Nyt se kauan haaveissa ollut CLS tuli hommattua. 350 ja käytetty, tavallinen veronmaksaja kun olen.
Lähtökohdat ensituntojen antamiselle ovat köykäiset,edellinen auto kun oli Ford Mondeo. Ajoihan silläkin, mutta se olikin vain ajoa varten.
CLS:ää kun ajaa, painaa yli sen kaasun pykälän, kuuntelee ja nauttii. On siinä lamanpaskiainen ihmeissään, että kehtaa tuokin tuollaisella.
Kulutus jopa yllättävän hillitty 10-16 litraa satasella ottaen huomioon ensihuuman innostuneen ajotavan.
Automaattiloota menee kuin mietaa loskassa,yhtä sulavan vauhdikkaasti.
Sport-asento tuntuu kaikista mieluisimmalta,vaihteet vaihtuvat juuri niinkuin haluaisikin.
Yhtä asiaa tulee ensi talvena ikävä, Mondeon lämmitettävää tuulilasia. Yksinkertaisesti loistava,pitäisi olla pakollinen kaikissa skandinavian autoissa, ei näkyisi niitä silmänreiät lasissa kuskeja.
Ja ovet avatessa sivulasit hieman avautuvat, joten kovilla pakkasilla ollaan luultavasti kusessa kun ovi ei menekään enää kiinni. Mutta onnellisesti kusessa.
Muita puutteita:
-Sisäpistoke. (ja tämähän juontuu tuohon ikkunoiden aukeamiseen).
PA-lämmitin turha meikäläisen pätkäajamisella.
Itse voisi väsätä, mahtaako joku tietää sopivaa paikkaa reiällle mistä saisi piuhan sisälle?
-Takaluukun mekanismin suunnittelu on taidettu tehdä kahvitauolla, naurettava jousiviritys. Luukku pompahtaa melko holtittomasti auki ja suljettaessa tuntuu ja kuulostaa ihan lelulta. No,siltä lelujouselta jolla luukku on viritetty. Mihin unohtui perus sylinteritoiminto? Vai onko jouset vain kuoleentuneet?Jos joku osaisi kertoa,kun en toista cls:ää ole päässyt hipelöimään niin vaikea arvioida.
Muuta en ole vielä keksinyt ja tärkeimmät varusteet tässä onkin ulkonäön ja suorituskyvyn yhdistelmä.
Uuden mersukuskin mietteitä
Meinaatko että kovilla pakkasilla ovilasit eivät laskekaan ja sen takia ovi ei mene kiinni vai mksi olet luultavasti kusessa?
Tuosta tulikin mieleen, kun itselläni tuossa CLK:ssa piti mielestäni olla sama systeemi, eli ikkunat nousevat tiiviimmin ylös kun ovi suljetaan, mutta en ole huomannut että tuo toimisi ainakaan kun olen auto sammutettuna kokeillut. Eihän noista ikkunoista silti mitään suhinoita tule.
Onnea CLS:n hankinnasta! Saadaanko kuvia näytille? On nimittäin minun mielestäni yksi tämän päivän kauneimmista autoista.
Tuosta tulikin mieleen, kun itselläni tuossa CLK:ssa piti mielestäni olla sama systeemi, eli ikkunat nousevat tiiviimmin ylös kun ovi suljetaan, mutta en ole huomannut että tuo toimisi ainakaan kun olen auto sammutettuna kokeillut. Eihän noista ikkunoista silti mitään suhinoita tule.
Onnea CLS:n hankinnasta! Saadaanko kuvia näytille? On nimittäin minun mielestäni yksi tämän päivän kauneimmista autoista.

w208 CLK 320
Onnea auton hankinnasta, loistava valinta. Onko mikä väri?
Et joudu kuseen lasien kanssa. Itse asiassa olen sitä mieltä ja lukenutkin ihan faktapohjaista tietoa joskus jostain että tuolla tavalla toteutetut lasit ovat useissa tapauksissa jopa tiiviimmät kuin tavallinen "karmin sisään" menevä ratkaisu. Mulla oli aikoinaan Cooper S:ssä myöskin samanlainen ratkaisu, ja siinäkin homma toimi, vaikka mikään muu lopulta ei
Sport-asennosta tykkään myös. Vaihteisto ei turhia mieti mutta kaasun kanssa saa olla varovaisempi, on nimittäin melko herkkä.
Sisähaaraus teetetty omaan ihan ammattilaisella, ei luottoa omiin kykyihin siinä hommassa. En ole katsonut mitä kautta se on vedetty.
Takaluukkua tosiaan saa säädettyä kuten tuossa todettiinkin ja huomaa että takaluukun saa avattua myös avaimesta, kun painat vähän aikaa pohjassa sitä luukunkuvalla olevaa nappulaa.
Niin ja katseita tuo kyllä kerää. Välillä jopa vähän hävettää ajaa.
Et joudu kuseen lasien kanssa. Itse asiassa olen sitä mieltä ja lukenutkin ihan faktapohjaista tietoa joskus jostain että tuolla tavalla toteutetut lasit ovat useissa tapauksissa jopa tiiviimmät kuin tavallinen "karmin sisään" menevä ratkaisu. Mulla oli aikoinaan Cooper S:ssä myöskin samanlainen ratkaisu, ja siinäkin homma toimi, vaikka mikään muu lopulta ei

