pystäri on taas liikentees!

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
jaskaj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 03.04.2008 19:59
Paikkakunta: Karijoki

pystäri on taas liikentees!

Viesti Kirjoittaja jaskaj »

Nyt on aika kaivaa kesäautot pois talviteloilta!!! kävi torstaina katsastamas, moitteitta läpi. Nyt olisi pienimuotoinen ongelma ton vaihdekepin ympäryspalkeen vaihdon kanssa (vm. 1968) kun vaihdekepin nuppi ei irtoa väänsin niin lujaa että se vain "nuljahti" , mutta ei löystynyt. mahtaakohan siinä nupissa olla erillinen kierre esim. messingistä joka hyppii yli ...?Vaihdoin myös kytkimen pääsylinterin ja venttiilinkopan tiivisteen aikani kuluksi. Nyt pitäis taas auto olla valmiina kesän ajeluihin. Meininki olisi mennä ainakin Lahteen classic motor showhun...
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa

w115 220b -68
w210 230ea avantgarde -97
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Eipä tullut koskaan tuota itseltä irti otettua, mutta tuossa on jonkin sortin rakennekuva. Ja viisaammat kertokoon homman kirjallisena :wink:
Kuva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

vm 68 on alkuperäismallisena tuo kromivartinen keppi.
Kumipalkeen alareunat nostamalla tulee kiinnitys näkyville, muistelen että kepin juuressa on "iso mutteri" (ei taida näkyä kuvassa- tulee osaan 7).
Nuppi on varmaan niin tiukassa, ettei se ehjänä irtoa.
Viimeksi muokannut Henry V., La 11.04.2009 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

sama kuin w123, lukitettu mutterilla.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

vm'68 oli tämännäkoinen vaihdekeppi (uudempi tuli 1.sarjaan lokakuu '70):


http://www.mb-w115.de/galerie/innen/sch ... g_200d.jpg
[/img]
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
jaskaj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 03.04.2008 19:59
Paikkakunta: Karijoki

Viesti Kirjoittaja jaskaj »

joo juurikin tollanen kromivartinen keppi kysymyksessä. eli luultavasti tulee nupin ostaminen eteen.?
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa

w115 220b -68
w210 230ea avantgarde -97
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Eikun siellä juuressa pitäisi olla mutteri kiinnitys. Osa 23 -> osa 7 .
Taittelet sen kumipalkeen ulkoreunat irti, ja sieltä tilanne tulee näkyville.
(Minusta se ei näy tuossa kuvassa, ja siitä kun viimeksi olen tuollaista huoltanut, on kulunut liian monta vuotta....)
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mutterin 81 väännät auki ja keppi lähtee irti?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Juu - hyvä Aapo, se varmaan juuri tuo -81 ( ...on vaan piirretty vähän outoon kohtaan...)
Liittää siis osat : Osa 23 -> osa 7 .
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
jaskaj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 03.04.2008 19:59
Paikkakunta: Karijoki

Viesti Kirjoittaja jaskaj »

Joo otin vaihdekepin käteen mutta sitä paljettahan on mahdoton saada vaihdettua alapäästä kun se kiinnitymutteri , jousi ym. hilut täytyy saada yläkautta poijes..?Eli se nuppi täytyy saada irti?
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa

w115 220b -68
w210 230ea avantgarde -97
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

jaskaj kirjoitti:Joo otin vaihdekepin käteen mutta sitä paljettahan on mahdoton saada vaihdettua alapäästä kun se kiinnitymutteri , jousi ym. hilut täytyy saada yläkautta poijes..?Eli se nuppi täytyy saada irti?
Nupin pitäisi olla kierteellä kiinni akselissa :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Hmm..., mutta eikös se kumi mahdu venymään siitä yli ?
Tuossa mallissa nuppi taitaa olla kiinni painamalla rihloitukseen.

Nyt kun keppi on kädessä, niin sitä pääsee ainakin paremmin tutkailemaan
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

En lähtis venyttämään, kumin suu on juuri sen vaihekepin varren kokonen joten voi murtua halki :shock: Koitin vääntää omasta nuppia veke mutta ei käsivoimat riittäny. Oon kuitenki päätelly että se olisi kierteellä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin