Searchia käyttäessä löytyy niin sekavaa tietoa tästä aiheesta, joten laitan nyt uuden topicin!
Eli ongelmana on automaattivaihteisto, joka muuten pelaa täysin (kickdown ja pienemmälle vaihto hidastaessa vauhtia), mutta kiihdyttäessa seuraava pykälä vaihtuu vasta kun kierroksia on n. 5500 r/min. Olen autolla viikon verran kikkaillut siten, että kun kierroksia on n. 3000 r/min, päästän kaasun, käytän keppiä vapaa-asennolla ja laitan takaisin D:lle niin pykälä vaihtuu isompaan. Kertokaapa kokemuksianne vian suhteen! Vaihteistoöljyt on OK!
124 300E 12v '89 automaattivaihteiston ongelma!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 19.04.2009 19:42
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 19.04.2009 19:42
Löysin vian, kaasuvivustolle menevä vaijeri vaihtokunnossa! Vaijeri menee vaihdelaatikon kylkeen oikealle puolelle muoviseen systeemiin (olisikohan kuormitusventtiili, tunnistaa kaasun asennon ja sitä mukaa muuttaa vaihtokohtaa? Nyt kun katkaisin pärstöytyneestä vaijerista pätkän pois ja sain palautettua vaijerin venttiilin päässä nollakohtaan niin vaihdot tapahtuvat jo 2000r/min kohdalla...) Mutta kysymys kuuluu, miten irroitetaan vaijeri tuosta venttiilistä?
Vaijeri taitaa olla kiinteästi kiiinni siinä muovohässäkässtä. Muovitörppöä pitää ensin kääntää johonkin suuntaan, että mekaaninen lukitus vapautuu. Sen jälkeen nostaa ja pujottaa laatikosta tuleva metallinen koukku irti muovitörpöstä. En osaa selittää, ei se kuitenkaan paha ole irrottaa. Putsaa törpön ympäristö ennen irrotusta, ettei vaihteiston sisään pääsee likaa.
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 19.04.2009 19:42