Sport-asennosta tykkään myös. Vaihteisto ei turhia mieti mutta kaasun kanssa saa olla varovaisempi, on nimittäin melko herkkä.
Sisähaaraus teetetty omaan ihan ammattilaisella, ei luottoa omiin kykyihin siinä hommassa. En ole katsonut mitä kautta se on vedetty.
Takaluukkua tosiaan saa säädettyä kuten tuossa todettiinkin ja huomaa että takaluukun saa avattua myös avaimesta, kun painat vähän aikaa pohjassa sitä luukunkuvalla olevaa nappulaa.
Niin ja katseita tuo kyllä kerää. Välillä jopa vähän hävettää ajaa.
Onnittelut hienosta autosta!
CLS on parhaimman näköisiä Mersuja mitä tällä hetkellä on ja olisi suurella todennäköisyydellä minunkin valintani jos sen tyyppinen auto olisi tällä hetkellä haussa.
Lasien kanssa ei tule ongelmia. Minulla on kokemusta tuon tyyppisistä sivulaseista jo aika monen auton kohdalta(CLK,BMW,pari Porschea ja muutama muukin) ja ongelmat ovat satunnaisia. Joskus harvoin saattaa käydä niin että lasi hiukan jumiutuu(yläasentoon), mutta se ratkeaa sitä myöten kun auto hiukan lämpiää ja jää lasin ja tiivisteen välistä sulaa.
Lähinnä tuo tulee talvisaikaan esiin silloin kun pesee auton, jättää lasit kuivaamatta huolellisesti ja auto jää seisomaan pakkaseen esim yöksi.
Se on oikeastaan ainoa tilanne jossa minulla on minkään auton kanssa tullut tuo lasiongelma esiin..ja sekin on siis vältettävissä sillä että kuivaa lasit huolella pesun jälkeen.
CLS on parhaimman näköisiä Mersuja mitä tällä hetkellä on ja olisi suurella todennäköisyydellä minunkin valintani jos sen tyyppinen auto olisi tällä hetkellä haussa.
Lasien kanssa ei tule ongelmia. Minulla on kokemusta tuon tyyppisistä sivulaseista jo aika monen auton kohdalta(CLK,BMW,pari Porschea ja muutama muukin) ja ongelmat ovat satunnaisia. Joskus harvoin saattaa käydä niin että lasi hiukan jumiutuu(yläasentoon), mutta se ratkeaa sitä myöten kun auto hiukan lämpiää ja jää lasin ja tiivisteen välistä sulaa.
Lähinnä tuo tulee talvisaikaan esiin silloin kun pesee auton, jättää lasit kuivaamatta huolellisesti ja auto jää seisomaan pakkaseen esim yöksi.
Se on oikeastaan ainoa tilanne jossa minulla on minkään auton kanssa tullut tuo lasiongelma esiin..ja sekin on siis vältettävissä sillä että kuivaa lasit huolella pesun jälkeen.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Onnea valinnasta. CLS on mielestäni mahtava ja näyttävä auto. Enkä rehellisesti sanottuna ole kulkupuolessa mitään niin maatajärisyttävän erilaista huomannut 350:n ja 500:n ("vanhan koneen") välillä jos ei ääniä lasketa. Ja kulutusta
.
Meillä eräs "vanhan liiton" mersumyyjä vetää välittömästi herneet nenukkiin jos menee mainitsemaan automaatin sport-asennosta. Alkaa kova meteli siitä, kuinka ne on Comfort-, ja Standard-asennot. Näin offtopicina.

Meillä eräs "vanhan liiton" mersumyyjä vetää välittömästi herneet nenukkiin jos menee mainitsemaan automaatin sport-asennosta. Alkaa kova meteli siitä, kuinka ne on Comfort-, ja Standard-asennot. Näin offtopicina.
ahas, hyvä tietää ettei saa sitten veholla vinoilua jos siitä vaihteistosta joskus kyselee.
kuvia kun muistais ottaa kun auton puunannut,eihän tänne paskasia mersun kuvia laitella..
Sattuukos kukaan tietämään onko tuon CD-vaihtajan lisäys omin neuvoin mahdotonta, parilla satkulla sais vaihtajan, mutta onnistuuko sen asennus noin vain perus Audio20cd malliin?
kuvia kun muistais ottaa kun auton puunannut,eihän tänne paskasia mersun kuvia laitella..
Sattuukos kukaan tietämään onko tuon CD-vaihtajan lisäys omin neuvoin mahdotonta, parilla satkulla sais vaihtajan, mutta onnistuuko sen asennus noin vain perus Audio20cd malliin?
Perskules, joku sentään uskaltaa vastustaa lamaa
Tänhetkisistä mersuista yksi hienoin korimalli tuo CLS, CL:n ja SL:n ohella.
Haulla löysin tämmöisen topicin koskien audio 20:n laajennettavuutta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... audio20%2A

Tänhetkisistä mersuista yksi hienoin korimalli tuo CLS, CL:n ja SL:n ohella.
Haulla löysin tämmöisen topicin koskien audio 20:n laajennettavuutta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... audio20%2A
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen