. Ja sitten tarkkaan tuijottaa sitä kierroslukumittarin viisaria koeajolla, ettei kierrokset humppaa yhtään. Täällä on paljon tarinaa viallisesta ilmamäärämittarista yms.

Katso kaikkien sähkölaitteiden toiminnat!! Omastani oli takaselkänojan toisen puolen lukitus (sähköinen) rikki, korjaaminen Veholla maksoi ihan riittävästi. Oli tosin kuulemma ensimmäinen tapaus Treen Veholla ja täälläkään ei ole kukaan muu valittanut. Helposti olisi senkin saanut myyjän piikkiin, kun olisi katsoessa huomannut. Termostaatti on myös kulutustavaraa ja huomaa koeajolla aika helposti. Halpa pieni pala mutta kannattaa vaihdattaa myyjän piikkiin.

Avantgardesta tai Elegancesta paljon plussaa, samoin orto-penkistä, nämähän jo muutkin mainitsi.

320-tavaraa löytyy nyt Saksasta tosi sopivasti ja verotkin ihan kohdillaan, kannattaa todella harkita! Hyvä tapaus tulee Suomeen kaikkineen 19-24 k eur, pyynnit Suomessa edelleen 28-33, eli jos on menossa vaihdossa joku 8-12 tonnin ritsa, niin välirahalla saa vastaavan pihaan ja voi sitten sen ritsan kanssa leikkiä autokauppiasta :twisted:
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: E 320 CDI

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Niko Koo kirjoitti:Tervehdys.

Koko ikäni turboahdetuilla bensa-Saabeilla ajaneena ja Suomen Saab-klubin jäsenenä olen nyt hairahtunut tieltä ja päättänyt hankkia diesel-Mersun. Malliksi valitsin E-sarjan 320 CDI:n koska sekä ulkonäkö, että ominaisuudet miellyttävät silmääni. Muutama kysymys ammattilaisille, koska omat tietoni MB:ista ovat todella rajalliset:

1. Ehtiikö 204-hevosvoimaisella dieselillä, kun on tottunut 200-heppaisiin turboahdettuihin Saabeihin?

2. Mitä kannattaa huomioida E-sarjalaista ostettaessa? Millaisia mahdollisia tyyppivikoja näissä on?

3. Miten saan emännän taivuteltua Saabista Mersuun...?

Ja viimeisenä, ei kai tällä foorumilla katsota saabistia kieroon, mikäli on kuitenkin viime aikoina alkanut haikailla MB:n perään? Heh.

Hakua käyttämällä en löytänyt haluamiani vastauksia, joten rohkenin avata tällaisen.
Moro.

1. Ehtii. Itellä kokemus 200 hp Turbo-Volvosta (S70) ennen tätä. Sitä en saanu kulkeen yli kahta sataa vaikka ajoin kaasu pohjassa 20 km motarilla. Tän oon saanu kulkeen palion enempikin jo lyhyellä maantiesuoralla. Vakio-kone on eikä ollu tarvetta kiristää ees... Bensa-kone vastaa kaasuun nopeemmin, mutta kokonaisuutena tämä on nopeempi.
2. 2005 vuosimalli vähintään. Mikäli mahdollista, niin rivi-6 koneella saa vielä noita vuosimalleja. On pienempi kulutus vs. uudemmat V6. Jos haluat extreme-harrastusta, niin osta tämmönen 2000 -vuosimalli. Ei lopu laitto heti kesken...
3. Helppo. Polttoainekulut puolittuu noin pyöreästi vs. bensakone, ympäristöystävällisempi, isompi ja tulevaisuudessa varmasti olemassa. Saabin tulevaisuudesta ei varmuutta ainakin jälleenmyyntiarvo hyvin kyseenalainen.

Ja viimeisenä: ex. Volvo kuskille ei ole kuittailtu paljoa ainakaan...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

jukka-tre, aika nuhanen on volvo jos ei yli 200 kulkenut. :)
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Night-Wind kirjoitti:jukka-tre, aika nuhanen on volvo jos ei yli 200 kulkenut. :)
Vaimolla oli 210 heppanen V70, 2.5T vai mikä se oli ja sille tehdas ilmoitti huipuksi 210. Varmaan siksi halusikin diesel mesen vaikka sekin on rajoitettu 250:iin. :)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

ccmali kirjoitti:Ja sitten tarkkaan tuijottaa sitä kierroslukumittarin viisaria koeajolla, ettei kierrokset humppaa yhtään. Täällä on paljon tarinaa viallisesta ilmamäärämittarista yms.
Niin tarkennuksena, ettei humppaa siis tyhjäkäynnillä kovin paljoa, kyllähän noi ilmeisesti melkeen aina ihan vähän humppaa riippuen kuormasta. PS. ilmamassamittarihan maksaa hurjat 70 € ja risat päälle.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: E 320 CDI

Viesti Kirjoittaja RH »

jukka-tre kirjoitti:
1. Ehtii. Itellä kokemus 200 hp Turbo-Volvosta (S70) ennen tätä. Sitä en saanu kulkeen yli kahta sataa vaikka ajoin kaasu pohjassa 20 km motarilla. Tän oon saanu kulkeen palion enempikin jo lyhyellä maantiesuoralla. Vakio-kone on eikä ollu tarvetta kiristää ees... Bensa-kone vastaa kaasuun nopeemmin, mutta kokonaisuutena tämä on nopeempi.
Pensasaappimies voisi tietysti lähestyä mersua varovaisesti pidättäytymällä alkuun bensakoneessa. Ja nappaa sillä sen 200 kanssa ihan helposti (ja ylikin... jos tuota tarvetta nyt missään lie). Eli bensamersumiehen ääni täältä mallille E500 :wink: 8)
Niko Koo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 04.05.2009 15:32
Paikkakunta: Kuopio

Re: E 320 CDI

Viesti Kirjoittaja Niko Koo »

RH kirjoitti:Pensasaappimies voisi tietysti lähestyä mersua varovaisesti pidättäytymällä alkuun bensakoneessa.
Suurin syy Mersun mahdolliseen hankintaan on juuri se, että saisi dieselauton. Saabin dieselit kiinnostaa yhtä paljon kuin ruotsalaiset piirretyt, joten tästä syystä merkinvaihto tullee pikapuolin ajankohtaiseksi.

Enpä äkkiä keksi parempaakaan ns. diesel-merkkiä kuin MB, toki kyseinen merkki on muutenkin sydäntä lähellä: ensimmäinen autoni kortin saamisen jälkeen oli W124.
Viimeksi muokannut Niko Koo, Ke 06.05.2009 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Timo L. kirjoitti:Ota selvää haluamistasi yksilöistä, että onko jäähdytin vaihdettu tai että se ei olisi Valeon valmistetta. On tullut eteen tapauksia joissa laatikkoöljy ja jäähdytinneste on mennyt sekaisin Valeon valmisteissa. Lisätietoa hakusanalla valeo*.

Kaikissa W211 E320CDI:ssä on valeon syyläri ensiasennus syylärinä,eikä siihen ole saatavanakaan Bher syyläriä,muuta kuin varaosa numerona.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
ViBr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 16.03.2009 20:36
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja ViBr »

Kaikissa W211 E320CDI:ssä on valeon syyläri ensiasennus syylärinä,eikä siihen ole saatavanakaan Bher syyläriä,muuta kuin varaosa numerona.
Kyllä omassani lukee syylärin kylessä behr. Voi toki olla vaihdettu, mutta käsitykseni mukaan vm. 2004 eteenpäin Valeon syyläreitä ei ole käytetty. Ei tosin ole faktatietoa.
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

ViBr kirjoitti:
Kaikissa W211 E320CDI:ssä on valeon syyläri ensiasennus syylärinä,eikä siihen ole saatavanakaan Bher syyläriä,muuta kuin varaosa numerona.
Kyllä omassani lukee syylärin kylessä behr. Voi toki olla vaihdettu, mutta käsitykseni mukaan vm. 2004 eteenpäin Valeon syyläreitä ei ole käytetty. Ei tosin ole faktatietoa.


Olen tiedustellut Bher syyläriä autooni,muttei sellaista valmisteta vaikka varaosanumero ja kuvat löytyy,Valeo on silloin voittanut Mersun tarjouskilpailun syylärissä ja Bher Imuilman jäähdyttimessä.(Ettei vaan pojat sopinu tarjousta tehdessä)
Ihme homma jos sulla sellainen, kun Bher tehdas ilmoittaa ettei ole valmistanut eikä valmista.Nissens:sinä kyllä löytyy.Lähetäppä kuva syyläristäsi,niin ei mene ihän satusetän jutuiksi.

Varmaan lukee siinä imuilman goolerissä Bher joka on alhaalla alumiinin värinen kenno.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
ViBr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 16.03.2009 20:36
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja ViBr »

Liekö sitten siinä. Maallikkona miellän syyläriksi koko roskan. Tarrassa lukee kuitenkin Behr G1592000 A211 500 11 02. Miten tänne pystyy lisäämään kuvan, niin voin laittaa.
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja pekkali »

ViBr kirjoitti:Tarrassa lukee kuitenkin Behr G1592000 A211 500 11 02. Miten tänne pystyy lisäämään kuvan, niin voin laittaa.
Antamasi numero on välijäähdyttäjän kenno (ahtoilman jäähdytin ilmasta ilmaan), ei vaippavesikenno.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ViBr kirjoitti:Liekö sitten siinä. Maallikkona miellän syyläriksi koko roskan. Tarrassa lukee kuitenkin Behr G1592000 A211 500 11 02. Miten tänne pystyy lisäämään kuvan, niin voin laittaa.
Tuo osa on nimenomaan intercooleri.

Edit: mitenkäs tuon kirjoittamiseen saattoi mennä kaksi minuuttia.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

ViBr kirjoitti:Liekö sitten siinä. Maallikkona miellän syyläriksi koko roskan. Tarrassa lukee kuitenkin Behr G1592000 A211 500 11 02. Miten tänne pystyy lisäämään kuvan, niin voin laittaa.


Joo tuo antamasi numero on juuri imuilman gooleri eli jäähdyttää turbolle menevän ilman! (ei tarvi kuvaa)
Syyläri on se takimmainen kenno ilmastointi kennon takana lähinnä kajuuttaa,ja kenen valmistama se on pitää purkaa sen päällä oleva rauta pois,muistaakseni 8 pulttia,mutta se on aivan turhaa kun siellä lukee kuitenkin Valeo!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Night-Wind kirjoitti:jukka-tre, aika nuhanen on volvo jos ei yli 200 kulkenut. :)
Joo-o. Manuaalin mukaan muistaakseni 210 olis pitäny mennä. Mutta 20 km kaasu pohjassa ja 200 hipas kerran viisari. Yli ei menny.

Johtui ilmeisesti siitä, että vain 4 vaihdetta ja 4:s tosi iso ylivaihde. Ei jaksanu mennä sillä enää... Tehojen puolesta olis kyllä pitäny kulkee reilusti yli 200. Ehkä toinen syy lootamainen muotoilu.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin