Onko e mallin mersussa vm 2000-2001 diesel malleissa jakopää ketjulla vai hihnalla?
Mihin kannattaa kiinittää huomiota jos ostaa ton ikästä johtotähtee jolla on ajettu 300-400 tkm?
Onko hihna vai ketju?
Re: Onko hihna vai ketju?
[quoteMihin kannattaa kiinittää huomiota jos ostaa ton ikästä johtotähtee jolla on ajettu 300-400 tkm?[/quote]
-ota moottorin suojamuovi pois ja tarkista suuttimien juuresta ettei näy ruskeaa mönjää (=ei vuotoja)
-etsi ovien alareunoista ruosteet (w203) ja listojen alta ym jos W210
-testaa automaatin toiminta
-kuuntele kolinat ja moottorin käyntiääni
-ota moottorin suojamuovi pois ja tarkista suuttimien juuresta ettei näy ruskeaa mönjää (=ei vuotoja)
-etsi ovien alareunoista ruosteet (w203) ja listojen alta ym jos W210
-testaa automaatin toiminta
-kuuntele kolinat ja moottorin käyntiääni
W203CDI
Re: Onko hihna vai ketju?
Samaan aiheeseen liittyen aikeissa on ostaa c-farkku diesel w203. Ilmeisesti nuo kestää kilometrejä, eli 200 tkm olis vielä kelpo peli.
-Onkos noissa uudemmissakin kaikissa moottorin jakopää ketjulla?
-mitäs muita asioita pitäis tarkistaa ostohetkellä ruiskusuutinten ja ruosteiden lisäksi.
-Jos ottaa manuaalivaihteisena niin ongelmia ei pitäis laatikon kanssa olla?
-Onkos noissa uudemmissakin kaikissa moottorin jakopää ketjulla?
-mitäs muita asioita pitäis tarkistaa ostohetkellä ruiskusuutinten ja ruosteiden lisäksi.
-Jos ottaa manuaalivaihteisena niin ongelmia ei pitäis laatikon kanssa olla?
Re: Onko hihna vai ketju?
Mersut on kaikki ketjulla. Onko jotkin hihnamiehet sekoittaneet sun pään kuten kävi kaverille kun sen kaverit kehottivat sitä menemään hihnanvaihtoon. Auto on Nissan Primera missä on ketju. Korjaamolla asentaja naureskeli että hihnanvaihto.Marakassi kirjoitti:Samaan aiheeseen liittyen aikeissa on ostaa c-farkku diesel w203. Ilmeisesti nuo kestää kilometrejä, eli 200 tkm olis vielä kelpo peli.
-Onkos noissa uudemmissakin kaikissa moottorin jakopää ketjulla?
-mitäs muita asioita pitäis tarkistaa ostohetkellä ruiskusuutinten ja ruosteiden lisäksi.
-Jos ottaa manuaalivaihteisena niin ongelmia ei pitäis laatikon kanssa olla?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Onko hihna vai ketju?
Näin olen itsekin käsittänyt. Itse en ostaisi käyttöautoa jossa on jakopää kuminauhalla. Ymmärtäähän sen että jossain vanhoissa volvoissa oli jakopää nauhalla, kun sen vaihtaa itse kymmenessä minuutissa. Nykyautossa on kuitenkin usein kaksi nokka-akselia ja moottorit sijoteltu niin, että hihnan vaihto vaatii kohtuuttoman työn. Tossa vaan eräs tuttu selitti, että hänen c-mersuunsa pitäisi vaihtaa pian jakopäänhihna, mutta ilmeisesti kyse oli moniurahihnasta.tempera kirjoitti:Mersut on kaikki ketjulla. Onko jotkin hihnamiehet sekoittaneet sun pään kuten kävi kaverille kun sen kaverit kehottivat sitä menemään hihnanvaihtoon. Auto on Nissan Primera missä on ketju. Korjaamolla asentaja naureskeli että hihnanvaihto.Marakassi kirjoitti:Samaan aiheeseen liittyen aikeissa on ostaa c-farkku diesel w203. Ilmeisesti nuo kestää kilometrejä, eli 200 tkm olis vielä kelpo peli.
-Onkos noissa uudemmissakin kaikissa moottorin jakopää ketjulla?
-mitäs muita asioita pitäis tarkistaa ostohetkellä ruiskusuutinten ja ruosteiden lisäksi.
-Jos ottaa manuaalivaihteisena niin ongelmia ei pitäis laatikon kanssa olla?
Re: Onko hihna vai ketju?
Kyllä! Moniurahihna on yhtä kun tuulettajanhihja ja jumalattoman pitkä
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Onko hihna vai ketju?
Noissa vanhemmissa kasin koneissa vain on se "hihnanvaihtoväli". Ketju se sielläkin on, mutta pitkä, venyvä ja vähän huonoilla ohjureilla ja kun hyppää, se on aina pitkälti valmis kone paalaimeen.
Tai ei se mitään hyppää, nouseepa vain kerran sopivimman rattaan hampaiden päälle ja kiristyy siinä samalla niin, että paukahtaa poikki.
Nim. kokemusta on.
Tai ei se mitään hyppää, nouseepa vain kerran sopivimman rattaan hampaiden päälle ja kiristyy siinä samalla niin, että paukahtaa poikki.
Nim. kokemusta on.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88